1.640 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Kanin bange for min hund Kanin bange for min hund

Min ene kanin bor lige nu hos min far, men skal snart flyttes over til min mor hvor vi har hund... Kaninen skal stå ude i haven som er indespærret, men jeg gad rigtig godt have at hunden kan få lov at løbe rundt i haven når min kanin er ude.. (Altså under opsyn) men problemet er bare, at min kanin er virkelig bange for hunden..
Hunden gør absolut ingenting mod andre dyr, men den er dog meget nysgerrig, så når den ikke kender kanin kunne den godt finde på at løbe efter den, bare for at snuse til den, fordi den tror jo at alle kan lide den og vil sige hej, men min kanin er VIRKELIG bange for den..

Har i en idé til hvordan man kan vise min kanin at hunden ikke er farlig, eller er det bare umuligt?
Min anden kanin hopper rundt i stuen sammen med min hund, så hunden er slet ikke farlig på nogen måde.

Håber i kan hjælpe smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af loftlampe 400 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.
  • opsætning af 2 natlamper 700 kr.
  • Montering af termostat på radiator 800 kr.
  • Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • slibning og service af elektrisk plæneklipper 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin bange for min hund
  • #1   1. dec 2013 Mine kaniner er også lidt skramte når min hund er der,
    Det jeg gør, er at tage hunden med ud til kaninerne og så får den lov at sidde en meters afstand fra buret, så kaninerne opfatter han sidder der og de falder hurtigt til ro igen.
    Den ene af kaninerne er jeg noget så langt med, at jeg tar den med ind i sengen på et tæppe og så sidder min hunde ved siden af og kigger på. Så kan kaninen selv bestemme om den lige kigger om for at hilse og så stille hopper tilbage igen.
    Så massere af tålmodighed! smiley
    Men jeg ville dog aldrig ture lade min hund og kanin løbe løst ude i haven samtidig smiley Det kan gå alt for stærkt hvis hunden fik fanget kaninen smiley
    Så jeg ville foreslåg en løbegård til kaninen hvis du mener de skal være ude samtidig.. smiley

• #2   1. dec 2013 Okay tak det vil jeg prøve smiley

Jeg stoler på min hund så jeg tør godt, den er vokset op med kanin hele dens liv, og har gået rundt løst med min anden kanin siden de begge var helt små, og den er så forsigtig, så den tør næsten ikke røre kaninen smiley

• #4   1. dec 2013 Jeg ville aldrig turde lade en hund og en kanin rende frit sammentidig, selvom din hund er opvokset med kaninen.
    Jeg mistede en kanin på den bekostning - Dog med en kat. Zumba var også vokset op med kaniner, men det forhindrede ham ikke i, at tage Zack, da jeg ikke kunne fange ham. smiley
    Bare et råd, få kaninen i en løbegård, hvis de absolut skal være ude sammen.
    Har ingen erfaring med træning af hunde dog. smiley

• #5   1. dec 2013 TS. Det er jo helt op til dig hvad du tør.
    Jeg ville bare ikke ture gøre det? Men min hund er også meget legesyg og kan finde på at jagte fx. fugle. Går selv til hundetræning med min hund, for at få et godt sammenhold mellem ejer og hund. Også fordi at jeg skal lære signalerne hunden sender mig. ( kan kun anbefales! smiley )

• #6   1. dec 2013 Mange tak for den lange besked, den kan jeg godt bruge smiley

grunden til jeg tør, er fordi at min hund er en bernersennen, som jo ikke har jagtinstinkt på samme måde som andre hunde, hun er 8 år, så hun er ikke så vild eller ivrig, men bare nysgerrig på den måde at hun gerne vil snuse til noget nyt, men hun bliver aldrig overgearet på den måde smiley

Jeg kan godt forstå hvis i ikke vil sagtens, man har jo hver sine holdninger, men da min hunds instinkt er at passe på dyrene, så ser jeg ikke det store problem, men som sagt det er jo bare forskellige holdninger smiley

Jeg køber også en løbegård, men vi har sådan en lille indespærret have, så det kunne da være hyggeligt hvis den kunne løbe rundt på den måde smiley

Igen mange tak for svarene smiley

• #7   2. dec 2013 Hunden er en en helt naturlig fjende for en kanin. Og historien er desværre fyldt med eksempler på, at hunde, der "aldrig gør kaninen noget", har været årsag til at ejeren skal have en ny kanin.

Kommentér på:
Kanin bange for min hund

Annonce