Marsvin på græs Marsvin på græs
Idag da jeg ordnede de små svins bure satte jeg dem ud på græsset i deres tremmer med hus og hele pibtøjet. Der blev spist græs, mælkebøtter og skvalderkål i store mængder
Hvor varmet skal det egentlig være før de må være ude i længere tid?
Jeg er helt klar over sol/skygge, vand og giftige planter.
Mvh Sif
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 2 Gnavere: 6 Emner: 27 Svar: 322
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
aug 2010
Følger: 58 Følgere: 117 Gnavere: 8 Emner: 13 Svar: 2.255
Men græsset kommer da ind til dem i burene.
Men jeg mener også, at det har en hel del at sige, om der er læ eller om det blæser lidt
okt 2012
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 92
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 50 Svar: 419
mar 2012
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Susan, jeg forstår slet ikke at du er pyldret mht græs - altså du lader gerne dyrene stå megakoldt på din altan hele vinteren, men du tør ikke give dem lidt kølige fusser i solskinnet? Det hænger sgu ikke rigtigt sammen.
mar 2012
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Men det du siger er så at du ikke har mulighed for, eller er kreativ nok til at lave læ for vinden?
mar 2012
At du er en frossenpind er vel ikke mit problem, mine marsvin trives men de går jo også i halm der leder tisset ned i bunden og isolerer rigtigt godt, ikke det der spånedims som ikke isolerer en disse og hvor tisset syges ind der hvor det er tisset så overfladen også er våd.
De spiser mere når temperaturen daler, men vel ikke mere end en skinny der går ved alm. stuetemperatur, hvor den vel egentligt burde gå ved 28 grader for ikke at miste varme til omgivelserne.
Jeg har mistet 2 marsvin i HELE 2012, begge over 6 år og den ene røg om sommeren.... og jeg har altså omkring 40, så det syntes jeg er ret godt gået...
Den eneste gang i 3 år dyrlæge har været nødvendigt ved marsvinene (katten bliver vaccineret hvert år) var 10 dage siden hvor jeg skulle have kigget på en bule i hovedet på en 7+ årig rescue (jeg har haft hende i 7 år, vi kender ikke alderen) som sandsynligvis var kræft. Hendes tænder og vægt var dog flot så vi fik hende med hjem igen og besked på at holde godt øje med tegn på mistrivsel.
Mht til min altan er jeg mere bange for sommeren: havde jeg ikke syet gardiner til den ende marsvinene gik i, og havde jeg ikke vinduerne stående på klem over det hele hele dagen ville der nemt kunne blive 35 grader på altanen. Jeg kan så holde det nede på den temperatur DMI nu har lovet den dag ved ovenstående tiltag... men marsvin er klart mere skrøbelige overfor varme er min oplevelse.
okt 2012
maj 2012
Følger: 1 Gnavere: 2 Emner: 1 Svar: 2
Jeg vil prøve at tage dem ud når vejret er til det. Faktisk har jeg prøvet at overtale manden til at vi nedlægger legehuset og laver det til marsvin hus med løbegård, men nej nej det må jeg ikke
okt 2012
Marsvin på græs