marsvin på prøve? {{forumTopicSubject}}
Jeg har fået en henvendelse fra en ung pige med et marsvin på 9 mdr, en han. Hun ville høre om jeg havde nogle unger. Jeg har kun nogle på 3-4 måneder, som måske er lige i overkanten (når man skal sammenføre 2 hanner er det bedst den ene er lille). Jeg har for en måned siden (dvs da de var 2-3 måneder) fået en voksen han hjem som havde gået alene hele sit liv, han går stadig alene for jeg prøvede med en af de unge hanner på dengang 3½ måned og den voksne på ca 3 år fik totalt bank....droppede det da han rendte hylende rundt i buret med den lille næsten hængende i r*ven...
Jeg spekulerer på at invitere hende på besøg med sin han, og så forsøge med en ung han og se om vi kan finde en der duer? Men vil det holde? altså hvis de klikker fint her, vil det så også holde når hun kommer hjem? -er det for dumt overhovedet at prøve, jeg har aldrig forsøgt sådan noget før nemlig.
Ham den unge der smækkede den voksne går forøvrigt her uden bøvl med en anden ung han og en voksen han så han er ikke bare et asocialt væsen, jeg tror bare det gik galt fordi ham den anden havde gået alene altid og hade glemt hvordan man snakker marsvinsk...
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 60 Gnavere: 31 Emner: 6 Svar: 353
Desuden tager det jo lang tid at finde ud af om de kan gå sammen.. I starten vil der jo altid være en smugle dominans og der går mindst en time før man kan være sikker på om de kan sammen
Det tog min Otto og min Bjørn 2dage at finde ud af det før de overhoved ville ligge tæt på hinanden
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
Som de andre skriver, kan man altid prøve - men jeg ville personligt vælge en yngre kammerat. I den alder er min erfaring at det går galt før eller siden når den yngste er så gammel.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
marsvin på prøve?