477 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

hjælp til at starte kanin hop :) hjælp til at starte kanin hop :)

hej alle sammen smiley
jeg skal til at lære min lille DV Sticth at hoppe.
men før det skal han jo være seletrænet.....
han har vænnet sig til at have selen på, men har ikke lært at "gå i den". Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal lære ham det, så nu ville jeg lige høre om der var noget er jer der kunne hjælpe mig med nogle fremgangsmåder, både til at lære ham at gå i sele og til at lære at hoppe.

PS: Han har haft sele på et par gange, men når han løb, så løb jeg efter ham, for jeg havde lært af en veninder at man ikke kunne styre kaninen og at den selv skulle bestemme tempo og retning, nu har jeg så fundet ud af at det er forkert... han har som sagt kun haft selen på få gange - måske omkring en 5-8 gange tror jeg. tror ikke det er for sendt at lære ham det rigtigt.

Hilsen Nathalie

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til at starte kanin hop :)
  • #1   11. nov 2013 Dine veninde har ret - den skal selv bestemme tempo og retning så vidt muligt, i starten. Medmindre den er på vej ind i et bed, en hæk eller andre steder det ikke er hensigtsmæssigt den går hen. Indtil den har lært at gå fremad. Herefter kan du begynde at styre den blidt med snoren

• #2   12. nov 2013 Enig i at han selv skal bestemme meget i starten. Men det med at løbe efter en kanin er ikke altid godt. Den kan blive bange, og så løbe endnu hurtigere.
    Jeg kan ikke se hvor du bor henne, men det bedste råd jeg kan give dig, vil være at finde et sted hvor de har hoptræning. Der kan de helt sikkert lære dig hvordan du styrer din kanin i selen, og hvordan du får den lært at hoppe.
    Du kan se her www.hopudvalget.dk om der er træning i nærheden af dig.

• #3   12. nov 2013 Tak for hurtigt svar ^^
    Ok jeg må prøve at styre ham, men hvad når de trækker? Jeg har også læst at hvis man står stille, så skal kaninen respektere det og stoppe når snoren streammes. Hvordan lære han det?
    Ps: bor på Nakke (ligger omkring Nyk. Sj.) jeg er lige blevet medlem af HKAF, men så vidt jeg ved er der er der lige PT hoptræning i holbæk... smiley

• #4   13. nov 2013 Nej der er desværre ingen træning i Holbæk pt.
    Det med at stå stille er en svær kunst. Det er slet ikke alle kaniner der "gider" det, når de er ude for at have det sjovt.
    Men det vigtigste er at den ikke går i panik, eller bliver bange når snoren strammes.
    Det lærer du den ved at prøve stille og roligt flere gange. I vante rolige omgivelser. Det allervigtigste er at få en tryg, og glad kanin ud af det.

Kommentér på:
hjælp til at starte kanin hop :)

Annonce