735 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

[Marsvin] Ny burkammerat nu eller først lidt senere? [Marsvin] Ny burkammerat nu eller først lidt senere?

Jeg ved, der har været tonsvis af lignende emner herinde, så jeg håber, I bærer over med mig, for dette til trods, synes jeg alligevel ikke helt, jeg har kunnet finde et, der 100% dækker mit spørgsmål...

Kort fortalt har jeg desværre måttet lægge det ene af mine hittemarsvin til at sove i dag. Han var rigtig sløj, og dyrlægen mente ikke, hans chancer var gode nok til at retfærdiggøre at trække ham igennem al den stress, et behandlingsforsøg ville medføre, så vi valgte at gøre det, der var bedst for ham, selv om det var hårdt. smiley

"Problemet" er så, at han har efterladt sig en burkammerat; Bobo, som nu sidder alene og tydeligvis savner sin bedste ven og kalder på ham. De to var meget tæt knyttede til hinanden og havde gået sammen hele livet.

Bobo skal selvfølgelig have en ny burkammerat i håb om, at han kan blive glad for en ny bofælle, men spørgsmålet er: Hvordan gør jeg det bedst, når de 2 grisedrenge nu var så tæt knyttede, som de var? Skal jeg give Bobo en burkammerat med det samme (hvilket jeg selv lige nu hælder mest til, da han er så ked af det), eller skal jeg lade ham gå alene i et par dage først, så han ligesom for alvor opfatter, at hans bedsteven ikke kommer igen? Jeg vil jo gerne have det til at lykkes med ny burkammerat.

Håber på et par gode råd og erfaringer. smiley Tak på forhånd. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  [Marsvin] Ny burkammerat nu eller først lidt senere?
  • #1   20. sep 2013 jeg ville bestemt give ham en ny ven med det samme

• #2   20. sep 2013 Tak. smiley Det tror jeg, jeg vil forsøge så... Hvis jeg nu stiller mit legeland op og lader dem mødes der til at starte med, kan de to hilse på hinanden på neutral grund. Jeg har nemlig ikke en unge at sætte ham sammen med p.t., så han må "nøjes" med et ungmarsvin. Han er for gammel, til at jeg tør risikere kastration, og så ville han jo også skulle gå alene, indtil jeg var sikker på, han uden risiko ville kunne sættes sammen med en hun.

Heldigvis er han en sød dreng, så jeg håber, det går alligevel. smiley

Kommentér på:
[Marsvin] Ny burkammerat nu eller først lidt senere?

Annonce