[Marsvin] Ny burkammerat nu eller først lidt senere? [Marsvin] Ny burkammerat nu eller først lidt senere?
Jeg ved, der har været tonsvis af lignende emner herinde, så jeg håber, I bærer over med mig, for dette til trods, synes jeg alligevel ikke helt, jeg har kunnet finde et, der 100% dækker mit spørgsmål...
Kort fortalt har jeg desværre måttet lægge det ene af mine hittemarsvin til at sove i dag. Han var rigtig sløj, og dyrlægen mente ikke, hans chancer var gode nok til at retfærdiggøre at trække ham igennem al den stress, et behandlingsforsøg ville medføre, så vi valgte at gøre det, der var bedst for ham, selv om det var hårdt.
"Problemet" er så, at han har efterladt sig en burkammerat; Bobo, som nu sidder alene og tydeligvis savner sin bedste ven og kalder på ham. De to var meget tæt knyttede til hinanden og havde gået sammen hele livet.
Bobo skal selvfølgelig have en ny burkammerat i håb om, at han kan blive glad for en ny bofælle, men spørgsmålet er: Hvordan gør jeg det bedst, når de 2 grisedrenge nu var så tæt knyttede, som de var? Skal jeg give Bobo en burkammerat med det samme (hvilket jeg selv lige nu hælder mest til, da han er så ked af det), eller skal jeg lade ham gå alene i et par dage først, så han ligesom for alvor opfatter, at hans bedsteven ikke kommer igen? Jeg vil jo gerne have det til at lykkes med ny burkammerat.
Håber på et par gode råd og erfaringer. Tak på forhånd.
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
maj 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 12 Emner: 37 Svar: 409
Heldigvis er han en sød dreng, så jeg håber, det går alligevel.
[Marsvin] Ny burkammerat nu eller først lidt senere?