3.167 visninger
|
Oprettet:
Fransk vædder vs. Belgisk kæmpe {{forumTopicSubject}}
Hej GG
Jeg er ret tosset med de store kæmper, men jeg har ikke den store erfaring med nogle af dem. Jeg har haft en Fransk vædder han, som jeg måtte sælge pga nogle trælse omstændigheder jeg savner min basse rigtig meget og tiden er mere rigtig til en kanin nu.
Nå men mit spørgsmål er så hvilke forskelle der er på de to racer. Nogle der har nogle erfaringer de vil dele. Det skal udelukkende være som kæle-hygge kanin
maj 2010
Følger: 26 Følgere: 24 Gnavere: 5 Emner: 15 Svar: 88
Håber det kunne bruges
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
okt 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Uanset race vil jeg købe fra en ordenlig opdrætter med stamtavle. Jge har kig på kanineriet i Rødovre og stald rindom
apr 2010
Følger: 25 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 4 Svar: 323
feb 2013
Følger: 73 Følgere: 74 Gnavere: 6 Emner: 46 Svar: 1.485
Han er virkelig kærlig og rar, altid glad og skal følge med i alt, og laver gerne en masse glædes hop
Ham vi har er fra Nielsenstald i Dronninglund - http://www.123hjemmeside.dk/Nielsenstald/
okt 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 6 Emner: 5 Svar: 30
Belgisk Kæmpe stammer fra Belgien og har været kendt siden 1825. Den er en blanding af flere racer, særligt kødkaniner, men også den belgiske hare.Belgisk Kæmpe er kendt for at være en rolig, afslappet kanin og dermed også meget blid og tolerant. Det er vigtigt at fodre dem korrekt, og de kan derfor være dyre i kost. Dens minimumvægt er 5 kg, men ligger oftest på over 7 kg.
Den Franske Vædder har været kendt siden 1700-tallet og menes at være en blanding af vædder og Belgisk Kæmpe. Dens kendetegn er hængeørerne og derudover dens kraftige krop.Lige som den Belgiske Kæmpe er den Franske Vædder kendt for at være en rolig, afslappet kanin og dermed også meget blid og tolerant. En Fransk Vædder vejer over 5,5 kg.
Kilde. Kaninhåndbogen
Fransk vædder vs. Belgisk kæmpe