{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan er jeres Hamster?
  • #2   24. feb 2013 Ja de larmer om natten, da de er meget nat aktive. smiley
    Og tremmer eller ej, er nok en smagssag, men jeg vil helst have uden, smiley

• #3   24. feb 2013 Min larmer om dagen og en smule om natten men ikke meget,
    Jeg plejer lige og vække min og får den til at gå for at se om den er okay og tager den ud og kigger os, giver den rent vand og mad hvis den mangler og ja bare snakker med den løbet af dagen.
    Tremmer eller ej er en smagssag ville jeg sige:)

• #4   24. feb 2013 Stald Tjørn:

Den jeg skal have fra dyrehandleren ved jeg er en unge, da min søster arbejder derinde, og hun står for at tage imod de nye små unger:)

• #5   24. feb 2013 De er nat dyr, det vil sige de er vågne og leger, spiser og drikker om natten.

De skal have adgang til mad og frisk vand hver dag. Rengøring af buret kommer an på hvilket bundmateriale man vælger, jeg bruger carefresh og gør derfor kun rent en gang i måneden, da jeg brugte jeg savsmuld var det en gang i ugen, det er. Dog ikke sundt for deres luft veje.

De må IKKE få hø og vat (selvom dyrehandleren siger det)

De skal have et hjul, en sove hule og gerne andet legetøj også et sandbad med chinchilla sand til deres pels, æblegræne til deres tænder og en strandsten til deres klør. Et bur der er lukket i siderne altså ikke et tremmebur, de kan klemme sig ud gennem tremmerne, også sviner det også helt vild da savsmuld og mad ryger ud gennem tremmerne når de graver.

• #6   24. feb 2013 Problemet med at købe i en dyrehandel er at de ofte er hybrider (sibiriskdværghamster) og de har ofte sygdomme.

• #7   24. feb 2013 Susse:

tak, men blev lidt forvirret, bruger du Carefresh eller savsmuld?

• #8   24. feb 2013 Ja lad vær med at købe ved en dyrehandel! Jeg har for ikke så længe haft en gravid hamster, der blev købt gravid i en dyrehandel, så lad vær med det! Det er ofte også dyre end ved en privat!

• #9   24. feb 2013 De hamstere du køber i dyrehandlen er såkaldte hybrider, som er en blanding mellem arterne campbells og vinterhvide. Det svarer til og krydse en tiger med en løve, eller en abe med et menneske.
    Hvis jeg var dig ville jeg købe fra en opdrætter i DHF. Hos DHF(dansk hamster forening) opdrættere er alle hamsterne ren artede og ikke hybrider.:) Desuden gør opdrættere en masse ud af og gøre hamsterne tamme. Hvilket de oftes overhovedet ikke er i dyrehandleren!

Hvis hamsteren ikke skal larme om natten burde du købe et stort akvarium som bur og lave en hjemmelavet overdel med net. Så kan hamsteren nemlig ikke bide tremmer:)
    Det er vigtigt at det hjul du vælger har en fast bund, altså ingen tremmer eller sådan. Desuden tror jeg mindst det skal være 15-20 cm i dia til en dværg.
    Jeg kan personligt anbefale hjulene wodent wheel, karlie wunderland træ hjul og en flying saucer. Da alle disse er lyd løse:)

Hamstere har osse brug for animalsk protein i form af katte foder, hunde kiks, melorme, hakket okse kød, kogt æg osv:)

Hvis du vil vide mere så skriv i pb.:D

• #10   24. feb 2013 Bruger carefresh nu. Men før brugte jeg savsmuld..

Pauline: rigtig godt skrevet smiley

• #11   24. feb 2013 Jeg bruger hampe strøelse eller carefresh. Det fungere lige godt, men hampe strøelse er meget billiger.:)
    Prøv evt og vise din mor den her tråd, da det er vigtigt hun også ved noget om det dyr i bringer med hjem:)

• #12   24. feb 2013 Tak skal i alle have!
    Det gav mig meget hjælp:)

• #14   25. feb 2013 Du kan finde listen over opdrættere på hamsterland.dk - ellers har vi pt. to campbells unger tilbage fra disneykuldet.

Mvh. Jenny
    Hamsteri Apha
    Registreret opdrætter i DHF

• #15   25. feb 2013 Problemet er at jeg bor på Sjælland i en lille by Køge, og der er ikke så mange opdrættere??

• #16   25. feb 2013 der er udstilling den 6 april i Valby, så tag og kontakt omdrættere og så kan de helt sikkert tage en med , hvis de har unger.

• #17   25. feb 2013 Jeg skal fra stor københavn til køge med en kanin bebs omkring D 18 i næste måned. Hvis i finder et hamster fra en opdrætter i kbh, kan jeg godt tage den med til køge smiley

• #18   25. feb 2013 Det ser jeg lige til..
    Det er ikke engang sikkert at jeg må få et, men prøver forgæves.

Sødt at i tænker på mig:D

• #20   25. feb 2013 I Køge bor der verdens bedste opdrætter( i min verden). Hun hedder Mette, og er indehaver af lykke hamsteri. Hun opdrætter guldhamster, og de er mindst lige så gode kæledyr som dværghamstere, hvis ikke bedre:)
    Prøv og Google lykke hamsteri.
    Bor Heidi ikke i Lyngby?:)

• #21   25. feb 2013 Pauline:

Googler det lige?
    Heidi? Jeg kender kun Heidi er det Heidi Ravn?

• #22   26. feb 2013 Det med Heidi var til mice galaxy;)

• #24   26. feb 2013 Hehe:)
    Lykke opdrætter i hvertfald mega søde hamstere, som hænger foran tremmerne og venter på og blive taget ud:)

• #25   26. feb 2013 ja Lykkes hamsteri i Køge og Heidi med Nightangels opdræt i Kgs. Lyngby opdrætter begge rigtig fine hamstere smiley ingen grund til at tage til dyrehandleren når du har to så gode opdrætter lige i nabolaget smiley

Kommentér på:
Hvordan er jeres Hamster?

Annonce