{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.286 visninger | Oprettet:

Marsvin ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle på GG. Det er overhoved ikke sikkert at jeg skal prøve at have marsvin, men nu spørger jeg bare lige om nogle spørgsmål smiley
1: Lugter de værre end kaniner ? Og lugter de overhoved ?
2: Larmer de generelt ?

3: Hvor gamle bliver de ?

4: kan de gå i sele ?

5: Hvad er det aller sjoveste ved at have marsvin ? smiley

Hvis i vil svare på de spørgsmål ville jeg blive rigtig glad, Mvh Signe Tak på forhånd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin ?
  • #1   24. apr 2012 1: Hvis man sørger for at muge ud jævntligt, så nej så lugter de ikke synderligt, og ikke nær så meget som kaniner kan.

2: Kun når de mener de skal fodres

3: De bliver oftest 3-5 år gamle

4: De færreste gider

5: For mig er det bare dejligt at have marsvin da det er dejlige dyr som er nemme at passe og giver en masse glæde i dagligdagen.

• #2   24. apr 2012 Okay tusind tak for svarene smiley
    Det er fordi, at min mor har sagt nej til en til kanin, fordi at hun synes det vil lugte for meget, og blive besværgligt smiley
    Ved ikke helt hvad forskellen så er på 2 marsvin og kanin, men altså det er jo hende der bestemmer. hehe smiley
    Men hvor tit skal man muge ud ? smiley

• #3   24. apr 2012 Sødt det der med at de flader ud smiley
    Dem med hvirvler hedder de ikke rosette ?
    smiley Og tak for svarene det var en stor hjælp ! smiley

• #4   24. apr 2012 "Dem med hvirvler" er hvirvelkæledyr med mindre de er racerene abyssinere. Der er ikke noget der hedder rosette marsvin smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #7   24. apr 2012 Jeg synes at marsvin lugter hurtigere end kaniner, men de har ikke en skarp lugt, som kaniner har.

• #8   24. apr 2012 1. Hvis de renses jævnligt burde de ikke lugte slemt. Det kommer selvfølgelig også meget an på hvor mange marsvin man har på hvor meget plads. Mine 5 marsvin har et burareal på 100*300 cm, så jeg kan sagtens nøjes med "kun" at rense hver 10'ende, selvom de er i det værelse jeg bor i. Selv efter en uge er spånerne stort set friske, løse og lyse alle steder, og uden lugt.

Jeg vil mene at kaniner lugter værst. Min kanins bur fik meget hurtigere en sur lugt end marsvinene. Dog havde den lært kun at tisse og pølle i en bakke, som blev renset hver dag, så på den måde var det ikke svært at holde lugten nede.

2. Ja, når køleskabet åbnes, når der rasles med foderspanden og når der bliver kaldt på dem.

3. Forhåbenligt bliver de over 4 år hvis de dør en naturlig død (dvs ingen aflivning). Min erfaring er at de bliver 5-6 år i gennemsnit.

4. Det er sjældent de gider og jeg mener heller ikke man bør forsøge sig med at lære marsvin at gå i sele. Det kan være utrolig svært at finde en sele med bare en nogenlunde fornuftig pasform så deres bevægelsesfrihed ikke begrænses.

5. De er hyggelige og giver god stemning. Man bliver altid i godt humør når de siger "guiii guiii" og står op ad tremmerne eller hænger udover burkanten for at tigge lækkerier smiley

• #9   24. apr 2012 1: Lugter de værre end kaniner ? Og lugter de overhoved ?
    Jeg synes de lugter værre end kaniner.. men det er nok fordi jeg er vant til kanin smiley

Jeg synes ikke de larmer. De hviner når jeg roder med poser, åbner ovnen, køleskabet osv

Omkring 5 år

Jeg har aldrig prøvet smiley

Jeg synes de er nogle små hyggedyr, og så er det virkelig morsomt at de hviner så meget når de hører skabe, poser osv smiley

• #10   25. apr 2012 1: Lugter de værre end kaniner ? Og lugter de overhoved ?

- Nej. som andre siger. Ofte rengøring gør lugten minimal.

- mine snakker fanden et øre af..

- Som nogen skriver er normalen ca.5 år.. men jeg vil sige jeg havde 2 der blev 9 år og en enkelt der blev 11. Den sidste døde af alderdom, de 2 andre måtte aflives.
    Lige nu har jeg en på 5 år (6 år til december) som også er i fuld vigør.

-nej eller .. jeg har haft ca.20 stykker og ingen af dem har gidet.

- de er finurlige, har meget personlighed og er generelt mega hyggelige. Jeg har haft en enkelt der var klikkertrænet.

• #11   25. apr 2012 1: Lugter de værre end kaniner ? Og lugter de overhoved ?
    - Hvis du muger regelmæssigt ud, så nej smiley

- Både og. Nogle gør andre gør ikke, men det er mest når de skal have mad
    -mellem 5-8 år. Dog har min familie haft en på 11, men det er meget sjældent, at det sker.

- De kan godt, men det er ikke sikkert de gider.

- Deres glæde, når man tager dem op og giver dem mad.

• #12   25. apr 2012 Tak for svar ! smiley

Kommentér på:
Marsvin ?

Annonce