{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.358 visninger | Oprettet:

Tina J
Tina J
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9

Spiser ikke efter bedøvelse - Hvor længe må der gå? {{forumTopicSubject}}

God aften.

Jeg har her idag haft min han-kanin inde og blive kasteret. Han blev afleveret ved dyrlægen ca. 10.30 (fodret i morgens som han plejer) og jeg hentede ham igen 13.45 hvor han var "temmelig frisk" efter dyrlægens vurdering.
Selve indgrebet er gået helt efter planen, og dyrlægen var meget tilfreds med ham. Han er smertedækket i et døgn og fik "noget til maven" da han var våget, og inden han kom hjem.
Men... Jeg har stadig ikke kunnet få ham til at spise (han har heller ikke drukket). De er jo temmelig sarte de små dyr mht. ikke at spise, så hvornår skal jeg begynde at blive rigtig nervøs for ham?
Han har sovet her hele eftermiddagen, hvilket jeg fik af vide af dyrlægen ville være normal.

Tak for tid.
Mvt. Tina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spiser ikke efter bedøvelse - Hvor længe må der gå?
  • #1   16. jan 2013 Vores han blev kastreret sidste tirsdag, han var også meget træt og spiste først dagen efter.
    Synes det er hurtigt du måtte hente ham, vi afleverede vores kl. 9 og skulle hente ham 16.30.
    Det kan være du kan få ham til at spise lidt grønt?

• Tina J
    Tina J Tilmeldt:
    jan 2013

#2   16. jan 2013 Tak for dit svar. Det beroliger mig at høre, at din først spiste dagen efter.
    Jeg syntes bare at kunne huske, at jeg engang har fået at vide, at der ikke må gå mange timer imellem at de ikke spiser? Men det kan jo være jeg er fejlinformeret.
    Han vil desværre heller ikke have grønt. Han er blevet tilbudt alt tænkeligt af lækkerier for en kanin.

• #3   16. jan 2013 Du skal altså have noget mere smertestillende og baytril til ham.

Forsøg med alt hans yndlings guf. Selvfølgelig i små mængder. Han skal gerne spise samme dag.
    Prøv evt. Blande lidt saftevand i hans vand og frisk ham med det.

• Tina J
    Tina J Tilmeldt:
    jan 2013

#4   16. jan 2013 Han begynder faktisk og vågne lidt op ser det ud til.
    Tak for dit svar Mette, jeg vil prøve det du foreslår.
    Der ud over har jeg lige snakket med dyrlægen der sagde, at han gerne skulle i gang i dag/aften, og at hvis han stadig ikke spiser i morgen, så skulle han til dyrlægen igen. Jeg giver ham derfor til i morgen tidlig og spiser han ikke der, så kommer han asap til dyrlæge endnu engang.

• #5   16. jan 2013 Da min kanin Joey blev kastreret gik der også en del timer før han spiste. Jeg fik ham hjem omkring kl 16, og han små spiste først ved 22-23 tiden

• #6   16. jan 2013 Og få noget mere smertestillende og antibiotika til ham. Man ville jo hellere aldrig sende en kat eller hund hjem uden at de er smertedækket.

Metacam og baytril er det bedste til kaniner. Metacam er ud over smertestillende også antiflamatorisk.

Men med kaniner gælder det bare om at få noget i dem. Om du så skal tvangsfodre ham.

Jeg har selv fået min kanin opereret 2 gange. Så taler af erfaring.

• #7   16. jan 2013 Vi fik ikke noget smertestillende med hjem til vores.

• Tina J
    Tina J Tilmeldt:
    jan 2013

#8   16. jan 2013 Dyrlægen påpegede flere gange at den injektion de gav ham, smerte dækkede ham i et døgn (jeg spurgte ind til det flere gange for at være sikker).
    Han har lige drukket lidt vand, så der er lidt fremskridt.
    Jeg har før haft held med at tvangsfodre med en sprøjte og most banan, så det bliver projektet hvis han ikke spiser i løbet af et par timer (eller har i andre og bedre erfaringer?). Og ja, så dyrlæge i morgen tidlig.
    Jeg kan se på min regning at han fik metacam inden jeg hentede ham hjem.

• #9   16. jan 2013 Tina J: Er lidt nysgerrig, hvad betalte du for kastrering? Vi gav 884,- kr.

• Tina J
    Tina J Tilmeldt:
    jan 2013

#10   16. jan 2013 Jeg gav 851kr. smiley

• #11   16. jan 2013 Okay smiley Vi ringede til en anden dyrlæge i byen der tog 1200 kr for en kastrering.
    Men vi valgte i bund og grund dem vi valgte fordi det er dem vi også bruger til vores andre dyr, og vi derfor vidste hvem de var smiley

• #12   16. jan 2013 Jamen 24 timer smertedækket er jo slet ikk nok. Hvis han nu får smerter i morgen nat, så har kaniner jo tendens til at holde op med at spise. Så det er vigtigt med smertestillende.

• #13   16. jan 2013 Men most banan blandet med piller ville ikk være en dårlig ide. Men generelt most frugt eller grønt med piller vil være super.

Han skal have mad i maven, for at holde systemet igang.

Held og lykke med ham

• #14   16. jan 2013 vi fik vores smertedækket 5 dage med metacam

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #15   17. jan 2013 Jeg har fået to hanner neutraliseret, og de spiste optimalt dagen efter. De fik dog tilbudt en masse lækkert grønt og specielt agurk da det indeholder meget vand. (hvilket jo er vigtigt, når de heller ikke har drukket ret meget)

Min hunkanin blev neutraliseret for to uger siden, og der gik 4-5 dage før hun spiste kaninpiller, havregryn og tørret urter (deres foder) men hun spiste lidt grønt, urter og hø i mellemtiden. Hun drak ikke imens hun var inde hos os, men hun begyndte at spise optimalt igen da hun kom ud i sine vante omgivelser.

• #16   17. jan 2013 mine spiste samme dag de blev kastreret, men tror det er vigtigt de er ordentligt dækket ind ellers spiser de ikke men sidder og trygger sig efter den omgang.

• Tina J
    Tina J Tilmeldt:
    jan 2013

#17   17. jan 2013 En lille opdatering.
    Aske spiser desværre stadig ikke selv. Jeg har tvangsfodret ham igår 21.30, i nat 00.30 og i morgens kl. 08.00. Jeg har lige snakket med dyrlægen, som giver ham yderligere smertestillende i tre dage og noget specielt jeg skal tvangsfodre med.
    Så nu håber jeg at det simpelthen det har været fordi, at han ikke har været nok smertedækket, selvom dette ikke burde være muligt.
    Han har dog vist lidt interesse for fodret idag hvilket han slet ikke gjorde igår, og han drikker heldigvis. Han er blevet tilbudt alt muligt forskelligt, men han er desværre til daglig også temmelig kræsen, så det gør ikke ligefrem sagen nemmere.

Mht. neutralisere hunkaniner, så fortalte dyrlægen mig igår, at det er et meget større indgreb og de der normalt giver smertestillende med til 7 dage.

• #18   17. jan 2013 Tina J - Jeg fik smertestillende med til Joey til 7 dage også

Kommentér på:
Spiser ikke efter bedøvelse - Hvor længe må der gå?

Annonce