1.007 visninger
|
Oprettet:
Kanin mad:) {{forumTopicSubject}}
Hej Alle.
Ja der har været mange indlæg omkring fodring af kanin.
Men vil gerne vide om hvor meget der er FOR meget?
Når jeg søger indlæg skriver folk jo i procenter hvor meget foder de skal have. F.es 50% hø, 40% grønt og 10% foder.
Men det fortæller mig jo ikke hvor meget tingene af?
Lille Elliott jeg har på knap 9 uger.
Han har/får:
- Fri adgang til hø, altid.
- Græs morgen og aften i sin høbold + lidt ved siden, og et par gulerødder om dagen + lidt agurk (grønsager vil jo svinge men det er det jeg har givet ham de sidste 2 dage)
- 25 gram Cuni Complete foder.
Er det nok?
Er det for meget?
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 19 Gnavere: 12 Emner: 46 Svar: 220
Men hvis alt svinger, burde det jo være godt
feb 2013
Følger: 58 Følgere: 66 Gnavere: 6 Svar: 642
maj 2013
Følger: 21 Følgere: 21 Gnavere: 2 Emner: 12 Svar: 703
Hvor meget vejer han? Man plejer at sige 15-25gr. pr. kg.
jun 2013
Følger: 44 Følgere: 44 Gnavere: 2 Emner: 44 Svar: 78
Tilgengæl spiser han meget græs, mælkebøtteblade også har han fået lidt bøgegrene med blade på, som han syntes var vældigt interessant!
jun 2013
maj 2013
Følger: 21 Følgere: 21 Gnavere: 2 Emner: 12 Svar: 703
Når ja, den er jo sådan en lille ninus.
Men syntes det er positivt du variere grønt- Så bliver han ikke en kræsenpind når han bliver voksen.
jun 2013
(link fjernet)
jun 2013
"I vintersæsonen kan foderet bestå af rodfrugter, grøntsager, frugt og tørfoder (kaninpiller, halm og hø). Om sommeren kan foderet bestå af diverse grønt, grøntsager, frugt og tørfoder."
"Kaninen kan leve af kaninpiller, men kaninen er fra naturens hånd ikke skabt til kun at æde et kompakt ensidigt pillefoder. Pillerne sørger for, at kaninen får de vitaminer, den har brug for, men derudover trives den med en alsidig kost, - det er langt det sundeste for fordøjelsen og for kaninens velbefindende.
På udyrkede områder
Her kan du indsamle en mængde velegnede foderplanter såsom:
Blade og blomster af mælkebøtte, vejbred, røllike, kulsukker, bynke, gåsefod, lucerne, kløver , tidsler, brændenælder, skvalderkål samt græsser af mange forskellige arter. Saml kun planter du kender, lån eventuelt en bog med billeder af de forskellige planter på biblioteket eller find dem på nettet, før du begiver dig ud i naturen."
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
Kanin mad:)