Kanin bange for min hund Kanin bange for min hund
Min ene kanin bor lige nu hos min far, men skal snart flyttes over til min mor hvor vi har hund... Kaninen skal stå ude i haven som er indespærret, men jeg gad rigtig godt have at hunden kan få lov at løbe rundt i haven når min kanin er ude.. (Altså under opsyn) men problemet er bare, at min kanin er virkelig bange for hunden..
Hunden gør absolut ingenting mod andre dyr, men den er dog meget nysgerrig, så når den ikke kender kanin kunne den godt finde på at løbe efter den, bare for at snuse til den, fordi den tror jo at alle kan lide den og vil sige hej, men min kanin er VIRKELIG bange for den..
Har i en idé til hvordan man kan vise min kanin at hunden ikke er farlig, eller er det bare umuligt?
Min anden kanin hopper rundt i stuen sammen med min hund, så hunden er slet ikke farlig på nogen måde.
Håber i kan hjælpe
apr 2010
Følger: 9 Følgere: 64 Gnavere: 22 Emner: 19 Svar: 99
Det jeg gør, er at tage hunden med ud til kaninerne og så får den lov at sidde en meters afstand fra buret, så kaninerne opfatter han sidder der og de falder hurtigt til ro igen.
Den ene af kaninerne er jeg noget så langt med, at jeg tar den med ind i sengen på et tæppe og så sidder min hunde ved siden af og kigger på. Så kan kaninen selv bestemme om den lige kigger om for at hilse og så stille hopper tilbage igen.
Så massere af tålmodighed!
Men jeg ville dog aldrig ture lade min hund og kanin løbe løst ude i haven samtidig
Så jeg ville foreslåg en løbegård til kaninen hvis du mener de skal være ude samtidig..
jul 2013
Følger: 1 Gnavere: 2 Emner: 20 Svar: 50
Jeg stoler på min hund så jeg tør godt, den er vokset op med kanin hele dens liv, og har gået rundt løst med min anden kanin siden de begge var helt små, og den er så forsigtig, så den tør næsten ikke røre kaninen
apr 2010
Følger: 63 Følgere: 118 Gnavere: 11 Emner: 94 Svar: 619
Jeg mistede en kanin på den bekostning - Dog med en kat. Zumba var også vokset op med kaniner, men det forhindrede ham ikke i, at tage Zack, da jeg ikke kunne fange ham.
Bare et råd, få kaninen i en løbegård, hvis de absolut skal være ude sammen.
Har ingen erfaring med træning af hunde dog.
apr 2010
Følger: 9 Følgere: 64 Gnavere: 22 Emner: 19 Svar: 99
Jeg ville bare ikke ture gøre det? Men min hund er også meget legesyg og kan finde på at jagte fx. fugle. Går selv til hundetræning med min hund, for at få et godt sammenhold mellem ejer og hund. Også fordi at jeg skal lære signalerne hunden sender mig. ( kan kun anbefales!
jul 2013
Følger: 1 Gnavere: 2 Emner: 20 Svar: 50
grunden til jeg tør, er fordi at min hund er en bernersennen, som jo ikke har jagtinstinkt på samme måde som andre hunde, hun er 8 år, så hun er ikke så vild eller ivrig, men bare nysgerrig på den måde at hun gerne vil snuse til noget nyt, men hun bliver aldrig overgearet på den måde
Jeg kan godt forstå hvis i ikke vil sagtens, man har jo hver sine holdninger, men da min hunds instinkt er at passe på dyrene, så ser jeg ikke det store problem, men som sagt det er jo bare forskellige holdninger
Jeg køber også en løbegård, men vi har sådan en lille indespærret have, så det kunne da være hyggeligt hvis den kunne løbe rundt på den måde
Igen mange tak for svarene
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
Kanin bange for min hund