{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hopper ud af hænderne? (kanin)
  • #1   29. aug 2013 Hvor gammel er den/hvor længe har du haft den?

• #2   29. aug 2013 den er 1 år og jeg har ca haft den i 10 måneder:-)

• #3   29. aug 2013 Hej Elizabeth

Det kan meget vel være, din kanin ikke kan lide at blive løftet.

I forhold til håndtering ud/ind af buret, til/fra græs, foreslår jeg følgende:

Du kan forsøge at træne den til at lade sig transportere ud og ind af sit bur mm. med en kasse - evt. en transportkasse, hvor frontgitteret er pillet af.
    Det kræver tålmodighed, da det ikke er alle kaniner, der lærer lige hurtigt.

Til gengæld giver du dyret muligheden for selv at forlade buret på dets præmisser, og fjerner meget af det stress, kaninen muligvis har i håndterings situationer.

Det skal siges, jeg for tiden selv bruger metoden på to af vores dyr (dværgvædder hunner), da de ofte kan blive utrolig utrygge ved at forlade buret. De lærte dog begge hurtigt, kassen betød 'løbegård med græs' og springer derfor i den, så snart transportkassen sættes til kanten på buret smiley

Kassen er selvfølgelig ikke et redskab, der kan tages i brug når der skal nusses og kæles. Der vil jeg opfordre til at tyde kaninens humør og signaler.

Held og lykke med håndteringen fremover smiley

• #4   29. aug 2013 tusind tak for det!:-) det vil jeg prøve med ham:-) men hvad mener du med frongiteret?:-)

• #5   29. aug 2013 Et frontgitter er det gitter, der sidder foran (osse kaldet fronten) på kassen - det kan være både i plast og metal, og kan som regel tages af ved at dreje på nogle små plasthåndtag, der sidder over og under gitteret.

• #6   29. aug 2013 okay:-)

Kommentér på:
hopper ud af hænderne? (kanin)

Annonce