{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.466 visninger | Oprettet:

Kanin bange for hund {{forumTopicSubject}}

Har prøvet at søge men kan ikke finde lignende indlæg.
Min kanin er meget bange for hunde, så derfor har jeg dem selvfølgelig adskilt.
bare hun ser hunden (inden jeg vidste den var bange)farer hun rundt i panik i buret.
Nu er mit dilemma så, min løbegård er i haven, hvor mine hunde også er, kan jeg på nogen måde vænne kaninen til hundene så de samtidig kan være i haven, altså kanin i løbegård og hund udenfor på græsset?
Nogen der har erfaringer med det??
VH Ditte

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin bange for hund
  • #1   1. maj 2012 Kaninen er bange, fordi den er bytte dyr, og hunden er rovdyr.

Måske kan du vende dem til hinanden, men det er en langsom process, og ikke sikkert det lykkes

• #3   1. maj 2012 Vores hund kan rigtig godt lide dyr, (altså ikke at spise dem,) Hun lod vores kanin, Fiona komme hen til hende, først, og nu leger de sammen, (med opsyn naturligvis) jeg stoler på min hund bella men jeg vil altid være der.

Håber du kan få dem til at vende sig til hinanden,

• #4   1. maj 2012 Har selv det samme problem. Så jeg må vente til de vender sig til hinanden.

• #6   1. maj 2012 det er fordi hunde og kaniner ikke er skabt til at være buddies, sværere er den ikke og det kommer til at tage LAAANGT tid at vænne kaninen af med et ur instinkt der sir at hunden, er noget man skal flygte fra

• #7   1. maj 2012 Ja her hos mig, er jeg altså ikke så pyldret. mine hunde, ville på ingen tid fange og aflive dem, hvis de fik chancen, men inde i deres gårde og løbegårde, ved de godt at kaninerne er nix pille, så jeg har gjort det at, jeg smider kaninerne ud, og de første dage så får hundene afvide de ikke skal gå derover, og så sætter jeg dem bagerst i haven, og ja kaninerne kan da god lige tage en panik tur rundt, men de finder hurtigt ud af at hundene ikke kan komme til dem, og bliver lige glade, hvis man vil træne det lidt kan man jo tage hunden over og dække den af en meter fra buret og lade den blive liggende en 10 min af gangen, så finder kanin ud af hunden ikke er farlig, men det er altså ikke et problem her.

• #8   1. maj 2012 Hej alle jeg er godt klar over hvorfor kaninen er bange, men tænkte bare at jeg har oplevet mange kaniner der ikke er bange for hunde. så spørgsmålet var ikke hvorfor den bliver bange, men hvordan andre har grebet tilvænningen an. og om det er lykkedes når man starter ud med en kanin der er så skræmt som min.
    det ville jo være dejligt de kunne være i haven samtidig, så alle dyr får mere luftetid.
    VH Ditte

• #9   1. maj 2012 lade være at pylre og bare gør det smiley

• #10   2. maj 2012 kunne du evt dække en del af løbegården til med et lagen eller andet så hun kunne føle sig lidt skjult? det gør jeg ved marsvinene fordi de er bange or rovfugle og flipper helt skråt og farer rundt bare der flyver en krage over løbegården...

• #11   7. maj 2012 Min kanin er blevet utrolig stresset efter en aften, hvor en hund, som ikke er vænnet til kaniner, hvor den farede rundt om Lille My's bur hele aftenen, og nu når man sætter hånden ned til Lille My farer han rundt i buret og siger mærkelige lyde og ser virkelig skræmt ud smiley .
    Nogle der har råd til, hvordan man vænner den af med det, eller forsvinder det selv lidt efter lidt? smiley .
    Jeg er meget bekymret, for inden hunden kom, kunne man bare sætter hånden ned til ham og han lod mig af ham og han synes det var hyggeligt smiley .

• #12   8. maj 2012 Kan ikke forstå hvorfor du lod hunden gøre det.. Hunden skulle da havde været lukket væk eller fået afvide den skulle gå hen og lægge sig... Dårlig ejer af hunden, og dårlig kaninejer der tillod hunden at fare sådan rundt.
    du må starte forfra i din omgang med kaninen vil jeg tro, og vente den til at ting ikke er farlige igen.. Rolig omgang ingen pludselige bevæelser, og tålmodighed... Og så husk en anden gang at du har ansvarede for dit dyr. og du skal ikke tillade en upodragen hjerneforstyrret hund at stresse dit dyr en hel aften

Kommentér på:
Kanin bange for hund

Annonce