Fra teori til praksis! Kanin {{forumTopicSubject}}
Så er det snart tid!
Om kun to dage henter jeg min længe ventede lille kanin unge.
Jeg har i RIGTIG lang tid ønsket mig en lille kanin, efter jeg fik øjnene op for den "anderledes" og bedre måde at holde kanin. Jeg har nemlig tidligere haft kanin, men dengang var jeg uvidende, og jeg ved nu at det liv jeg tilbød ham ikke var noget godt liv.
Denne gang skal det være anderledes! Min kanin skal bo inde på mit værelse, og han skal have muligheden for at gå ud af buret alt den tid jeg er hjemme. Han skal leve primært af hø og grønt, og kun have minimalt tilskud af foder, og denne gang helt plain kaninpiller, ikke det müsli jeg overfodrede min gamle kanin med.
Jeg har forberedt mig SÅ meget, og jeg kan slet ikke vente med at få ham hjem. Men nu er det tid til at det skal gå fra teori til praksis. Nu skal alle de nye ting jeg har lært føres ud i livet, og det resultere forhåbentlig i en rigtig glad kanin der trives og dermed bliver rigtig tillidsfuld og en dejlig lille ven.
Jeg er så spændt på at se hvordan det bliver at have kanin på denne nye og bedre måde, jeg tror og håber på at det bliver helt igennem fantastisk!
Og så vil jeg gerne takke jer herinde for at have besvaret på spørgsmål og delt erfaringer, det har været en stor hjælp
Fortsat god tirsdag aften til jer alle!
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Gnavere: 6 Emner: 33 Svar: 191
aug 2010
Følger: 58 Følgere: 117 Gnavere: 8 Emner: 13 Svar: 2.255
aug 2013
Følger: 9 Følgere: 10 Gnavere: 1 Emner: 3 Svar: 59
Tillykke med din lille nye om 2 dage
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
Det er heldigvis slet ikke så svært at give sin kanin et dejligt liv, som nogen får det til at lyde som.
Med sund fornuft og basal viden om dyret kommer man rigtig langt, og ofte er den 'nemmeste' og mest lige-til løsning på udfordringerne/problemerne som regel osse den bedste
Held og lykke med din nye stuekanin fremover
apr 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Gnavere: 1 Emner: 21 Svar: 203
Tusind tak! Det er jeg glad for at vide. Den basale viden har jeg i hvert fald i orden, og jeg vil også mene at jeg besidder en god del sund fornuft
maj 2013
Følger: 26 Følgere: 28 Emner: 18 Svar: 692
Har du styr på godt hø?
apr 2010
Jeg har købt hø ved min venindes heste. Så det er super kvalitets landmands hø, og jeg får det til 2,5 kr. per kg.
okt 2011
Der findes nogle ganske udmærkede hø-produkter i diverse dyrehandlere, og jeg ville trygt købe hø der - ja, hvis jeg kun havde én og ikke 30-40 kaniner.
Kvaliteten af hø testes sådan:
- Det skal være tørt.
- Det skal dufte 'lækkert' - vakuumpakket 'eng-hø' fra dyrehandleren dufter af meget mere end landmands-høet, men generelt skal det dufte friskt.
- Det må ikke støve.
- Der må ikke være mug eller våde plamager.
- Landmands-hø må gerne indeholde ukrudt som f.eks tidsler.
Hvis ovenstående er overholdt, så er det et fint produkt
maj 2013
- Jeg var selv med ude og høste høet..:) Lækkert hø!
apr 2010
Det er rigtig god kvalitet det jeg har købt. For det første ved jeg at min veninde kun vil have det aller bedste til hendes heste, og for det andet har jeg selv haft hest, og ved godt hvordan hø skal se ud og dufte
okt 2011
apr 2010
maj 2013
Fra teori til praksis! Kanin