5.249 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Appelsin til Marsvin? Appelsin til Marsvin?

Hej Gnavergalleri smiley

Jeg har et spørgsmål til jer, som jeg håber i kan hjælpe mig med smiley

Jeg har tit tænkt på om marsvin må få appelsin og grapefrugt?
Ude på Farmfun, her i nordjylland, får marsvinene grapefrugt smiley jeg ved godt der er forskel på hvordan private og offentlige steder, ang fodring af dyr..

Men må marsvin få Appelsin og Grapefrugt?? smiley
På forhånd tak for hjælpen og jeres tid smiley

Ha' en god aften smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Appelsin til Marsvin?
  • #1   17. okt 2013 ja, mine er fuldstændigt tossede med citrusfrugter, de guffer lystigt mandariner, appelsiner osv... kender du pomelo? det er en stor citrusfrugt der er en masse hvidt kød inde under skrællen og den er virkeligt træls at skrælle. Når jeg har skrællet sådan en ryger at det hvide kød og evt rester af frugten (bare ikke den yderste skal medmindre den er usprøjtet) ind til mutterne og der går ikke to min så har de støvsuget buret for det... men der er jo en del sukker i alt frugt så ikke hver dag. Jeg vil nok sige højest en gang om ugen.

• #2   17. okt 2013 Okay tak for svar smiley Men jeg skal ikke pille det inderste "hinne" som er udenom frugtkødet af? Kun tage eventuelle kerner ud og den yderste skal smiley

• #3   17. okt 2013 Whauw, jeg vidste ikke, at marsvin måtte få citrusfrugter - så lærte jeg også noget nyt i dag. Og der er jo masser af C-vitamin i, såeh... det må også prøves herhjemme. smiley

• #4   17. okt 2013 nej hinderne er faktisk rigtig sunde, næsten synd at lade marsvinene spise dem, man burde spise dem selv...;) dt er kun skrællen de ikke må få, medmindre den er øko altså, er de øko kan du bare give skrællen med også, kan dog være den bliver lidt for besk for dem så de ikke gider æde den, men prøv bare... med de øko altså.

• #5   17. okt 2013 Har prøvet at give mine appelsin nu.. Hmm.. Må sige jeg fik bare et meget fornærmet blik, jeg gav dem appelsin sammen med deres andet grønt, og føj da, de ville slet ikke nærme sig det.. Haha smiley skøre mutter, måske spiser de det i nat smiley

• #6   17. okt 2013 alt nyt bliver som regel mødt med skepsis, mine gad fx heller ikke æde grønkål første gang jeg præsenterede dem for det, og hvis den ældste/føreren ikke vil æde vil de yngre ofte heller ikke. Men når de er tilvænnet æder de alt stort set. Bare giv dem lidt engang imellem, lige pludseligt er de vilde med det:)

Kommentér på:
Appelsin til Marsvin?

Annonce