Hvordan er tingene i jeres "kanin-stald"? {{forumTopicSubject}}
Jeg har endelig fået købt det hobby-kolonihavehus som jeg vil lave om til "kanin-stald", men der er meget der skal gøres først.
Så imellemtiden tænker jeg meget over det praktiske ved indretningen af bure og løbegårde.Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre nogle gode fifs og idéer fra jer som har mange kaniner. Fx:
- Hvilke vandbeholdere og foderautomater benytter I?
- Gode idéer til hvordan jeg kan lave en løsning for automatisk foder og vand ordinering?
Jeg ved at kaniner er så fandens dygtige til at smide rundt med deres madskåle og endda sætte i dem og lave pøller
Så et hvert råd og godt fif til hvordan man kan mindske unødvendig arbejde ved at gøre rent, vand-forsyning, foder ordinering, osv, er velkommen!
Vil også meget gerne se billeder fra jeres løsninger og hvordan I har indrettet!
apr 2010
Følger: 69 Følgere: 142 Gnavere: 12 Emner: 65 Svar: 551
det er en hytte fra xl byg jeg har lavet mit kaninopdræt i.
held og lykke med din stald, ser frem til billeder af dit færdige resultat.
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 810
Jeg vil ikke bruge vandautomater. Jeg skal jo alligevel ud til kaninerne flere gange om dagen, og hvorfor skulle kaninerne have besværet med at sidde og sutte vandet ud. Det kan være en hård tjans på en varm sommerdag.
Jokerskålene har også den fordel, at man kan presse visen ud af skålene, hvis vandet er frosset.
Hvis du vil vide mere om min indretning af bure/stald, kan du læse på www.kaninhop.dk
feb 2013
Følger: 73 Følgere: 74 Gnavere: 6 Emner: 46 Svar: 1.485
Hvordan er tingene i jeres "kanin-stald"?