2.204 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Løbe frit *Kanin* Løbe frit *Kanin*

Hej alle smiley
Jeg har kigget sådanne lidt rundt både på gallerier men også i videoer.
Der er mange hvor der er billeder/Videoer hvor jeres kaniner løber frit i haven.
Den eneste kanin jeg har gjort det med er Nysgerrig og ham kan jeg vidst ikke være 100 på ikke løber væk.
Jeg er "Bange" for at lade dem løbe løs da de alle har en stor mængde energi og betyder alt for mig og derfor ikke skal løbe væk.
Jeg syntes de videoer og gallerier i laver hvor i har
taget billeder hvor de er frie er rigtig gode..

Men mit spørgsmål er så:
Hvordan har i "Tiltro" til jeres kaniner ikke løber væk og hvordan lærer i dem det?

Jeg kan jo godt se hvis det er sådanne en doven kanin men de fleste videoer jeg har set er hvor kaninerne løber glad rundt i sneen og badutter.
Vi har hegn for i haven da vi har hund men det er ikke hønsenet og de kan derfor godt løbe ud hvis de vil..
Alle mine kaniner har nemlig rigtig meget energi og har prøvet at springe med Carlo frit og han springer godt men bagefter er han en del svær at fange smiley

Håber i kan svare smiley

//Hyben

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.
  • Hænge to lamper op 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løbe frit *Kanin*
  • #2   23. dec 2012 En god ting er at lære kaninen at komme når man kalder.

Chucky fik først lov til at rende frit rundt da han kunne komandoen "Kom" nogenlund.
    Når han så bliver bange, så kommer han spurtende hen til mig. Så det er en fordel.
    Så han er utrolig nem at "fange".

MEN jeg ville aldrig lade en kanin der ikke vil lade sig fange, eller som er nervøs af natur gå løst.

• #3   23. dec 2012 Jeg ved hvordan man skal fange den ene kanin - nolge fanger jeg på andre måder. Og de søger for det meste bar over til mine burer.

Nogle har jeg ikke ud, da jeg ikke kan fange dem

• #6   23. dec 2012 Okay, ,mange tak for svarene smiley

• #7   23. dec 2012 Både Leo og Fusse er nemme at fange når de løbe frit.
    Mine ved hvor grænsen er i min have og de har aldrig gået længere en der til smiley
    Ja, det er en god ide at lære dem at komme på kommando! smiley
    Jeg stoler meget på at de ikke vil løbe væk, og de har heller aldrig gjordt det smiley

• #8   23. dec 2012 Jeg ville aldrig turde slippe vores kaniner fri. Vi bor ud til en vej, haven er ikke hegnet ind, kaninerne bor tæt op ad vores heste, vi har hund.... det er bare ALT for meget de kunne komme til skade ved.

Dog har vi snakket om at Hegne et område forsvarligt ind, så der er plads til at kaninerne kan løbe, hoppe og grave som de har lyst til...

• #9   23. dec 2012 Sofus har altid løbet frit i haven. Det vil sige lige fra han var lille af.
    Hver gang han som lille løb ud af haven (fordi den ikker er hegnet ind) gik jeg ud og tog ham ind igen. Til sidst løb ham ikke ud af haven mere, fordi jeg hele tiden tog ham ind igen smiley men han kommer for det meste også når jeg kalder. Derudover har jeg har ALTID buret åbent, så han kan løbe ind hvis han bliver bange!

Men lige pt. Har jeg ham i snor da naboens hund engang imellem kommer på "besøg". Og desuden er det kun Sofus der løber frit. Romle har aldrig rigtig fået det lært smiley

• #10   23. dec 2012 Jeg har Billie, som jeg tager med hen på et meget stort område, sammen med min veninde og hendes kanin, og så slipper vi dem løs. Så hopper de bare rundt og badutter, så skal vi bare holde øje med de ikke smutter væk. smiley

Billie er en kælekanin, hun vil gerne kæles, derfor er hun let at fange, for man skal bare kalde på hende, så kommer hun / stopper hun, og så kan man bare nusse hende, og tage hende op uden problemer.
    Hun kommer også gerne hen til en for at blive kælet, og hun er mere kælekanin end "Lad mig slippe væk!" hun er meget tryg ved mig. smiley

Jeg ved ikke hvordan det er blevet sådan, men sådan er det.

• #11   23. dec 2012 Min kanin hopper bare ind i buret når den ikke vil mere, og hun plejer og komme når hun får foder, ellers lukker jeg bare dåren til skuret, og åbner hendes låge helt, så hun selv bestemmer, og det startede med at hun var sluppet ud af løbegården, og nu stoler jeg på hende.

• #12   23. dec 2012 Hvordan kan man lære en kanin at komme når man kalder ??

• #13   23. dec 2012 Mine lærte det bare fordi jeg altid siger deres navn når jeg kommer der ud;)

• #15   23. dec 2012 Jeg satte Chucky lige foran mig(15-20 cm mellem os), tog noget persille viftede med det, og begyndte så at sige "Kom Chuck", og så lave klik lyde.
    Lige så snart han sætter i løb eller nærmer sig, så ros.
    Jeg forlængede afstanden for hver gang han kom, og jeg øvede det med ham hver dag.

Det vigtigste er tålmodighed, og ros, ros og atter ros.
    Aldrig nogen sinde straf en kanin. Hvis den gør noget forkert så ingorer det, eller hvis den løber den anden vej så prøv igen.

Held og lykke med det :D.

• #16   23. dec 2012 Tak smiley jeg tror
    Jeg starter øvningen
    Efter julen da der er
    Meget der skal nås smiley
    Tak igen smiley

• #17   23. dec 2012 Hehe gullerod kan godt lide du også takker for svarene selvom det er mig det har startet emnet smiley

• #18   23. dec 2012 Hehe smiley
    Det var jo fordi at jeg spurgte om noget smiley

• #19   23. dec 2012 Jeg stoler ikke på alle mine dyr, men jeg ved at jeg kan fange dem.
    Alle mine dyr, nye som gamle har været ude og rende.
    Vi har ikke hegn i haven, men jeg er overhovedet ikke bange for at de skal løbe væk. Jeg kender kaniners adfærd, og ved derfor hvordan de skal håndteres.

• #20   25. dec 2012 syntes at kaninen skal være nem at fange før du sætter den ud smiley men ja, det er smadder hyggeligt smiley

• #21   25. dec 2012 sofie A: Ja det er nemlig lige det! smiley smiley
    Har øvet en del med Carlo nu og han følger mig bare og kommer næsten når jeg kalder!
    Men han er altså også bare den mest dejlige og kælne jeg længe har haft/set! smiley

• #22   25. dec 2012 smiley hvor fedt!<3 jeg godt glemme at mine kaniner skal løbe frit rundt ude, de er bare ikke til at stoppe når de først er sat på græs!;)

• #23   25. dec 2012 Ja! smiley
    De kan nok godt lide græsset smiley

• #24   25. dec 2012 hehe!<3

• #25   25. dec 2012 smiley smiley

Kommentér på:
Løbe frit *Kanin*

Annonce