{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
720 visninger | Oprettet:

to små nye babyer, hvem skal de gå med {{forumTopicSubject}}

jeg vil købe to nye baby marsvin.. jeg har to som går sammen i theas værelse, og i min anden datters værelse går mille som har en cyste og er gammel . Vi vil have to nye som kan erstatte mille. nu tænker jeg så lige hvad jeg skal gøre for at få det bedste resultat.
Det er svært at råde mig, da i ikke kender marsvinens være måde, men min tanke er til sommer når de skal på græs, skal de alle 4 gå sammen. Jeg er bange for de vil sloges. de er alle piger skal jeg lige sige.... tænkte om jeg skal sætte de to små i buret med de to voksne eller de skal være i et bur for sig selv.. når mille er væk skal de to ind til min store datters værelse. tror i hvis jeg sætter dem sammen alle 4 nu, og så igen væk fra hinanden et par måneder til foråret, at de vil kunne huske hinanden til sommer og ikke sloges.. dengang de mødtes var de babyer, men så senere er de voksne... jeg bliver nok nødt til at prøve og se hvad der sker når jeg sætter dem sammen..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  to små nye babyer, hvem skal de gå med
  • #1   14. nov 2013 de to små nye babyer er søskende.. og det er bevidst... de to i theas værelse har aldrig puttet sig ind til hinanden, og det ønsker jeg mig de to nye gør...

• #4   15. nov 2013 ok, det bliver spændende, da mille bider, hun kan ikke se så godt tror jeg, hun bider hvis man kommer med fingre fra siden, m´så er meget spændt på om hun vil bide dem så der går hul.. måske vil hun være irriteret på deres larm, og bare have ro, hun har gået længe alene,, men når jeg får dem, så prøver jeg det og holder øje med dem.

• #5   15. nov 2013 mener du at du vil have dem to i hvert bur og så når de skal på græs vil du sætte alle fire sammen? -og så skille dem ad igen når de skal ind for natten? Det kan godt give problemer: de to dominerende især vil nok toppes lidt om hvem der skal være bos i græsningsburet... og marsvin har en latterlig kort hukommelse så det vil nok gentage sig hver gang du sætter dem på græs...

• #6   15. nov 2013 ok, det var totalt træls, ikke lige det jeg håbede på, da jeg har lavet hele trampolinen om til løbegård... hmm, så skal jeg til og dele dem.

• hanne J
    hanne J Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 92
    #8   16. nov 2013 Jeg kan kun tale ud fra egen erfaring. Jeg har i flere år haft mine marsvin til at gå 2 eller 3 sammen i vinterhalvåret. I sommerhalvåret går alle mine piger (mellem 7 og 15 stk) sammen , i en stor løbegård -med et stort hus i. Marsvin trives bedst i flok , og der går aldrig mange dage , før de har fundet en flokfører. I sommer har jeg så fået bygget et stort indebur, hvor alle 11 piger går sammen nu. Det er sjovt så mange ting man ser ved dem som flok - frem for i små grupper.
    Det skal så siges at når først temperaturen er rigtig i foråret er rigtig , så går de ude både nat og dag , indtil temperaturen om natten er ca 5 grader.
    Da pigerne kom ud i foråret var det vildt gensynsglæde. Ingen kampe, for flokføren er stadig den samme.

• #9   17. nov 2013 ok, totalt god info. det er jeg meget glad for... jeg tror jeg´vil prøve at sætte dem sammen med den gamle mille og se og så vil jeg sætte dem sammen med de andre to også. Det er disse to de skal gå sammen med om sommeren, og den ene, mini er bare så mild og under danied, eller hvad det nu hedder, så det vil ikke være hende der vil skabe ravage. Fubbi vil nok lige markere, at hun er ældst og bestemmer, og tror så længe de er små babyer, så retter de hurtigt ind og det vil ikke være så slemt.
    Men de skal ind til det andet værelse og bo, da mine piger skal have to bure med marsvine, men så længe mille lever( og hende og fubbi kan ikke sammen... slet ikke) så behøves de ikke at gå med hende. Men tror jeg vil prøve det først, hvis jeg tør.. mille er hurtig og bider til.. da jeg prøvede at sætte hende sammen med fubbi, da sloges de for vildt, fubbi var angst og bed om sig, men da hun opdagede det var mig der reddede hende kravlede hun ængselig op til mig og hendes hjerte hamrede for vildt og hun rystede og jeg kunne ikke få hende af min bluse igen, hun var angst for at jeg satte hende ned til mille igen... det var drama og jeg græd, det vil jeg ikke prøve igen.. men jeg får vores to babyer om en uge eller ti dage, så vil jeg skrive til jer, og hvis jeg kan ligge en film op, når jeg prøver at sætte dem sammen. gid i var der til at hjælpe... sidste gang´sov jeg med mini og fubbi hele den første nat, da fubbi jagtede mini rundt i buret og tvang hende op i et hjørne og bed hende i numsen og mini peb undskyld hele tiden... det var ikke til at holde ud.. hun var lige tage væk fra sin mor og sine trygge rammer og så kommer hun et fremmede sted og oplever trusler på livet. håber ikke jeg skal igennem sådan noget igen.. men tror det hjælper mig at mini vil beskytte de små for fubbi, hvis jeg sætter dem i dette bur hos Thea, og så at der er to små søskende som kan støtte hinanden.. mille har gået alene 6 år, og hver sommer når de er ude, med tremmer imellem, laver hun ikke andet end at prøve at gnave sig igennem for at sloges med fubbi... fubbi ved godt at mille ikke kan komme ind til hende, så hun er ikke bange.

Kommentér på:
to små nye babyer, hvem skal de gå med

Annonce