949 visninger
|
Oprettet:
for tyk eller tynd?! {{forumTopicSubject}}
hej alle Jeg har en kanin hvor man kan mærke ribenene og ryg raden samt hofter på den ( ikke voldsomt meget, men ryggen er ret tydelig....) bør jeg fodre hende mere? på forhånd tak
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 49
sep 2012
sep 2012
sep 2012
sep 2012
sep 2012
tja hendes foderplan kom lidt ud på en rutchebane tur her i løbet af sommeren.... Jeg skulle 3 uger til sverige i sommerferien,
(og jeg havde noget foder som jeg havde fået af en som ellers havde købt hende og en anden kanin fra mit forårs kuld, men hendes sønner havde misted interressen for dem og hun spugte om jeg ville have dem tilbage og det ville jeg gerne)
på det foder jeg fik stod der at dværgkaniner skulle have 100 gr per dag. så jeg holdt mig til hvad der stod på pakken og forklade hende der skulle passe dem at de skulle have 100 gr. hver. og så fik de ellers rigeligt....
Jeg syntes selvf. At det var ret meget mad til så lille et dyr og googlede så om hvor meget mad en kanin egentlig skulle have ( før i tiden gav jeg dem bare en hånd fuld hver...! dengang syntes ingen af dem at være hverken for tynde eller tykke, men det var ikke rigtig noget jeg såden tjekkede om de nu var for tykke eller tynde.. Og så kan det nogle gange være lidt svært at finde ud af hvordan kaninen er under den pjuskede pels...)
Når men jeg googlede og læste til min skræk og rædsel at pellets ABSORLUT ikke var noget man burde fodre med og at hvis man alligevel ville fodre med pellets skulle de ikke har mere en tyve gr om dagen ( og så selvf. Også massere af hø og nogle grøntsager, som der i forvejen var på deres menú) så alle mine( efter at jeg fik mine 2 unger tilbage, nu 5) kaniner fik skiftet foderplan og siden da er de bare bare blevet tyndere og tyndere ( efter at jeg nu fodre "rigtigt"...?!) skal jeg bare give dem den helt almindelige "kedelige Crischo korn/mejs/pellets blanding" som de plejede at få men som ellers er så bandlyst på mange kanin forumer..??
Dengang var de ikke tynde og de er jo ude at løbe rundt i løbegården, Og løber også ture i selen, så lidt af det brænder de der vel af?
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.354
sep 2012
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.354
sep 2012
sep 2012
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
Jeg kan se på dine lange indlæg, at det er noget du virkelig tænker meget over og at du vil din kanin det bedste - Det er godt
Personligt vil jeg foreslå du fodrer din kanin med 35-40 g. (ca. 2 snapseglas) rene kaninpiller én gang om dagen - evt. morgen eller aften, maden skal helst være spist indenfor en times tid. Giv grønt midt på dagen, evt. i de varme eftermiddagstimer. Sørg for der altid er lækkert, tørt hø som den kan små-spise af hele dagen
Din dværgvædder vokser stadig i den alder, og derfor vil jeg vælge den 'voksne' foderdosis, som den kan fortsætte med resten af sit voksne liv.
Skulle den stadig være tynd/ for mager når den er ca. 1 år, kan du sætte fodermængden en smule op. Det er forskelligt fra kanin til kanin, hvor meget der forbrændes iht deres individuelle aktivitetsniveau, så det er op til dig at vurdere om din kanin har brug for mere (eller mindre) foder
Men held og lykke fremover med din kanin, det lyder til du gerne gør en indsats for at holde den sund og rask
sep 2012
jeg har bare ville vente til det var i ordentlig stand, til at sælge dem.
det er min plan at beholde 3 af dem, men fem er bare liiige i overkandten, da jeg lige er started i 8 kl. Og ikke har så meget tid til dem alle sammen når der også er en masse lektier at passe.... så hvis nogle kender nogle der står og mangler 2 dvægvædder unger, så må i endelig skrive der er en sort og en vildtblå
okt 2011
sep 2012
okt 2011
dec 2011
Følger: 30 Følgere: 28 Gnavere: 3 Emner: 74 Svar: 893
for tyk eller tynd?!