Forskellige foderbehov (marsvin) Forskellige foderbehov (marsvin)
Hej
Jeg har to hanner på lidt under 3 måneder, og Eddie er fin, slank og fast i kroppen, mens Melvin begynder at blive lidt buttet og 'blød'.
Jeg vil gerne komme Melvins overvægt i forkøbet, da jeg selvfølgelig ikke ønsker han skal blive fed. Men hvordan pokker sørger jeg for at han får foder der passer til hans foderbehov, uden at det kommer til at gå ud over Eddie, som trives ganske fint på det de får nu? Eddie skal nemlig ikke blive slankere end han er nu.
De har konstant adgang til Vitakraft Regular (vores dyrlæge sagde at de sagtens kunne få regular på trods af alderen). De spiser til sammen 3 pakker om måneden, dvs. 1800 g.
De får dagligt grønt bestående af enten hvidkål, gulerødder eller rødbeder. De får ikke frugt, eller det vil sige, de har kun smagt frugt to gange mens jeg har haft dem - æble og banan.
Mht. aktivitet, så er de begge MEGET aktive i buret, og nogle gange kan man slet ikke have dem ude og kæle fordi de har for travlt og skal ud og udforske alting. De har desuden rig mulighed for at udfolde sig i buret, og gør det også, så det er ikke fordi Melvin er doven og ikke får rørt sig nok.
Men ja, hvordan fodrer man forskelligt, så det kommer dem begge til gode?
Mvh. Line
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 15 Gnavere: 4 Emner: 9 Svar: 158
selv om de er brødre vokser de jo forskelligt, så jeg ville ikke være bekymret
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Gnavere: 6 Emner: 53 Svar: 472
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Vitakraft kugler kan godt være lidt fedende, og så er det bedre med alm. marsvinepiller
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Gnavere: 6 Emner: 53 Svar: 472
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Og så er det så dejlig nemt at få det leveret lige til døren!
Forskellige foderbehov (marsvin)