Kanin afføringsproblemer Kanin afføringsproblemer
Alaska har haft problemer siden jeg fik hende med, at hendes afføring ikke er i orden. Den normale afføring er ved at blive ok. nu efter lang tid kun med piller, hø og havregryn. Intet grønt overhovedet.. Men hendes afføring hun burde spise, er jeg ret sikker på hun ikke spiser. Det er sådan nogle sorte "skinnende" små kugler, som ligger i en lille bunke. Hun lader dem bare ligge, eller træder rundt i det i buret, eller hvis jeg har hende ude.. Det har ikke hjulpet når jeg har ladet være med at give hende piller..
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Kan det tyde på tarmproblemer?
Hun er glad og frisk, spiser og drikker (dog drikker hun ca. dobbelt så meget som den anden kanin jeg passer..?), hun er aktiv og vil gerne have opmærksomhed, nusses og så videre.
apr 2013
Følger: 3 Følgere: 12 Gnavere: 6 Emner: 70 Svar: 360
Har læst på denne sygdom, og hun har jo øget tørst (ville jeg mene) og det jeg troede var blindtarms afføring kunne måske være "Geleagtig, slimet afføring"?
Udover det, så har hun tit varme øre..
aug 2010
Følger: 58 Følgere: 117 Gnavere: 8 Emner: 13 Svar: 2.255
Geleagtig slimet afføring vil jeg mene er noget helt andet.
Kaniner, der får denne sygdom, har det ikke godt og render ikke rundt og leger og vil have opmærksomhed, så jeg er næsten sikker på, at du godt kan ånde lettet op
Hvor meget kraftfoder får hun om dagen? Nogle kaniner skal bare ikke have særlig meget før de stopper med at spise blindtarmsafføringen.
apr 2013
Da hun kun er 16 uger burde hun have ubegrænset adgang, men det får hun ikke, da så går hendes mave i hvert fald helt galt. Hun får en lille håndfuld hver dag, og en lille håndfuld havregryn. Det er ikke ret i meget i forhold til, hvis hun skulle have ubegrænset adgang, men hun får dårlig mave lige med det samme.
apr 2013
aug 2010
Følger: 58 Følgere: 117 Gnavere: 8 Emner: 13 Svar: 2.255
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
Altså sørg for at kaninen får så mange fibre som muligt.
Hvor tit får hun grønt? og hvilken slags får hun?
apr 2013
Hun får intet grønt pt. pga. hun hele tiden har dårlig mave.. Hvis hun får noget, har jeg givet hende mælkebøtter, gulerødder, et lille stykke æble, brokkoli og sådan nogle ting.. Men som sagt, har jeg taget det fra hende pga konstant dårlig mave
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
har du overvejet at snakke med dyrlægen om evt at behandle på mistanke bare for at se om det KUNNE hjælpe? medicin står her http://www.kaninhaandbogen.dk/index.php/coccidiose
apr 2013
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Kanin afføringsproblemer