6.101 visninger
|
Oprettet:
HJÆLP MIN SKINNY HAR FÅET EN BULE PÅ MAVEN {{forumTopicSubject}}
Jeg har en skinny på 11 måneder, hun har fået en bule på maven.
Hun fødte for 4 uger siden og er lige stoppet med at give mælk til ungerne.
Bulen sidder lige over navlen og er kommet inden for de sidste 2 døgn.
Huden sidder løst omkring bulen så den sidder fast på maven.
Er der nogen som kan hjælpe og fortælle mig hvad det er?
Venlig hilsen Nanna
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
aug 2013
Følger: 114 Følgere: 47 Gnavere: 22 Emner: 29 Svar: 246
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.102
Jeg har et par hanner som har fået dem under maven.
Men generelt så hold øje med det.
mar 2012
jul 2010
mar 2012
jul 2010
talg knuder: https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/hud/sygdomme/knuder-cyster-polypper/forstoerret-talgkirtel-atherom/
Fedtknuder: https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/hud/sygdomme/knuder-cyster-polypper/fedtknude-i-huden-lipom/
Jeg har aldrig til dato oplevet at talg knuder skulle være arvelige.
mar 2012
jul 2010
Og ved marsvin har jeg til dato ikke oplevet at talgknuder skulle udvikle sig til kræft, har heller aldrig hørt om andre som har haft marsvin med talgknuder hvor de har udviklet sig til kræft.
Og jeg har heller aldrig til dato hverken selv oplevet eller hørt om nogle hvor talgknuder skulle være arvelige.
Så hvis det blot er en talgknude så ser jeg ingen grund til at tage dyret ud af avl.
Men da ts ikke selv ved hvad det er og vi ud fra billedet heller ikke kan afgøre det, ja så vil det naturligvis være bedst at man tager til dyrlægen og får bragt klarhed over hvad det er inden man laver endnu en kuld på hende, også generelt set hvis ikke ts er så erfaren i det.
Så det er hvad vi kan blive enige om. Men vi er jo heller ikke kendt for at være enige Så det er skam helt fint vi på det meste ikke er enige.
mar 2012
OG fint du ikke tager dyr med talgknuder ud af avl men avler videre på det (du havde flere med det sagde du) det er dit valg. Syns sgu bare personligt det er klamt og da de kan blive så store at de kræver operation syntes jeg bestemt det burde være noget man gik efter at avle væk... jeg har heller aldrig set hverken abyer eller andre racedyr med den slags, så jeg tror bestemt det er noget der er forsøgt avlet væk ved andre racer...
Håber ts finder ud af hvad det er så hun kan være obs på om nogle af ungerne får det senere hen...
jul 2010
Jeg har oplevet talgknuder ved andre racedyr også med logisk set er de sværre at opdage når der er pels på dyret.
Skinnyer er lidt anderledes da de som sagt ikke har pels. Jeg er langt fra den eneste som oplever talgknuder på skinnyer.
Jeg oplever dem stort set kun hos de meget store skinnyer. Hvilket jeg egentligt ser er logisk når huden udviges.
Men fair nok du ikke er enig. Men til forskel fra dig, ved jeg meget om skinnyer da jeg har personlige erfaringer med netop denne race, hvilket du mig bekendt ikke har.
Men igen så skal en diskution med dig gøres personlig når du ikke får ret/når jeg har en anden holdning.
Og som altid jeg orker bare ikke at du endnu en gang skal tillægge mig ting der ikke står i teksten.
Så jeg er hermed færdig med at diskutere med dig Susan, jeg svare hermed ikke på flere af dine indlæg i tråden her.
Forsat god dag
maj 2013
Følger: 26 Følgere: 28 Emner: 18 Svar: 692
HJÆLP MIN SKINNY HAR FÅET EN BULE PÅ MAVEN