Hvordan fodre i jeres rotter? Hvordan fodre i jeres rotter?
Hejsa, ville høre hvordan i fodre jeres rotter, om de får grønsager hver dag, og jeg vil gerne ha mine to rotter får en sund kost uden for meget. vasker i jeres rotter nogen gange?
-Jeg skal snart til at skrifte til Altromin foder da jeg er blevet opfordret til det:-) Hvad giver i jeres af "godbidder" hvilke grønsager og frugter og sådan?
Må de enlig få brød?
Ville lige høre, somme tider, så begynder mine to rotter i få sekunder at skære tænder, altså det ikke noget der sker hver dag, måske 1 gang om ugen, er det normalt eller er jeg for pyldret ?
Tak
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
apr 2010
Følger: 48 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 16 Svar: 1.298
Mine får brød, men jeg lader det tørre fuldstændigt, så det er helt hårdt.
Mine får ikke frugt og grønt hver dag, men sådan når jeg synes de skal have... Mine får almindeligvis ærter, majs, gulerødder og andre frosne grøntsagsblanding. Jeg hælder det i en skål og hælder kogende vand over. Så tør det op uden at blive kogt. Hælder vandet fra og serverer
Om sommeren, når det er rigtig varmt, hælder jeg frosne ærter og majs i et fad med koldt vand og så får de det ind. De nyder at fiske efter græntsagerne og bliver kølet lidt ned imens
sep 2012
Følger: 26 Følgere: 23 Gnavere: 16 Emner: 9 Svar: 323
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 3 Gnavere: 6 Emner: 22 Svar: 71
-Maria, mine rotter elsker også at fiske i vandet efter ting og sager om sommeren, men tusinde tak !
apr 2010
Herhjemme får hun intet andet end sit almindelige foder indtil dagen før termin, hvor hun så får proteinfoder, æg osv - og kun lidt. Efter fødslen bliver hun til gengæld forkælet med nævnte, + killingemælkeerstatning, for at styrke hendes mælkeproduktion.
sep 2012
apr 2010
Mine hunner får Hills Prescription a/d når de har født. Det er meget proteinrigt.
Alle rotterne får kattevådfoder engang imellem for hyggens skyld
sep 2012
apr 2010
Men jeg kender en del, der har været ude i kejsersnit med deres rotter - ikke at det er fordi de har fodret forkert, men det er jo netop kejsersnit vi kommer ud i, hvis ungerne er for store.
En af mine hunner skulle ha kuld forrige år. 2 af ungerne var ekstremt store, hvilket tappede hende så meget for kræfter at hun kæmpede for længe med at blive færdig og alle ungerne nåede at dø. Jeg har mistanke til at det var fordi jeg havde givet hende ekstra godt foder til drægtige og diegivende... Efter dengang fodrer jeg med almindeligt foder og så snart de har født, får de alt det gode. Og det har fungeret
sep 2012
Hvordan fodre i jeres rotter?