5.374 visninger
|
Oprettet:
Er der pelspleje i Teddy? •Marsvin• {{forumTopicSubject}}
Jeg overvejer at skaffe mig et Teddy marsvin, da det altid har været min store drøm at få sådan en!
Jeg har lige nu 2 korthårede damer.
Men er der egentlig pelspleje i Teddyer?
På forhånd tak.
jan 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Gnavere: 3 Emner: 87 Svar: 356
man skal jo kæle op med hovedet ellers er der ikke rigitg nogen
Hvis det er kender jeg en rigtig sød opdrætter i hobro som har massere af unger lige nu
maj 2013
Følger: 56 Følgere: 57 Gnavere: 4 Emner: 54 Svar: 597
apr 2010
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 6 Svar: 81
teddyer har ja en tæt pels. men med det korrekte foder(marsvinpiller) så er de altså ikke mere besværlige end andre racer:)
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Går de for fugtigt plus får meget "hurtige kulhydrater" (sukker, korn, stivelse) i fodringen har de tendens til pelsproblemer, men det kan man undgå ved at fodre rigtigt...
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Det du skal være obs på er, at de er hurtigere til at få hudproblemer ved forkert fodring.. som f.ex. tør hud og skæl. Teddyerne kan så godt være mere skælplagede end flere andre racer, men køber man ved en god opdrætter, så kan man få grundigt fortalt hvad der er sådan normalt for racen, og hvilke tegn man skal være obs på for at det er tegn på sygdom.
Det er en rigtigt rar race, hvor de generelt har et supergodt sind. Så nej, du skal endelig ikke lade dig afskrække
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
- Har endnu til gode at ha' haft problemer med de teddyer jeg har gående nu, tilgengæld elsker jeg deres temperament og ru pels.
Pelspleje er der kun i forbindelse med udstilling, til kæl er der intet - jeg trimmer ikke mine, burde øve mig noget mere fordi jeg gerne vil prøve at udstille men det er også eneste grund, for mig
maj 2013
Følger: 56 Følgere: 57 Gnavere: 4 Emner: 54 Svar: 597
Jeg skal ikke bruge hende til udstilling, bare hygge Og gøre min mutteflok større
Jeg fodre med marsvinepiller, de ligner kaninpiller
Nu må vi se hvad mine forældre syntes om ideen Det er jo dem der bestemmer hehe
Er der pelspleje i Teddy? •Marsvin•