{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.240 visninger | Oprettet:

Stine L
Stine L
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Søger info omkring opflaskning af kanin unge {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg arbejder til dagligt i Kløverhaven hvor vi har en masse kaniner. Men vi har haft udbrudne gæster der har sluppet næsten alle sammen fri. Men den ene havde altså en unge (vi kan ikke finde moren ved ikke om den er løbet væk eller stjålet) Ungen er ca 2 eller 3 uger gammel. Jeg har fået den med hjem for og skal passe den men kan ikke få fat i en dyrelæge så jeg ved hvad jeg skal gøre. Tog halmen (reden) fra dens bur i det nye bur så morens duft fulgte med. den har tørfoder og vand og friske mælkebøtter og grønt. Men den ville ikke spise det. Men er meget ivrig med og slikke på mine fingre. Den virker glad og hopper meget rundt. Men hvis den skal have modermælk erstatning hvor kan jeg så skaffe det henne og hvordan gør jeg ??????????????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger info omkring opflaskning af kanin unge
  • Malene L
    Malene L Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 3
    #1   21. maj 2011 Måske dette link til et tidligere indlæg kan hjælpe dig lidt.
    http://www.gnavergalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=15217

• #2   21. maj 2011 Giv den kaffefløde indtil du får fat i modermælkserstatning. Jeg har fået af vide af dyrlæge at man kan give kaffefløde. Jeg har altid flasket mine marsvineunger som af en eller anden grund ikke kunne die (drejer sig om 10-12 stk) med kaffefløde og ingen af dem døde af det. De blev til store sunde marsvin.

I princippet kan du godt udelukkende bruge kaffefløde til at flaske kaninen op, men der er ikke så meget "næring" i. Det er blot så den får noget i maven som mætter og giver væske indtil den kan æde selv.

• #3   21. maj 2011 Problemet med at opflaske kaninunger er, at det er rigtig svært at finde noget ideelt erstatningsmælk. Hunkaninens mælk består nemlig af rigtig meget protein, en meget høj fedtprocent og lidt sukker. For at få den ideelle mængde protein og fedtprocent, kan man tage fløde med 7% fedt og blande op med proteinpulver som man bruger i styrkecentre. Dog indeholder denne blanding stadig alt for meget sukker. Har hørt at man kan bruge gedemælk, men har aldrig selv prøvet det. Det nemmeste er nok kattemælkserstatning, man kan lave en blanding der passer lidt bedre til kaninunger ved at lave forholdet imellem pulver og vand anderledes end det står på pakken, så der kommer lidt mere pulver i end der skal smiley

• Stine L
    Stine L Tilmeldt:
    maj 2011

#4   21. maj 2011 Jeg har prøvet med katte mælk det ville den ikke tage. Men skal det varmes op?? Hvad med hvis jeg blander lidt kaffefløde og kattemælk og varmer det lidt er det ikke godt eller??

• #5   21. maj 2011 Hvad giver du den det med?

• #6   21. maj 2011 mælken skal være ca 37 grader varmt smiley og så gi det med en 2 ml engangs sprøjte (kan købes på apoteket)

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #7   21. maj 2011 Eller køb en flaske ved dyrlægen.

• > Simse <

#8   21. maj 2011 Enig med Wittendorff.

Jeg har selv opflakset 5 på den måde - hvor 4 overlevede smiley

• #9   22. maj 2011 Og husk at hvis den nyser det ud af næsen så er det fordi det er kommet i lungerne og så skal du let med et par fingre "banke" bag ved skulderne indtil du kan se den får det op.

• #10   22. maj 2011 Og sørg for at hvis den virkelig nægter at drikke så stop og prøv igen efter en time. Hellere mange små potioner end få store. Men selvfølgelig skal den også have noget af æde. Risikoen for det kommer i lungerne er bare større hvis ikke man lader den drikke det selv.

• Stine L
    Stine L Tilmeldt:
    maj 2011

#11   22. maj 2011 Jeg har købt en enegangs sprøjte hos apotekeren. Det går fint med det. holder bare nogle små pauser og nusser den engang imellem når den bliver for "besværlig" Og varmer det op i hånden det sagde damen på apoteket jeg skulle. Men ville da varme det ordentligt op nu. Den vejer 230 g nu. Håber den bliver lidt større da den virker tynd når man nusser den. Jeg købte modermælk erstatning til katte i stedet for kattemælk og kaffe fløde det går bedre. Satte den også på græsplænen i dag sammen med mig og der spiste den en lille smugle græs. Den er ikke så meget for at spise tør fodret. Den ville helst have salat, græs og mælkebøtter. Så giver jeg den mælk 2 gange om dagen.

Er det godt eller skidt det jeg gør??

• Stine L
    Stine L Tilmeldt:
    maj 2011

#12   22. maj 2011 Jeg har købt en enegangs sprøjte hos apotekeren. Det går fint med det. holder bare nogle små pauser og nusser den engang imellem når den bliver for "besværlig" Og varmer det op i hånden det sagde damen på apoteket jeg skulle. Men ville da varme det ordentligt op nu. Den vejer 230 g nu. Håber den bliver lidt større da den virker tynd når man nusser den. Jeg købte modermælk erstatning til katte i stedet for kattemælk og kaffe fløde det går bedre. Satte den også på græsplænen i dag sammen med mig og der spiste den en lille smugle græs. Den er ikke så meget for at spise tør fodret. Den ville helst have salat, græs og mælkebøtter. Så giver jeg den mælk 2 gange om dagen.

Er det godt eller skidt det jeg gør??

• > Simse <

#13   22. maj 2011 Du skal ikke give den salat. Der er for meget vand i, og giver dårlig mave.. Agurk og tomat er heller ikke godt, specielt ikke til unger.

• > Simse <

#14   22. maj 2011 Prøv med gulerod og persille i stedet for salat smiley
    Græs og mælkebøtter er godt. Pas på med at give for meget.

• #15   22. maj 2011 Vil den spise hø? smiley

• Stine L
    Stine L Tilmeldt:
    maj 2011

#16   22. maj 2011 Jeg har ikke lagt mærke til om den spiser hø. Men det er ikke ret meget den spiser af salaten. Og mælkebøtterne spiser den heller ikke så meget af men den tager da lidt af det smiley Hvornår skal den begynde at spise tørfoder og hvordan får man den til og vænne sig til tør fodret????

Kommentér på:
Søger info omkring opflaskning af kanin unge

Annonce