1.329 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Kanin afføringsproblemer Kanin afføringsproblemer

Alaska har haft problemer siden jeg fik hende med, at hendes afføring ikke er i orden. Den normale afføring er ved at blive ok. nu efter lang tid kun med piller, hø og havregryn. Intet grønt overhovedet.. Men hendes afføring hun burde spise, er jeg ret sikker på hun ikke spiser. Det er sådan nogle sorte "skinnende" små kugler, som ligger i en lille bunke. Hun lader dem bare ligge, eller træder rundt i det i buret, eller hvis jeg har hende ude.. Det har ikke hjulpet når jeg har ladet være med at give hende piller..

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Kan det tyde på tarmproblemer?

Hun er glad og frisk, spiser og drikker (dog drikker hun ca. dobbelt så meget som den anden kanin jeg passer..?), hun er aktiv og vil gerne have opmærksomhed, nusses og så videre.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin afføringsproblemer
  • #1   14. jul 2013 Kan det evt. være hendes alm. afføring jeg har set? http://www.netdyredoktor.dk/andre-smaadyr/kaninleksikon/mno/mucoid-enteropati.aspx

Har læst på denne sygdom, og hun har jo øget tørst (ville jeg mene) og det jeg troede var blindtarms afføring kunne måske være "Geleagtig, slimet afføring"?

Udover det, så har hun tit varme øre..

• #2   14. jul 2013 Hvis kaninen spiser og virker glad, tror jeg ikke, du skal frygte Mucoid Enteropati. Afføringenn du har set, har den været "vindrueklase"-lignende? Sådan ser blindtarmsafføringen nemlig ofte ud. Små sorte og bløde kugler i små klaser.
    Geleagtig slimet afføring vil jeg mene er noget helt andet.
    Kaniner, der får denne sygdom, har det ikke godt og render ikke rundt og leger og vil have opmærksomhed, så jeg er næsten sikker på, at du godt kan ånde lettet op smiley

Hvor meget kraftfoder får hun om dagen? Nogle kaniner skal bare ikke have særlig meget før de stopper med at spise blindtarmsafføringen.

• #3   14. jul 2013 Lulle: Problemet er, at hvis det er blindtarmsafførringen, så lader hun den ligge på gulvet (hvis hun er ude) eller på bunden af buret..

Da hun kun er 16 uger burde hun have ubegrænset adgang, men det får hun ikke, da så går hendes mave i hvert fald helt galt. Hun får en lille håndfuld hver dag, og en lille håndfuld havregryn. Det er ikke ret i meget i forhold til, hvis hun skulle have ubegrænset adgang, men hun får dårlig mave lige med det samme.

• #5   14. jul 2013 Ja, vi tager hende til dyrlægen i morgen.

• #6   14. jul 2013 Ingen af mine unger eller ungdyr har nogensinde haft frit adgang til kraftfoder, fordi jeg mener, at det kun er et tilskud. De kan sagtens blive ernæret af godt hø og større mængder grønt i varieret slags smiley Men jeg synes også, du skal besøge dyrlægen. Når hun får dårlig mave af bare lidt grønt og generelt har en ustabil fordøjelse. Hellere et besøg for meget end et for lidt smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #7   14. jul 2013 I stedet for at tage hende til dyrlægen, kunne du skære ned på pillerne og evt. give noget fibre-plex. (kan købes i håndkøb)
    Altså sørg for at kaninen får så mange fibre som muligt.

Hvor tit får hun grønt? og hvilken slags får hun?

• #8   14. jul 2013 Simse - Jeg har allerede skåret ned, og nu kan jeg snart ikke skære mere ned.. For at få hendes afføring normal skal hun på skånekost i min. 7 dage, og ligeså snart jeg begynder stille op igen (uanset om det er kraftfoder eller grønt) får hun dårlig mave.

Hun får intet grønt pt. pga. hun hele tiden har dårlig mave.. Hvis hun får noget, har jeg givet hende mælkebøtter, gulerødder, et lille stykke æble, brokkoli og sådan nogle ting.. Men som sagt, har jeg taget det fra hende pga konstant dårlig mave smiley

• #9   14. jul 2013 hvad hvis det grønt du giver KUN er græsser du plukker i naturen? altså gerne lange strå med blade og frø og det hele. Kan hun heller ikke tåle det? Jeg begynder at spekulere lidt på om hun kan have parasitter?
    har du overvejet at snakke med dyrlægen om evt at behandle på mistanke bare for at se om det KUNNE hjælpe? medicin står her http://www.kaninhaandbogen.dk/index.php/coccidiose

• #10   14. jul 2013 Susan: Jeg vil nævne det for dyrlægen i morgen, når jeg ringer. Jeg har ikke prøvet bare at plukke græs, men nu ser jeg lige hvad dyrlægen siger i morgen. Det kunne være rart at få bugt med problemet. smiley

• #11   14. jul 2013 ja, kan godt forstå din frustration, det er så træls at man går til dyrlæge og så kommer hjem uden en diagnose, har prøvet det flere gange med marsvin... håber de finder ud af hvad der er galt snart.

Kommentér på:
Kanin afføringsproblemer

Annonce