Udstilling af kanin vs f.eks katte/hunde udstilling {{forumTopicSubject}}
Hej folkens
Jeg går med tanken om at anskaffe mig en raceren fransk vædder. I den forbindelse overvejer jeg om jeg ik skal udstille den.
Jeg har før udstillet min racekatte og tænkte at når nu jeg ik længere kan udstille mine katte, så kunne jeg måske udstille min kanin.
Først vil jeg lige sige at jeg ingen planer har for at avle overhoved. Men jeg synes at efter hvad jeg kan læse så er det kun avlere der vælger at få deres kanin bedømt.
I katte verden (som er det eneste jeg har og sammenligne med) der kan man tage en del titler, evt først som alvsdyr og senere som kastrat.
Derfor er jeg bliver nød til at spørge om man ikke kan tage titler osv i når man udstiller kaniner?
Er det kun en bedømmelse og så ikke mere?
Heidi
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 215 Gnavere: 31 Emner: 53 Svar: 1.080
Man kan ikke udstille neutraliserede dyr
jun 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Gnavere: 8 Emner: 9 Svar: 70
Nogle der evt har en liste over opdrættere af franske væddere eller ved hvor jeg kan få fat på sådan en? DK´s liste er ik ret lang og tænker der må være flere en 3-4 opdrættere.
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 6 Gnavere: 5 Emner: 9 Svar: 80
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 6 Gnavere: 5 Emner: 9 Svar: 80
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 810
Det er altså noget sjovere at udstille kaniner af egen avl. Så viser man et noget mere interessant dyr, end hvis man bare går ud og køber et præmiedyr.
Jeg har lige udstillet min hopkanin Bygholms Lamborghini Diablo af egen avl på landsskuet, og han fik 94 point. Det er jeg meget tilfreds med, selv om han ikke fik præmie.
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 810
jun 2012
Har købt den lækreste dreng hos Tanja :o)
Bor utrolig tæt på hende, men det var ik det der gjorde det, hun havde lige det jeg ledte efter.
jun 2012
Jeg har købt mig en kanin som ik vil kunne udstilles da han igen hale har. Men overvejer da at spørge opdrætter om hun ik skal have hjælp i ny og næ :o)
Udstilling af kanin vs f.eks katte/hunde udstilling