{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.513 visninger | Oprettet:

Emma F
Emma F
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Opflaskning af kanin unger. {{forumTopicSubject}}

Min kanin har i nat født 7 unger. De er alle velskabte. men i nat havde hun delt dem i 2 reder og i dag har hun delt dem i 3 reder. forventer at hun vil misvedligeholde 1 eller 2 reder, men venter selvfølgelig med nogen form for aktion før jeg har set om hun har evne til at passe alle 3 reder. men i tilfælde af at hun ikke gør, hvordan er det nu lige det står til med opflaskning af unger?
- hvor meget?
-hvor ofte?
og vigtigst.. hvad skal de opflaskes med? har hørt noget med kaffe fløde skulle virke.. men det er jo kun fedt, de skal jo også have noget næring.-

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opflaskning af kanin unger.
  • #1   6. jun 2013 du bør vente et døgn ca med at skride ind så gi hende fred og ro smiley

• Emma F
    Emma F Tilmeldt:
    mar 2013

#2   6. jun 2013 For lige at gøre det klart.
    Spørgsmålene er kun :

Hvad skal de opflaskes med?
    Hvor ofte skal de have det?
    Hvor meget skal de have?

Hvornår jeg skal gribe ind, har jeg fuldstændig styr på.

• #3   6. jun 2013 de skal have hvad de kan spise, hunnen fodre 2-3 gange omdagen og når de er så små er det KMR flydende de skal ha, du kan tilføje kaffefløde for fedt

• Emma F
    Emma F Tilmeldt:
    mar 2013

#4   6. jun 2013 hvad er bedst killinge erstatning eller hvalpe erstatning? de fleste steder siger de hvalpe erstatning, men hvad er forskellen på de to, når det er til kanin?

• *LineaJ *
    *LineaJ * Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 51
    #5   6. jun 2013 en rigtig god mælk til nyfødte er gedemælk, det er der også rigtig mange katteopdrættere der bruger

• #6   6. jun 2013 Jeg fodrede ham fyren her op på 9% piskefløde og det højeste % du kan finde på kaffefløde - halvt om halvt.

De skal fodres hver anden 4-5. time, men du kan undlade natten.
    Ved hvert måltid skal de have 2-3 ml hver smiley

Det tager ca. 30 min at fodre hver unge, så du skal virkelig kraftig overveje om du ikke bare skal lade dem gå naturens gang.

profilbillede
  • #7   6. jun 2013 Jeg har givet katteersatnings mælk sonneveld købte ved dyrelægen. Fik at vide jeg skulle blande lidt smør i og det har jeg gjort.
    Jeg gav dem 5-4 gange i dagen meget meget de kunne æde.
    Alle lever smiley

• #8   6. jun 2013 Lad naturen gå sin gang. Flaske unger vil enten dø eller få mange skavanker det første leveår.

• #9   6. jun 2013 giver for en gang skyld Regitze ret

• #10   6. jun 2013 Nej LGF. Du kan da ikke vide om de vil dø? Jeg har jo en fin her smiley

• #11   6. jun 2013 Skal jeg tage 'for en gangs skyld' som et kompliment?..

• Emma F
    Emma F Tilmeldt:
    mar 2013

#12   6. jun 2013 Jeg går ikke ind for at gøre noget halvt.

jeg valgte at sætte to kaniner sammen, så de kunne få unger.

Da det var mit valg, er det også mit ansvar hvis noget er galt.

HVIS hun nu ikke vil tage sig af dem er det 100% mit ansvar at gøre alt hvad der står i min magt for at de overlever.
    Alt andet er dovenskab.

.. Og de eventuelle skavanker kan en dyrlæge forhåbentlig hjælpe/købes til at de ikke lider for meget under.

Mit valg, mit ansvar.
    At lade naturen gå sin gang - er en undskyldning for ikke at ville tage ansvar og gøre sit arbejde.

Hvis ungerne holder op med at tage på, vil de dagligt få 2x sutteflaske med 7-13 ml. esbilac.

Men tak for råd og vejledning.

• #13   6. jun 2013 Jeg har en første gangs fødende mor her hjemme hun har leveret 11 unger dem har hun flere gange delt og samlet de har ligget i helt op til 4 reder og morgnen efter lå de i 1 eller 2 reder så det lod jeg hende helt selv om smiley
    du ungerne var 8 dage gamle vurderet jeg at den ene ville gå til hvis ikke jeg gjorde noget, jeg kunne se at den fik mad men ikke tilstrækkelig nok, så hende flasker jeg ved siden af. ved ikke om hun overhoved får noget af moren mere men hun trives fint sammen med alle de andre og moren smiley
    jeg flasker med ganske anmendlig piskefløde og kaffefløde ½ af hvert. dette fortsætter jeg med indtil hun er 3 ugen ( på mandag) hvor jeg så vil blande kattemælks erstatning i. ungen får tilbudet om mælk 3 gange om dagen og hun spiser til hun ikke vil mere smiley ca. 3-4 ml pr gang
    min lille unge tager pænt på og udvikler sig flot (lidt efter de andre)
    håber det bedste for dig og dine unger smiley
    ps. husk at ungerne ikke må ligge ned under madingen de skal "sidde" og mades fra siden af så overskydende mælk kan løbe ud af den anden mund vig (for at undgå risikoen for at drukne ungen)

• #15   6. jun 2013 Jeg er enig i at man har et ansvar når man har valgt at lave et kuld unger, men jeg synes du overdriver ved at ville gå fuldstændig til ekstremer - og skavanker bare lige kan afhjælpes, aaaarh.

Hvis kaninmoren ikke vil tage sig af dem, er sandsynligheden for at der er noget i vejen med dem jo ret stor - og hvis du ikke stoler på din kaninmors instinkter forstår jeg ikke hvorfor du vil bruge hende i avlen smiley

At lade naturen gå sin gang er altså ikke nogen undskyldning, det er at være realitsisk - avl af dyr er ikke rosenrødt og små nuttede unger.

Siger jeg, og jeg er altså enormt blød hvad den slags angår - men man må altså også være realistisk ind i mellem, kaninmor kan fornemme mere om sine unger, end du på nogen måde vil kunne.

Beklager, ved godt det ikke var det du ville høre - ved også godt at det sikkert bare bliver ignoreret, men jeg kan ikke altid holde min mund.

• #16   7. jun 2013 Jeg har 2 opflaksede kaniner siddene, de er 1 og 3 år. De er sunde og raske, gav KMR mælk.:)

Den på 3 var eneste overlevende, både morkanin og resten af kuldet døde, da desværre gik galt da hun fødte.

Den på 1 år, blev frastødt af sin mor som 2 ugers.

Jeg vil til hver sin tid gøre det igen, dog skal man være klar over konsekvenserne af at de er uden moren.

Kommentér på:
Opflaskning af kanin unger.

Annonce