{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.189 visninger | Oprettet:

Aflivning ørkenrotte - pris ved dyrlægen? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der ved, hvor meget det koster at få en ørkenrotte aflivet ved en dyrlæge?

Jeg behøver ikke en opsang om, at man ikke skal have dyr, hvis man ikke har råd til dyrlægen - det har jeg!!! Det er bare et opklarende spørgsmål, så jeg kan være forberedt, hvis det bliver nødvendigt

Bettina

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning ørkenrotte - pris ved dyrlægen?
  • #1   28. maj 2013 For en hamster koster det 3-400 kr og tænker det ca er det samme.. Men dyrelæger har forskellige priser smiley

Jeg ringede op til min dyrelæge og spurgte da jeg havde brug for at vide det.

• #2   28. maj 2013 Det koster gerne en konsultation hvis det er det eneste man kommer for, så afhængig af hvad din dyrlæges takst er for en konsultation, så 300-600kr.

Men, nu fornærmer jeg nogen, de helt små dyr som hamster og ørkenrotter, dem har jeg selv aflivet. Mine har på de tidspunkter været syge/skadet, de fleste lidt akutte så uden det store valg for om jeg skulle tage til dyrlægen.
    - Selvom mange tror det handler om økonomien i det, så nej, det gør det altså ikke. De 500kr en aflivning koster skal der altid være penge til når man har smådyr, - minimum. Vi har brugt mange penge på vagtdyrlæge og alm. dyrlæge gennem de sidste par år, så det er altså ikke dér skoen trykker.

For mig handler det også om at det dels er et lille dyr, som dyrlægen vil have svært ved at aflive, måske også pga. de kan være svære at håndtere - især hvis de skal fikseres og stikkes i. Det vil være et stort stressmoment for dyrene at skulle i transportkasse, ud på køretur - og vi har 30-45min til dyrlægen - ind til dyrlægen og håndteres og stikkes osv.
    - Hvor jeg som alternativ kan give dem en hurtig og human aflivning herhjemme, uden det store stress.

Det er dog IKKE (!!!) noget man bør gøre, hvis man på nogen måde er usikker på hvordan det skal gøres.

• #3   28. maj 2013 Rolle's : det er klart det bedste hvis man kan.. Mine kæreste har været nødsaget til at gøre det ved fire små hamster unger på 4 uger da deres mor havde skam bidt dem.

• #4   29. maj 2013 Enig med Rollo.

Min dyrelæge tager omtrent 350kr. for det. Men skal virkeligt finde en ny.. Hun er helt væk hende jeg har nu. :s Men jeg kender også en anden, så det går nok.

• #5   29. maj 2013 Hvis du har muligheden, så overvej at finde en der kan lære dig at aflive (og hvis du tror det er noget du kan få det ok med).
    Det kunne f.eks. være en med krybdyr, der selv afliver til foder.

Som der allerede er nævnt, er det en stress moment for dyrene at skulle aflives hos dyrlægen, og når de er så små, bliver det også mere besværligt med en aflivning ved dyrlægen.

• #6   29. maj 2013 Er der nogen, der kan forklare, hvordan man gør? Vores hun der blev skambidt af to andre hunner, har på mirakuløs vis klaret den. Jeg går rundt i sit nye bur og undersøger det, spiser og drikker. Det med aflivning ville være rart at vide til næste gang, en af dem er syg

Bettina

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #7   29. maj 2013 Du kunne jo ringe til dyrlægen og spørge, da det er meget forskelligt. smiley

• #9   29. maj 2013 Mice Galaxy, er det den i Tranbjerg?

• #11   29. maj 2013 Ved du hvad en aflivning koster der?

• #13   29. maj 2013 Hvis du vil lære at aflive, er det faktisk nemmest at du opsøger nøgen der laver foderdyr, og får dem til at vise dig hvordan de gør smiley

Kommentér på:
Aflivning ørkenrotte - pris ved dyrlægen?

Annonce