827 visninger
|
Oprettet:
Har du marsvin? {{forumTopicSubject}}
Synes jeg får linket til denne side helt vildt i dag - så tak til Annbritt for at have lavet siden og tak til dem som bidrager til den!
Men, har du marsvin - har du marsvin alene eller overvejer du avl eller vil du bare generelt vide mere, så ta' lige et kig forbi den side!
http://www.marsvineinfo.dk/
Synes der er mange gange i dag hvor jeg linker til den fordi folk ikke forstår hvorfor marsvin ikke bør holdes alene eller fordi de bør få noget mere relevant info om avl m.v.
- Det er så dejlig nemt at linke til den side, der står så meget godt inde, så ta' og kig ind forbi den.
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 6
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 60 Gnavere: 31 Emner: 6 Svar: 353
Men han kan stadig se og høre de andre
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
- Men jo, jeg ved noget om kaniner og det jeg ikke ved, kan jeg somregel henvise til andre for.
Tascha; Jeg ved godt man kan stå med en han f.eks. som ikke fungerer med andre hanmarsvin, sådan en har jeg selv lige pt. og han venter egentligt bare på at kuglerne ryger.
- Men, i min verden er der også milevid forskel på om man kun har ét marsvin i huset - eller om man har et marsvin som ikke kan gå i bur med andre, men som stadig kan se/høre/lugte de andre. I længden synes jeg stadig man bør gøre noget anderledes hvis muligt, f.eks. med en han, få den kasteret
Men igen, så er der også forskel på om man har forsøgt at finde en løsning - eller bare konstateret at man "ikke gider" have to marsvin eller lignende.
mar 2012
Men han virker til at have det bedst alene?
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Der er altid undtagelser for reglen. Det gælder også med flokdyr.
Jeg vil ikke udtale mig om, om det er tilfældet hos dig specifikt.
Man skal bare være opmærksom på, at man til tider kan stå i en situation, der slet ikke passer ind i alt det man normalt får at vide
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
- Og igen Tascha, milevid forskel på at din han går alene men stadig kan se/høre/lugte andre marsvin, end et marsvin som bare er helt og aldeles alene.
Men man kan jo vælge at kastrere hannen og give ham et par koner
mar 2012
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 4 Gnavere: 10 Emner: 23 Svar: 586
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Jeg kender en der har et hunmarsvin, der er en rigtig lille kælling. Hun har prøvet, men der er jo også grænser for hvor mange dyr man kan blive ved med at slæbe indenfor, for at se om det ikke går.
Så den tuller rundt i et bur alene, og virker tilfreds med det, mens de andre tuller rundt sammen.
Har du marsvin?