644 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hvordan fodre i? Hvordan fodre i?

Ville lige lave et lille hyggeemne;)
Her er der sådan et skema, som i gerne må udfylde, bare sådan for sjov, så vi kan dele det med hinanden:D

Hvor mange gange om dagen fodre du din kanin?:
Hvor meget foder får din kanin om dagen og hvilken race er det?:
Hvor mange gange om dagen får din kanin grønt?:
Hvad består det grønne af?:
Hvor meget grønt om dagen?:

I svarer bare løs!:D

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan fodre i?
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #1   23. aug 2013 Synes der er mange af disse tråde efterhånden. Du kunne evt. søge i forummet. smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #2   23. aug 2013 Men nu svare jeg alligevel.

Hvor mange gange om dagen fodre du din kanin?:
    1-2 gange.

Mine to "dværgkaniner" (vejer ca. 2 kg hver) får ca. 1 dl Møllernes (kaninpiller) og ca. 1 dl fra Adult fra Grünhoppers.

1-2 gange.

Hvad består det grønne af?: Hvor meget grønt om dagen?:
    De minimum 2 rodfrugter og/eller en-to peberfrugter dagligt, og ca. hver anden dag får de enten krydderurter, græs, mælkebøtter og blade.

• #3   23. aug 2013 Fedt at du vil dele det simse!:D

• #4   23. aug 2013 Her har jeg altid fyldt madskålen en gang, om morgenen, hvor jeg også skifter vand.
    Grønt får de flere gange om dagen, 2-3 gange, og det er alt fra gulerødder, ti, mælkebøtter til agurk.
    Et par gange om ugen får de også en skive knækbrød. smiley

• #6   23. aug 2013 Hvor mange gange om dagen fodre du din kanin?:
    Fuldfoder 1 gang om dagen, og andet 1-2 gange.

30 gram af Cuni Complete, han er dværgvædder/hollænder på 4½ md.

En til to gange om dagen. Når jeg tager hjemmefra om morgenen så får han diverse grønsager, lidt tørret rugbrød og nogen dage lidt frugt, og når jeg kommer hjem får han græs.

Han har naturligvis altid adgang til hø smiley

Gulerødder, Agurker, Lidt melon eller hindbær/blåbær/brombær og græs/mælkebøtter.

Hmm Han får ca. 2 gulerødder og 2 stykker agurk når jeg tager hjemmefra om morgenen, og når jeg kommer hjem får han græs nok til at det holder sig ca. det halve af natten.

• #8   23. aug 2013 Hvor mange gange om dagen fodre du din kanin?:
    1 gang

En angora, og han får på slum lidt i madskålen - vejer/måler ikke foderet af

Ikke dagligt, men når det er muligt

For det meste gulerødder eller hvad der lige er hjemme

Vejer/måler ikke af

Ud over det har han selvfølgelig adgang til vand og hø.

• #9   23. aug 2013
    Hvor mange gange om dagen fodre du din kanin?: Det er forskelligt. Men oftest 2 gange om dagen. Morgen og aften. Og nogle gange lidt om eftermiddagen også.

Hvor meget foder får din kanin om dagen og hvilken race er det?: Måler ikke hvor meget mad de får. Men det er vel ca 1 til 1,5 deciliter. Hælder self. Maden ud næste gang jeg fodre, så det ikke bliver for meget. Min ene er løvevædder og den anden blanding. Min gamle kanin var lovehoved og han fik ca 1,5 deciliter om dagen.

Hvor mange gange om dagen får din kanin grønt?: Mine får ikke hver dag.. Men når de gør får de 1 gang. Hvis det er salat for de nogle gange 2 gange om dagen, da det er meget små stykker. (3 cm stort ca)

Hvad består det grønne af?: Forskeligt. Men altså en af de her ting Æble, gulerødder, salat og så self. Græs..

Hvor meget grønt om dagen?: Har svaret på... Det er oftest ikke særlig meget.

• #10   23. aug 2013
    Hvor mange gange om dagen fodre du din kanin?: 2
    Hvor meget foder får din kanin om dagen og hvilken race er det?: det er en løvevædder. Han får sin skål fyldt op to gange med Rabbit Royale.
    Hvor mange gange om dagen får din kanin grønt?: 2-3 (næsten hver dag 3)

Hvad består det grønne af?:forskelligt, men ofte mælkebøtter, grene, græs, skvalderkål, brændenælder. En gang imellem går han et halvt æble, som han bruger flere dage om at spise. Han får også gulerødder ind i mellem, men han gider dem ikke rigtig.
    Hvor mege grønt om dagen?: om sommeren, føromhandlet meget. Nogle gange har han fået så meget grønt at han næsten ikke kunne være i buret. Om vinteren får han alt det jeg kan finde, da der jo ikker ret meget:)
    Og selvfølgelig altid adgang til frisk vand i skål:)

Sjovt at se hvad i andre gør, og så lidt inspiration:)

• #11   23. aug 2013 fordrer 1 gang om dagen, om aftenen(når de er i træburene). kaninerne(de store) får en skål hver (på str. med en alm skål) "den lille" en halv så stor skål mad(Møllerens) og lidt RabbitRoyal.
    Det grønne består af græs. De får/har græs 7 - 12 timer hver dag smiley De er ude i haven og kan spise af græsset eller tage hø i 2 træ-høhække indenunder havebordet. De får andet grønt af min mor nogle dage om ugen. Tit har de fået en gulerod hver, når jeg har været væk. Jeg har så en hunkanin indenfor, den plukker jeg græs til i en plastikskål hver og hver anden dag Jeg måler ikke mad af til nogle af dem. kun hvis det bliver nødvendigt

• #12   23. aug 2013 Hvor er i bare søde at i gider at dele det!:)

• #13   23. aug 2013 Det er sjovt at høre herinde fra, hvordan og hvad andre med kaniner giver af mad. Jeg må da se at prøve Adult fra Grünhoppers, peberfrugt-stykker og agurk måske lidt af en rodfrugt her i weekenden. Det vidste og har jeg ikke tænkt på kan bruges før nu. så jeg takker for rådene (-:

• #14   23. aug 2013 Godt at prøve lidt nyt nogle gange

• TNJ
    TNJ Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 3 Følgere: 14 Svar: 103
    #15   24. aug 2013 Hvor mange gange om dagen fodre du din kanin?:
    2 gange

Morgen: grønt
    Aften: Grønt + 1/4-1/2 dl piller
    Har hovedsageligt dværgvæddere, men også et par teddyer og en enkelt "dværgkanin"/ubestemmelig race

To gange

Gulerødder, æble, broccoli, blomkål, græs, kløver, vejbred, radissetoppe, mælkebøtter, bøgegrene, melon. Noget får de mere af end andet, det jeg har skrevet her, er det der som regel er nemmest at opdrive uanset hvor man befinder sig. Og så er det så smart, at man lige kan tage en pose med og stikke bagen i vejret når man lufter hunde... smiley

Ikke afvejet, men størstedelen af deres foder består af grønt suppleret med noget godt hø...

• #16   24. aug 2013
    Hvor mange gange om dagen fodre du din kanin?: 3 gange dagligt.

Jeg fodrer med Møllerens kaninpiller og lidt guf i form af johannesbrød(ikke mange) og havregryn til diende mødre og fri adgang til hø.
    Piller og hø gives eller fyldes efter om aftenen.
    Kaniner uden unger får 1 dl piller og får deres høhække stopfyldt.
    Kaniner med unger får ekstra piller, vel ca 1 dl mere.
    Vi har dværgvædder og 2 blandnings kaniner og 1 snart 2 kuld unger.

2 gange.
    Om morgenen får de enten salat, rodfrugter, blomkål eller hvidkål, nogen gange en gulerod men ikke tit og ganske sjældent en lille bid æble..
    Om eftermiddagen får de græs, mælkebøtter, vejbred mm som er frisksamlet.

Det ved jeg ikke.. I alt vel ½ spand om dagen pr kanin? +-...
    Mindre når de går på græs.

Vand får de 1-2 gange om dagen og hvis det har været meget varmt som i sommer bliver vandet skiftet midt på dagen de dage jeg er hjemme.

Kommentér på:
Hvordan fodre i?

Annonce