714 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hvordan fodre i jeres rotter? Hvordan fodre i jeres rotter?

Hejsa, ville høre hvordan i fodre jeres rotter, om de får grønsager hver dag, og jeg vil gerne ha mine to rotter får en sund kost uden for meget. vasker i jeres rotter nogen gange?

-Jeg skal snart til at skrifte til Altromin foder da jeg er blevet opfordret til det:-) Hvad giver i jeres af "godbidder" hvilke grønsager og frugter og sådan? smiley
Må de enlig få brød?
Ville lige høre, somme tider, så begynder mine to rotter i få sekunder at skære tænder, altså det ikke noget der sker hver dag, måske 1 gang om ugen, er det normalt eller er jeg for pyldret ?
Tak smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan fodre i jeres rotter?
  • #1   31. jan 2013 www.tamrotten.dk/site

• #2   1. feb 2013 At skære tænder er meget almindeligt. Normalt betyder det at de har det godt, men det KAN også godt være tegn på smerte/ubehag, hvor rotten forsøger at berolige sig selv. Men som sagt, så er det normalt et tegn på velvære smiley
    Mine får brød, men jeg lader det tørre fuldstændigt, så det er helt hårdt.
    Mine får ikke frugt og grønt hver dag, men sådan når jeg synes de skal have... Mine får almindeligvis ærter, majs, gulerødder og andre frosne grøntsagsblanding. Jeg hælder det i en skål og hælder kogende vand over. Så tør det op uden at blive kogt. Hælder vandet fra og serverer smiley (pas på skålen ikke er for varm).
    Om sommeren, når det er rigtig varmt, hælder jeg frosne ærter og majs i et fad med koldt vand og så får de det ind. De nyder at fiske efter græntsagerne og bliver kølet lidt ned imens smiley

• #3   1. feb 2013 Mine får en rotteblanding fra dyrehandleren. Når de har været rigtig søde, får de et par jordnødder og så får de gulerødder ind imellem. Når min hunrotte er drægtig får hun killingefoder som protein tilskud smiley

• #4   2. feb 2013 -Okay, tusinde tak! smiley

-Maria, mine rotter elsker også at fiske i vandet efter ting og sager om sommeren, men tusinde tak ! smiley smiley

• #5   2. feb 2013 Blacky-Stage: Mht. tilskud til en drægtig rotte, så pas MEGET på med ikke at give noget særligt før efter hun har født. Ungerne tager godt fra derinde og kan sagtens blive så store at hun ikke kan få dem ud og det ender med kejsersnit. I bedste fald går det godt, men oftest ender det med at man mister ungerne og/eller moderen smiley
    Herhjemme får hun intet andet end sit almindelige foder indtil dagen før termin, hvor hun så får proteinfoder, æg osv - og kun lidt. Efter fødslen bliver hun til gengæld forkælet med nævnte, + killingemælkeerstatning, for at styrke hendes mælkeproduktion.

• #6   2. feb 2013 Ok? jeg læste at killingefoder, specielt vådfoder var godt for dem. Nu har jeg ikke killinger længere, så jeg havde noget i overskud.

• #7   5. feb 2013 Blacky-Stage: Det er også godt - men først efter fødslen smiley
    Mine hunner får Hills Prescription a/d når de har født. Det er meget proteinrigt.

Alle rotterne får kattevådfoder engang imellem for hyggens skyld smiley

• #8   5. feb 2013 Arhh ok, men der heldigvis ikke sket hende eller ungerne noget smiley

• #9   5. feb 2013 Heldigvis går det for det meste godt smiley
    Men jeg kender en del, der har været ude i kejsersnit med deres rotter - ikke at det er fordi de har fodret forkert, men det er jo netop kejsersnit vi kommer ud i, hvis ungerne er for store.

En af mine hunner skulle ha kuld forrige år. 2 af ungerne var ekstremt store, hvilket tappede hende så meget for kræfter at hun kæmpede for længe med at blive færdig og alle ungerne nåede at dø. Jeg har mistanke til at det var fordi jeg havde givet hende ekstra godt foder til drægtige og diegivende... Efter dengang fodrer jeg med almindeligt foder og så snart de har født, får de alt det gode. Og det har fungeret smiley

• #10   5. feb 2013 Den tager jeg på mig smiley

Kommentér på:
Hvordan fodre i jeres rotter?

Annonce