Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  marsvin med dyr
  • #2   27. okt 2012 Og da marsvin er flokdyr, så går jeg ud fra den har en makker
    Så tag begge med, eller i hvert fald behandle dem begge

• #4   28. okt 2012 Hvilken farve er de små dyr? Bevæger de sig når i kigger uden lup?

• #5   28. okt 2012 hvis man kan SE dyrene er det IKKE sellnick, da de er mider der lever under huden. Sellnickmiden er det eneste utøj der kan være livsfarligt for marsvin så helt ærligt syntes jeg sgu der er lidt overkill at gå til dyrlægen...
    Jeg ville selv give kræene en omgang frontline, det virker imod både lus og rovmider som er de eneste andre kriblekrable på marsvin man bør spekulere over på denne årstid (om sommeren KAN de få maddiker, men det er ikke årstiden).
    Det er den her i skal have fat i http://www.vetuk.co.uk/images/Frontline%20spray.jpg vej kræene og følge brugsanvisningen (alt efter mundsstykkets størrelse skal de have et bestemt antal pust pr kg dyr). Er der så STADIG noget der krabler bagefter så er det bare hømider, jeg har hørt hømider overlever frontline nogle gange, men de er ufarlige.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #6   28. okt 2012 Som Susan siger skal du blot behandle den med Frontline SPRAY og ikke pipetter.
    Jeg ved ikke hvor ofte marsvin skal behandles men hos hamstere er det 3 gange i alt med 14 dages mellemrum. (så mon ikke det er det samme hos marsvin?)

Og så skal du selvfølgelig også behandle dens artsfælle(r). smiley

• knud d
    knud d Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #8   28. okt 2012 maria m. de ser grålig/hvide ud, ja de bevæger sig, nærmest som om de vrider sig.

vil prøve frontline og se om det kan gører det ellers må dyrlægen kigge på det.

takker.

• #9   28. okt 2012 Det lyder som hømider. Ganske uskadelige dyr, som mange marsvin har.

• #10   28. okt 2012 "vrider sig" lyder bestemt som lus... og så vil frontline virke. Jeg har fået dyr ind med lus en gang, det forsvandt fuldstændigt efter en omgang frontline. Jeg gav dem to gange med 14 dages mellemrum.

• #11   28. okt 2012 det bedste billede jeg har fundet på nettet af rigtige lus (dvs dem der kan dræbes med frontline) er dette http://www.guineapigcages.com/forum/attachments/about-guinea-pigs/15242d1315762626-lice-fleas-ugh-001.jpg De skal behandles med frontline.

sidder det i kan se derimod længere ude i pelsen som her http://www.flickr.com/photos/bivoir/2117122794/ så er det bare hømider og skal ikke behandles...

• #12   28. okt 2012 Marsvin døjer meget med de dyr.
    Og du skal tage alle dem du har, som går i samme bur med.
    Jo hurtigere du opdager dem, jo større chance er der for du kan få dem væk.

og når jeg siger imorgen, mener jeg det. For de klør, og så kan dyrene klå så meget, at de kradser huld på sig selv!

• #13   28. okt 2012 Altså, hvis det bare er lus behøver han ikke tage marsvinene med nogen steder hen.
    Og nej, marsvin døjer ikke ret meget med dem. Jeg ser dem i hvert fald ikke voldsomt ofte her.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #14   28. okt 2012 Ej så slemt er det altså heller ikke - prøv med noget frontline først, og går det ikke væk jamen så er det nok hømider.

• #15   28. okt 2012 cavy: jeg tænkte også først det du lige tænkte om cecilies indlæg, med at de skulle nogle steder hen.... men så læste jeg indlægget igen. Jeg tror faktisk det handler om at hun skal behandle alle dem hun har..... kigger du efter har i hvert fald jeg da komplet glemt at skrive at alle bør behandles, ikke kun dem man KAN finde lus på. Aner ikke om jeg har ret, men man kan jo ligeså godt tage forståelsesbrillerne på når man har valget...

• #16   28. okt 2012 Susan S. Præcis smiley
    Nu taler jeg af erfaring. Jeg har haft marsvin der fik det, og haft andre der os fik det. Dyrlægen sagde også det ofte ku ske. Og ja frontline er super godt, det brugte vi os, og det fik dem væk med det samme smiley

• #17   28. okt 2012 Jo jo, men de skal jo komme ind et sted fra, og det er som regel menneskene der slæber dem med ind, enten på et nyt marsvin eller på noget andet. Og tager man sine forholdsregler, så sker det altså ikke ret ofte.

Kommentér på:
marsvin med dyr

Annonce