1.879 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Marsvin på græs Marsvin på græs

Idag da jeg ordnede de små svins bure satte jeg dem ud på græsset i deres tremmer med hus og hele pibtøjet. Der blev spist græs, mælkebøtter og skvalderkål i store mængder smiley

Hvor varmet skal det egentlig være før de må være ude i længere tid?
Jeg er helt klar over sol/skygge, vand og giftige planter.

Mvh Sif

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marsvin på græs
  • #1   2. maj 2013 De skal have minimum 10 grader hele tiden smiley

• #2   2. maj 2013 Og jorden skal være varm nok til du selv kan sidde derpå uden at fryse måsen.

• #3   3. maj 2013 jeg er totalt pyl med det der.... nok også for meget skal jeg straks indrømme! Mine har ikke været på græs endnu for tager jeg strømperne af og går en tur i haven syntes jeg altså lige der mangler lidt varme endnu.... måske sidst på dagen (når solen har varmet nogle timer) et sted der er læ, kan gå an i et par timer? Men ville kun gøre det hvis det var mig, hvis jeg havde tid til at lige tjekke situationen min hver halve time...

• #4   3. maj 2013 Det er første år i 4 år, at min marsvin bor inde, så jeg er også blevet ret pylret med det i år. Normalvis boede mine marsvin i et opvarmet udehus, hvor der konstant var 13 grader. Så kunne de komme ud lidt tidligere end nu.
    Men græsset kommer da ind til dem i burene.

Men jeg mener også, at det har en hel del at sige, om der er læ eller om det blæser lidt smiley

• hanne J
    hanne J Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 92
    #5   5. maj 2013 Mine har gået ude om daget, i et stykke tid. Og siden torsdag - har de gået der hele døgnet. De har et stort hus fyldt med halm, som de går ind i når der ikke er sol mere. Så går de i læ , og kan sagtens holde varmen. Det gjorde de også sidste år, helt frem til starten af oktober.

• #6   5. maj 2013 jeg har haft mine på græs i ca. 30 min om dagen de sidste 3 dage. smiley Tør ikke have dem ude længere. Og da slet ikke hele døgnet. For en uge siden var der minus grader om natten.

• #7   5. maj 2013 mine kom ud i går i ½ times tid, vinden var helt lun:)

• #8   5. maj 2013 Vi er ikke så pyldrede her, men vores have er stort set altid vindestille.

Susan, jeg forstår slet ikke at du er pyldret mht græs - altså du lader gerne dyrene stå megakoldt på din altan hele vinteren, men du tør ikke give dem lidt kølige fusser i solskinnet? Det hænger sgu ikke rigtigt sammen.

• #9   5. maj 2013 der er ikke træk på altanen:) mens vinden som regel blæser ½ pelikan igennem vores have. Viden har været ret kold trods solskinnet den sidste tid. "megakoldt" syntes jeg nu ikke altanen er, der er trods alt MINDST 5-6 + grader når der er koldest.

• #10   5. maj 2013 Ved det antal grader har jeg vanter på.....

Men det du siger er så at du ikke har mulighed for, eller er kreativ nok til at lave læ for vinden?

• #11   5. maj 2013 næ vinden har bare en mystisk retning så selvom der er plankeværk om haven så fiser den lige over/igennem, måske noget hvirveleffekt der kommer fordi vi bor i en boligblok. I hvert fald blæser det altid i haven hvis DMI har sagt vind, uanset retningen.
    At du er en frossenpind er vel ikke mit problem, mine marsvin trives men de går jo også i halm der leder tisset ned i bunden og isolerer rigtigt godt, ikke det der spånedims som ikke isolerer en disse og hvor tisset syges ind der hvor det er tisset så overfladen også er våd.

De spiser mere når temperaturen daler, men vel ikke mere end en skinny der går ved alm. stuetemperatur, hvor den vel egentligt burde gå ved 28 grader for ikke at miste varme til omgivelserne.

Jeg har mistet 2 marsvin i HELE 2012, begge over 6 år og den ene røg om sommeren.... og jeg har altså omkring 40, så det syntes jeg er ret godt gået...
    Den eneste gang i 3 år dyrlæge har været nødvendigt ved marsvinene (katten bliver vaccineret hvert år) var 10 dage siden hvor jeg skulle have kigget på en bule i hovedet på en 7+ årig rescue (jeg har haft hende i 7 år, vi kender ikke alderen) som sandsynligvis var kræft. Hendes tænder og vægt var dog flot så vi fik hende med hjem igen og besked på at holde godt øje med tegn på mistrivsel.

Mht til min altan er jeg mere bange for sommeren: havde jeg ikke syet gardiner til den ende marsvinene gik i, og havde jeg ikke vinduerne stående på klem over det hele hele dagen ville der nemt kunne blive 35 grader på altanen. Jeg kan så holde det nede på den temperatur DMI nu har lovet den dag ved ovenstående tiltag... men marsvin er klart mere skrøbelige overfor varme er min oplevelse.

• hanne J
    hanne J Tilmeldt:
    okt 2012

#12   5. maj 2013 Om der så skulle blive frost, så tager de alså ikke skade. Deres hus er hævet over jorden og fyldt med halm. De er lækre og varme når jeg åbner om morgenen , og er lynhurtigt ude på plænen. Man kan alså også blive for pyldret. De går lunt i kassen - tørt og i ly for vind.

• #13   6. maj 2013 Tak for alle jeres svar, ideer og meninger smiley Af en eller anden mystisk årsag har jeg ikke fået mail om alle jeres svar ... Nå pyt ...

Jeg vil prøve at tage dem ud når vejret er til det. Faktisk har jeg prøvet at overtale manden til at vi nedlægger legehuset og laver det til marsvin hus med løbegård, men nej nej det må jeg ikke smiley

• hanne J
    hanne J Tilmeldt:
    okt 2012

#14   10. maj 2013 Her har det regnet rigtig meget i 2 dage, og temp er faldet. Inden regnvejret , fik indhegningen tagplader på , og mutterne går ud af deres hus sidst på formiddagen og går ind igen ved 20 tiden om aftenen. Ingen fryser her - selv de gamle popper rundt i løbet af dagen.

Kommentér på:
Marsvin på græs

Annonce