916 visninger
|
Oprettet:
Udstilling af marsvin {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg var til udstilling i Suldrup her i lørdags, hvilket jeg syntes var rigtig hyggeligt og hvor jeg allerede ser frem til næste udstilling.
Der var en masse forskellige klasser og finaler som var lidt indviklet for mig, men som jeg syntes at gav bedre mening som tiden gik.
Her dukkede der et spørgsmål op, som jeg ikke fik spurgt om.
Hvor længe kan man blive ved med at udstille sit marsvin? Når man til et punkt, hvor marsvinet ikke kan vinde mere og dermed ikke kan udstilles mere?
Jeg håber ikke at I syntes at spørgsmålet lyder dumt, men jeg er bare uvidende og nysgerrig.
Hilsen Tine
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Mange af de andre racer mister pelstæthed efter avl og efter alder. Det er sjældent du ser et racedyr over 1½-2 år blive udstillet i andet end kæledyr.
Men der findes jo også veteranklasser... så op til 4 års alderen i hvert fald kan de fleste jo udstilles, dog ikke i racedyr som nævnt...
nov 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
I DMK er der så nogle titler til dem, der vinder mest i løbet af et år, og også til dem der vinder mest indenfor deres special klub, feks Dansk Kæledyrsklub.
Men jeg ved ikke om de har den del i DMF.
Og så har jeg hørt noget om, at de vist ikke har veteran klasser i DMF?
nov 2012
Så i princippet så kan man bare blive ved med at udstille sit bedste marsvin og vinde, hvis ikke der er et andet marsvin som er bedre den dag?
Nu spørger jeg nok dumt, men kan et marsvin kun vinde certer og så BIS? Er der andre måder/klasser de kan vinde?
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 28
Cert er jo når ens dyr lever op til standarden og dommeren kan så kreditere på den måde Så det er flot når man får cert og BIS er jo så bare endnu bedre!
Også er der "for sjov" konkurrencer, som agurke spisning, væddeløb osv
nov 2012
Men i princippet skal man vel egentlig kun bruge de 3 certer for at blive champ? Alle de andre er vel ikke ligeså vigtige?
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
nov 2012
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 28
I DMF er der også pointjagter og da foreningen er ret ny er der stadig meget som skal rettes til hvad angår champklasser mm.
apr 2010
Følger: 12 Følgere: 13 Gnavere: 3 Emner: 4 Svar: 30
Udstilling af marsvin