Marsvin syg måske? {{forumTopicSubject}}
Hej Alle...
Jeg har en marsvin-pige fra en dyrehandel... Derfor ved jeg ikke den præcise alder, hun kan meget vel være meget ældre... Dyrebutikken sagde dengang 7-8 md. men er overbevist om at det var fordi jeg lige havde nævnt jeg havde en alene på 7-8 md.
Jeg har haft hende oppe at vende med min dyrlæge flere gange, fordi hun ikke vejer så ekstremt meget... hun har ligget og svinget ml. 900 og 950 g i det lille år jeg har haft hende...
Hun har for nyligt måttet gå alene i en periode på en måned, da bur-veninden har været opereret... men i den periode fik jeg faktisk vægten op på 956 g, så ikke noget hun var mærket af...
Men men men, nu er hun nede på 864 g... Hun er frisk og spiser... Hun har i alt den tid jeg har haft hende drukket enormt meget... Jeg har nok hele tiden været forberedt på at hun er en jeg pludselig må ned med og få aflivet... og troede nok det ville være hvis hun kom under 900 g
Hendes øvre fortænder er efter min mening lidt korte, men ser nu umiddelbart okay fine ud... og hun spiser jo som sagt fint nok...
Hvordan håndterer i sådan en situation? Hvor går jeres grænse? og hvor meget ville i lade hende gå igennem ved en dyrlæge? Må indrømme at jeg kan være i tvivl om hun ikke mere er 2,5-3 år end 1,5 år
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
maj 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 10 Emner: 17 Svar: 82
Kan man gøre noget ved nyreproblemer, hvis nu hun har det? hun har ikke saltsten i buret
mar 2012
maj 2013
vi snakker ikke at hun drikker ekstremt, hun drikker bare mere end de andre... og hun er den der sidder og venter på flasken når jeg går ud og fylder den
altså det er først nu hvor hun er under 900 at jeg synes det er lidt slemt... hun er ikke bred rundt om ved ribbenene, men hun har mave og er ikke tynd på den måde...
mar 2012
maj 2013
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 8 Gnavere: 3 Emner: 103 Svar: 1.330
Marsvin syg måske?