hjælp til at starte kanin hop :) hjælp til at starte kanin hop :)
hej alle sammen
jeg skal til at lære min lille DV Sticth at hoppe.
men før det skal han jo være seletrænet.....
han har vænnet sig til at have selen på, men har ikke lært at "gå i den". Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal lære ham det, så nu ville jeg lige høre om der var noget er jer der kunne hjælpe mig med nogle fremgangsmåder, både til at lære ham at gå i sele og til at lære at hoppe.
PS: Han har haft sele på et par gange, men når han løb, så løb jeg efter ham, for jeg havde lært af en veninder at man ikke kunne styre kaninen og at den selv skulle bestemme tempo og retning, nu har jeg så fundet ud af at det er forkert... han har som sagt kun haft selen på få gange - måske omkring en 5-8 gange tror jeg. tror ikke det er for sendt at lære ham det rigtigt.
Hilsen Nathalie
apr 2010
Følger: 27 Følgere: 29 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 476
okt 2011
Følger: 30 Følgere: 26 Emner: 9 Svar: 283
Jeg kan ikke se hvor du bor henne, men det bedste råd jeg kan give dig, vil være at finde et sted hvor de har hoptræning. Der kan de helt sikkert lære dig hvordan du styrer din kanin i selen, og hvordan du får den lært at hoppe.
Du kan se her www.hopudvalget.dk om der er træning i nærheden af dig.
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 49
Ok jeg må prøve at styre ham, men hvad når de trækker? Jeg har også læst at hvis man står stille, så skal kaninen respektere det og stoppe når snoren streammes. Hvordan lære han det?
Ps: bor på Nakke (ligger omkring Nyk. Sj.) jeg er lige blevet medlem af HKAF, men så vidt jeg ved er der er der lige PT hoptræning i holbæk...
okt 2011
Følger: 30 Følgere: 26 Emner: 9 Svar: 283
Det med at stå stille er en svær kunst. Det er slet ikke alle kaniner der "gider" det, når de er ude for at have det sjovt.
Men det vigtigste er at den ikke går i panik, eller bliver bange når snoren strammes.
Det lærer du den ved at prøve stille og roligt flere gange. I vante rolige omgivelser. Det allervigtigste er at få en tryg, og glad kanin ud af det.
hjælp til at starte kanin hop :)