Godt nok? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen!
Jeg har et sprøgsmål, som nok mest er til de mere erfarne, og aldersmessigt ældre brugere. - Passer jeg min kanin ordenligt, og godt? Det er mest bare et, 'sådan-lige' spørgsmål, men kunne da godt tænke mig at vide det.
Han bor i et nogenlunde stort, indendørs bur, inde i vores stue. - Han strøes med savsmuld, men har også hø i sin høhæk, og lidt halm, så han kan grave, og har noget blødt at ligge i. - I sit hjørne af buret, har han et såkaldt 'toilet' som han mest bruger til at ligge og slappe af i. (Han skider, og tisser, i et hjørne ved siden af) - I den anden ende, har han et lille træhus, som han kan kravle op på, og bide lidt i. - Her sidder han tit og betragter resten af stuen. Ved siden af, ligger hans mad i en lille skål, hvor han fodres med noget foder, som vi selv balnder. - Ellers har han en lille gnavepind ved siden af
Hverdag, kommer han ud i sit udendørs bur, / løbegård, i omkring 5 - 6 timer. - Her inde, har han en papkasse, med hø og gulerødder, som er hjemmelavet. - Den 'leger' han nogle gange med, og kan på den måde aktivers - Ellers sidder ham og nyder solen. - Hver anden, eller hver 3 dag, går jeg en tur i haven med ham. - Her får han blandt andet lov til at grave, og hygge sig, i både snevejr, og solskin. (Jeg vil dog se om jeg kan få tid til at gå med ham hver eneste dag) - Ellers løber han under opsyn, frit i stuen, om aftenen når vi ser fjernsyn, eller læser
Kan han trives, og mangler jeg noget? - Frabeder onde / cikanerende kommentarer
apr 2010
Følger: 21 Følgere: 19 Gnavere: 9 Emner: 41 Svar: 281
Syntes i hvert fald det lyder super fint at han kommer i løbegård så mange timer hver dag og at han bliver gået tur med. Hvis han har et almindeligt plasticbur (også de store) har han brug for en del ekstra motion, men det har du jo allerede styr på.
Jeg tror ikke han har noget at klage over
Det eneste jeg tænker på er at flytte hans toiletbakke hen i det hjørne hvor han har sit toilet, og så se om du kan få ham til at bruge den. Det er bare så meget nemmere at rense bakken, i stedet for at skovle det op fra bunden.
Jeg brugte en del krudt på at få min kanin til at bruge sin bakke (og ikke alle mulige andre steder samtidig) og siden har rengøringen været overstået på mindre end 3 minutter - det betaler sig, selvom kaninen ikke altid er helt enig i at bakken er det bedste sted
jun 2013
Følger: 12 Følgere: 11 Gnavere: 1 Emner: 43 Svar: 201
Men tusind tak det varmer meget, og nu glæder jeg mig endnu mere, til at komme hjem fra ferie, for at se ham igen - Det gode råd vil jeg bestemt bruge!
apr 2010
Følger: 21 Følgere: 19 Gnavere: 9 Emner: 41 Svar: 281
Har faktisk et rigtig godt eksempel - i dag har jeg hentet en kanin fra min moster, da hendes søn ikke gad den mere. Den har siddet i to år i et bur i en have, og hos mig har den så fået en græs-indhegning også, så den har fire gange så meget plads. Den har også fået en tunnel af papkasser og en nabo.
Var helt overrasket over at se den, da den blev lukket ud. Den gik fuldstændig amok! Jeg havde regnet med at den ville være sky og gemme sig... men næh, den har i omkring 8 timer i streg ræset frem og tilbage, badutsprunget, undersøgt alt nøje og gravet hist og her - noget af en forandring for en kanin at kunne grave, når den i lang tid kun har haft trådnet og spåner under fødderne.
Det er bare SÅ dejligt at se den glad og tilfreds i sit nye hjem - og det er simpelthen så nemt at smække et par pæle og noget hegn op. Det tog mig en halv time tror jeg.
dec 2011
Følger: 30 Følgere: 28 Gnavere: 3 Emner: 74 Svar: 893
Det lyder som om at han får opmærksomhed og motion hver dag. Og han lyder bestemt hellere ikke til at være en kanin der mangler noget.
Fortsæt du bare på den måde
//Selina Amanda
jun 2013
Følger: 12 Følgere: 11 Gnavere: 1 Emner: 43 Svar: 201
Bazooka - Min kanin løber ikke så meget, når han er i sit udendørsbur, men ligger sig helst fladt ned hvis det er varmt, eller løber ind i sit hus når det er koldt. Engang imellem, (lidt tit) løber han over til min hjemmelavede 'aktivitets' gendstand, og spiser lidt gulerødder, mens han prøver at skubbe den væk
Indenfor og i selen, er han dog en lille trold! - Hopper, undersøger alt, og skaber sig hvis der er mennesker. - Det er mest hvis han er alene, han er så rolig. - Men når han så løber rundt i stuen, gnaver han i tæppet, løber fra stue til køkken, og smider sig op på møblerne, som ejede han det hele! Alt afhænger af, hvor mange 'tilskuere' der er på!
Godt nok?