1.632 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Træt af zooplus Træt af zooplus

Ja synes det var så fedt jeg kunne bestille foder via dem og få det leveret selv om vi ikke er hjemme. På den måde spare tiden ellers skulle hente det.

Men der er simpelthen så mange problemer at jeg overvejer at droppe og bruge dem, hvilket jeg er ret ked.

Har bestilt hos dem hos dem 4 gange og de første 3 gange var alle papkasser beskadiget.

Første gang var ingen varer ødelagt, kun bøjet og trykket, men det kunne kæresten rette. Anden gang så papkassen nogenlunde ud, men da jeg åbnede var der stort hul i hundemad posen, så ved ikke hvor meget der er gået til spilde der.

Tredje gang, var kassen så ødelagt at posten egentlig ikke ville udleveren den, men vi tjekkede varerne sammen og de var ok, så fik den.

Og nu her 4 gang er den også gal. Bestilte d. 28, så burde have fået mine varer i dag, men de i følge mit tracking nr slet ikke afhentet.

Bare mega øv, da jeg løber tør for marsvins foder i morgen og skal bruge den ene varer til gave på søndag. Så nu prøver jeg at berolige mig selv med at det selvfølgelig kommer i morgen.

Det jeg næsten synes det er det værste er at problemet slet ikke ligger hos zooplus, men dem de bruger til at levere deres pakker.

Har naturligvis skrevet til zooplus, men har ikke hørt i nået og de skriver også det kan tage dem op til 2 dage og svare.

Så kan i anbefale en anden hjemmeside, i stedet for zooplus?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træt af zooplus
  • #1   3. jan 2013 Uha, det er jeg ikke glad for at hører, da vi også har bestilt foder ved dem..

• #2   3. jan 2013 Altså realistisk set.. Hvis du bestilte d. 28. er varerne jo nok tidligst blevet pakket til afsendelse igår, med mindre du bestilte sent d. 28. så kan det være bestillingen først blev behandlet igår og varerne først bliver pakket idag..
    (29.-30. var en weekend, d. 31. ved jeg ikke om sådan et firma overhovedet arbejder, d. 1. var alt stort set lukket og nok også zooplus)

• #3   3. jan 2013 Så synes jeg det er meget misvisende at de skriver "Forsendelse fra vores lager inden for 24 timer

Din bestilling bliver videregivet direkte til vores logistikcenter inden for blot 24 timer. Efter normalt 2-5 hverdage kan du altså allerede glæde dig over dine zooplus produkter "

Altså burde mine varer være overgået til leveringsfirmaet fredag nat/lørdag som det plejer de gange jeg bestiller.

Ved at d. 31 og 1 gerne er lukke dage, for alle andre end dem der arbejder i butik.

Men under mig over de i mandags (som var en evt lukke dag) sender mig mail om at begge mine pakker af afsendt. Men har ikke fået forsendelsesbekræftning og trackingen nummeret virker som sagt ikke. Bare jeg vidste varerne var på vej.

• #4   3. jan 2013 Min panik bunder i jeg ikke kan se hvor varerne befinder sig. Hvis jeg nu vidste de kom i morgen eller fredag, så ville jeg få ro på. Men er bare ikke god til uforudset ting.

Bestiller hver gang om fredagen, og det tager hver gang 5 dage at nå herop, uden at tælle lørdagen og søndagen med. Hvilket er helt ok, men hvis jeg både skal slås med ødelagte varer og usikkerheden om hvornår de dukker op, så dropper jeg det. Det er simpelthen ikke det værd og må også passe på mig selv.

• #5   3. jan 2013 Zooplus plejer at være gode til at erstatte ødelagte varer, hvis man f.eks. tager et billede og sender med når man er utilfreds - det har jeg i hvert fald hørt mange gange.

Jeg synes bare man lige skal give dem en chance, når man selv lige har bestilt dagen før en weekend + nytår. Jeg ved ikke hvordan det kører der, men rigtig mange steder hvor man kan bestille ting sender ikke bestillinger videre i weekender eller dage hvor de holder lukket.

• #6   3. jan 2013 Jeg har bestilt både kattefoder og meget andet ved zooplus. Jeg har aldrig haft problemer.
    Og jeg kan følge min pakke via gls.dk med det pakke nummer der er opgivet i mailen, det kan du vel også, hvis du har valgt at få leveret med gls.

Jeg har bestilt kattefoder osv. d. 28/12 og den pakke blev pakket og jeg fik en mail om det d. 31/12 og den pakke ligger ved gls. i kolding i dag. Så den kommer imorgen til mig.

• #7   3. jan 2013 Der plejer jo at stå noget med at det tager x antal hverdage.
    Hvis du er vant til at det tager 5 dage, og du bestiller d. 28, så skal vi formentlig ikke tælle d. 29-1 med. Nu ved jeg ikke hvor sent du bestilte d. 28, men der er altså ikke gået 5 hverdage endnu, da det kun er d. 3... Der er faktisk kun gået 2 (3 hvis vi tæller d. 31 med)

• #8   3. jan 2013 Det er heller ikke et sted jeg igen vil bestille. Min første bestilling af et marsvinebur resulterede i 2 måneders tovtrækkeri, hvor de mente at jeg skyldte dem penge fordi de havde sendt mig 2 forkerte varer. Først et udendørskaninbur og dernæst et fuglebur. Marsvineburet så jeg aldrig skyggen af og de kunne ikke have været mere ligeglade.

• #9   3. jan 2013 Jeg ser godt hvad i skriver og kan godt se det er mig der er meget urealistisk. Men det ændre desværre ikke på at mine pakker er væk og jeg ikke kan overskue hvad jeg lige gør så.
    Lige meget hvor meget jeg gerne ville lade være med at lade bekymringerne overtage, så er det ikke nået jeg selv styre desværre.

Mit egentlige problem lå jo også i jeg de sender mig en mail i mandags, om at varerne er sendt, derfor forventer jeg jo at de kommer. Mine forventninger havde været anderledes hvis de havde sendt den mail, når varerne rent faktisk blev sendt af sted.

Sortfod normalt når jeg bestiller kan jeg via DPD tracking følge min pakke helt til hoveddøren. Men der står derinde at pakkerne ikke er afhentet, eller ikke findes.
    Netop den funktion gør at jeg ikke har haft problemer med at bestille på nettet, men det kræver det virker.

Har fået svar fra zooplus og de ved ikke hvor de er. Men hvis den ik er dukket op d. 10 kunne jeg kontakte dem igen.

• #10   3. jan 2013 Har du overvejet at skrive til dem?
    Jeg har skrevet til dem af et par omgange, og har aldrig haft problemer. De har været høflige, og har skrevet hurtigt igen med svar.

• #12   3. jan 2013 aner ikke om det kan være DPD som er en klovn til at registerer når de flytter rundt på pakkerne.

Jeg har aldrig det problem med gls. Der kan man følge dem hele vejen fra de kommer indtil gls og frem til min hoveddør.

Har du overvejet og vælge gls i stedet for DPD når du bestiller, det kunne være det ændre noget.

• #13   3. jan 2013 Jeg har handlet med zooplus nu, ca. hver måned i over et år, og jeg har aldrig haft problemer, men jeg får også GLS til at levere mine ting. Jeg har nogle få gange haft beskadiget kasser, men aldrig nogle af varerne der var gået i stykker eller lign. Har en enkelt gang modtaget en sæk foder, som jeg mistænkte for at være muggent, og det fik jeg byttet og havde en ny sæk i løbet af 14 dage, så jeg har med andre ord altid været tilfreds med deres service.

Når det så er sagt så kan jeg da godt forstå hvis du bliver en smule bekymret når du ikke kan følge dine pakker. Desværre kan zooplus ikke fortælle dig hvor de befinder sig, fordi det jo ikke er dem der står for leveringen så i det øjeblik at varerne er blevet hentet af det firma du har valgt skal levere (i dit tilfælde kan jeg forstå af det er DPD) så er det lidt ''ude af deres hænder''. Det er ikke rart at have ''penge til at flyve i luften'' på den måde de gør lige nu, fordi du ikke ved hvor de er henne, så jeg forstår godt din frustration, og jeg håber at pakkerne dukker op inden længe så du kan få ro i sindet.
    En anden gang kan du måske prøve at få leveret med GLS? Som sagt har jeg haft rigtig gode erfaringer med det smiley

• #15   3. jan 2013 Jeg bestilte igår fra deres side (eftermiddag) og i nat kl 01.34 fik jeg en mail omkring at min pakke var sendt (hurtigt)!!

Jeg regner med at modtage den mandag. Har valgt at få den via GLS
    Og at indpakningen er ødelagt osv. er da ikke zooplus's skyld, det er jo dem der pakker dem ja, men hvordan posten håndtere dem er jo ikke noget de kan gøre for.

Jeg har bestilt der inde fra mange mange gange, og det fortsætter jeg med, har aldrig haft problemer, hverken med ødelagte vare, manglende vare eller lign.

Den ene gang bestilte jeg søndag aften, mandag fik jeg en mail om den var pakket, og modtog allerede pakken torsdag eftermiddag!

• #16   3. jan 2013 Vi bestilte igår med bankoverførsel, så der kan jo gå dage bare med at få overført pengene, så vi venter stadig på email om at den er sendt.

• #18   3. jan 2013 Jeg bestilte den 25 og betalte den 27 og de siger de ikke har fået pengene endnu smiley men de er trukket fra min konto og jeg har dobbelt tjekket min betaling, og har betalt til det rigtige konto nr.

• #19   3. jan 2013 Jeg har bestilt hos dem mange gange (zooplus.de) og har aldrig haft problemer. Jeg får det leveret med GLS og pakkerne har da nogle buler, men det er ikke zooplus skyld. Jeg har hørt at DPD skulle være værre til smadre ens ting.

• #20   3. jan 2013 Jeg har bestilt hos dem i mange år, og har kun 1 gang haft problemer med dem..

• #21   3. jan 2013 Jeg har kun fået leveret med GLS og der har ikke været en eneste skramme på kasserne..

• #22   3. jan 2013 *Furrytails* Pia N
    Har skrevet til dem og hvis pakkerne ikke dukker op hos mig efter d. 10 kunne jeg kontakte dem igen.

Sortfod ©
    Valgt GLS fra fordi jeg havde hørt så meget dårligt om dem. Men det prøver jeg næste gang og håber der så ingen problemer er. Ved du om de må stille ens pakker når man ik er hjemme?

RR
    Ved netop det ikke er zooplus der er problemet og det er det der pisser mig lidt af. Det er dem der bliver straffet. De har også sagt de ik kan gøre nået, men de kan godt se min bestilling, jeg derfor kan henvende mig igen d. 10 hvis pakkerne stadig ik er leveret.

Men det undre mig at zooplus aldrig har sendt en forsendelsesbekræftelse, for de plejer de at gøre og det står der også i mailen fra mandags, men de svarede mig ikke på det i min mail.

• Bidt af rotter •
    Jamen det er da dejligt for dig det bare køre, men det gør jo ikke at jeg finder ud af hvor mine pakker er pt!
    Hvis du læser hvad jeg skriver kan du faktisk se jeg skriver at det ikke er zooplus´s skyld. At det værste er leveringsfirmaerne skal lave ballede.

Mathilde & Mutterne<3 .
    Det var da dejligt for dig.

Susse
    Øv altså, har slet ikke tjekket op på om de har trukket pengene, betalte jo bare som jeg plejer. Men det gør jeg da lige med det samme.

-----------------------------------------------------------------------------------

Håber jeg fik svaret alle. Ved godt jeg ikke er skide god til at formulere mig, det beklager jeg.

• #23   3. jan 2013 jeg ved ikke om de må stille pakkerne, men ellers kan du sætte en seddel på døren til gls hvor der står de må sætte pakken. Det har jeg før gjort.

• #24   3. jan 2013 Sortfod ©

I sidste ende er det også lige meget, bare det kommer helt frem og jeg kan følge pakken smiley

• #25   3. jan 2013 Hvis du skriver en seddel og hænger på døren, hvor du skriver at de må stille pakken ved døren, og derudover skriver dit reference nummer og pakkenummer, samt slutter af med at skrive en underskrift, så stiller de det foran din dør smiley
    Det gør jeg faktisk altid for det er sjældent at jeg er hjemme når de kommer. Du skal bare være vis på at det jo i så fald er dit eget ansvar at evt. foder og lign. ikke bliver vådt hvis det eks. regner eller at pakken bliver stjålet eller hvad ved jeg smiley

• #26   3. jan 2013 RR Har carport tæt op af huset, så hvis jeg skriver pænt, vil de sikkert gerne stille den derind ligesom posten gør, ellers må jeg tage det med smiley

• #27   3. jan 2013 Jeg læser også hvad du skriver? ..

Jeg kan pt. ikke se hvor min pakke er ved GLS, ud over den er afsendt, men i nat sker der nok noget på mit track and trace nr.
    Jeg er nu helt rolig, og burde du også være, dine vare skal nok komme.

• #28   4. jan 2013 jeg har idag modtaget min pakke fra zooplus med gls. De var så venlige da jeg ikke var hjemme, og ham fra gls ringede at sætte pakke af ved pakke shoppen 3 gader herfra. Hvor jeg så har hentet den.

Kassen var hel, og indholdet helt. Og jeg har kunet følge pakke via gls's hjemmeside med track and trace uden problemer.

• #29   4. jan 2013 Bruger helt sikkert gls næste gang. Mit tracking nr virker dog i dag og mine pakker befinder sig i Tyskland, den ene i Melle og den anden i Lehrte, så de er der nok mandag eller tirsdag.

• #31   9. maj 2013 hvis man modtager en pakke med beskadiget indhold, så send dem en mail med billede af skaden. Hvis foder er røget ud af en pose, fordi der er gået hul på den, så tag et billede af sækken med hul på (i kassen med foderet i!). Så vej det løse foder og skriv hvor meget foder du har "mistet" - så refunderer de nemlig det beløb af fodersækken som du har mistet smiley det har jeg prøvet et par gange og hvis bare man gør det lige så snart man modtager pakken og ser den er gal - og ikke 4-5-6 dage efter! - så er de faktisk som regel rigtig flinke inde i deres kundeservice til at få refunderet pengene.

og ja - DPD er et skodfirma - de er endnu værre ved pakkerne end GLS er, og de kan ellers være hårde nok endda ved pakkerne! :S

• #32   13. maj 2013 Siden den her tråd har jeg brugt GSL til levering og har ikke længere nogle problemer. Så jeg er en glad zooplus kunde nu smiley

Kommentér på:
Træt af zooplus

Annonce