{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er der pelspleje i Teddy? •Marsvin•
  • #1   2. jul 2013 der er ikke rigtig nogen pelspleje men de her jo en tæt pels og her tendens til og få svamp og andre pels sygsomme:D

man skal jo kæle op med hovedet ellers er der ikke rigitg nogen

Hvis det er kender jeg en rigtig sød opdrætter i hobro som har massere af unger lige nu smiley

• #2   2. jul 2013 Så vil jeg ikke anskaffe mig et vis de har så mange problemer...

• #3   2. jul 2013 teddy er skønne og ikke mere besværlige end andre racer.
    teddyer har ja en tæt pels. men med det korrekte foder(marsvinpiller) så er de altså ikke mere besværlige end andre racer:)

• #4   2. jul 2013 de skal kun redes fra enten og op hvis de skal udstilles, ellers er det hip som hap hvilken ende man aer/reder dem fra...:)
    Går de for fugtigt plus får meget "hurtige kulhydrater" (sukker, korn, stivelse) i fodringen har de tendens til pelsproblemer, men det kan man undgå ved at fodre rigtigt...

• #5   2. jul 2013 så mange problemer er det altså heller ikke.. og pelssygdomme lyder godt nok som et skræmmebegreb.

Det du skal være obs på er, at de er hurtigere til at få hudproblemer ved forkert fodring.. som f.ex. tør hud og skæl. Teddyerne kan så godt være mere skælplagede end flere andre racer, men køber man ved en god opdrætter, så kan man få grundigt fortalt hvad der er sådan normalt for racen, og hvilke tegn man skal være obs på for at det er tegn på sygdom.

Det er en rigtigt rar race, hvor de generelt har et supergodt sind. Så nej, du skal endelig ikke lade dig afskrække smiley

• #6   2. jul 2013 Jeg har efterhånden en del teddygrise gående herhjemme og jeg har ingen problemer med svamp, pelsproblemer, skæl osv. - mine bliver fodret med godt marsvinefoder, hø og masser af grønt - ingen ren korn m.v.
    - Har endnu til gode at ha' haft problemer med de teddyer jeg har gående nu, tilgengæld elsker jeg deres temperament og ru pels.

Pelspleje er der kun i forbindelse med udstilling, til kæl er der intet - jeg trimmer ikke mine, burde øve mig noget mere fordi jeg gerne vil prøve at udstille men det er også eneste grund, for mig smiley

• #7   2. jul 2013 Tusind tak for svar! smiley
    Jeg skal ikke bruge hende til udstilling, bare hygge smiley Og gøre min mutteflok større smiley
    Jeg fodre med marsvinepiller, de ligner kaninpiller smiley

Nu må vi se hvad mine forældre syntes om ideen smiley Det er jo dem der bestemmer hehe smiley

Kommentér på:
Er der pelspleje i Teddy? •Marsvin•

Annonce