{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

pernille K
pernille K
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 60

(Marsvin) Pris og farve. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Hvad kan jeg tage for en kul sort marsvine unge? Det er en hun, hun er kul sort, ikke den eneste svage anelse af andre farver, ren sort.
Faren er langhåret. (Sheltie)
Moren er almindelig korthåret, naturfarvet m. lidt hvid.

Hvad kan jeg tage for det lille pus?
Og kan jeg overhovedet tage noget for hende?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  (Marsvin) Pris og farve.
  • pernille K
    pernille K Tilmeldt:
    jun 2012

#1   30. sep 2012 De er fra forrige Torsdag og hun vejer nu 188 g.

• #2   30. sep 2012 Altså hun skal jo ikke tages fra endnu?
    men hvis du ikke kan beholde hende? så ved jeg ikke hvad man kan få for sådanne en smiley
    jeg ville beholde hende smiley

• pernille K
    pernille K Tilmeldt:
    jun 2012

#3   30. sep 2012 Nej, jeg er godt klar over, de ikke skal tages fra. smiley Men ville sætte dem tilsalg allerede nu. smiley

Vi overvejer at beholde hende, men vi har bare så mange dyr, at jeg snart må sige stop. smiley

• #4   30. sep 2012 Når okay smiley
    men jeg ved ikke hvad man kan få for hende 250- 500 kr?
    bare et skud smiley

• #5   30. sep 2012 250-500 kr?!

Har hun stamtavle? smiley
    Har faderen og moderen været udstillet?
    Har forældrene tandfejl eller andet?

• #6   30. sep 2012 Bare lad hver med at sætte hende for billigt, så hun ender med at kunne blive et indpulskøb for nogle
    Og efter et par dage er hun ikke længere interessant for køberen

• pernille K
    pernille K Tilmeldt:
    jun 2012

#7   30. sep 2012 Forældrene er ikke udstillet, har en fejl eller mangler. Der er ikke nogen officiel tavle, morens forældre, bedsteforældre,oldeforældre... Er dog kendt.

Jeg har sat prisen til 50<
    Er det okay? Bare de får et godt hjem, så er Jeg glad.

• pernille K
    pernille K Tilmeldt:
    jun 2012

#8   30. sep 2012 Stald Malega, det har Jeg tænkt. I forhold til prisen. Men det deres første kuld, og når de ikke har tavle, så synes jeg heller ikke, Jeg kan tage for meget.

• #9   30. sep 2012 Syntes det er en fin pris smiley

• pernille K
    pernille K Tilmeldt:
    jun 2012

#10   30. sep 2012 Super. smiley

Har aldrig solgt ungerne før. De andre vi har fået, har altid passet med, at nogle venner eller familie medlemmer ville have dem.

• #11   30. sep 2012 Jeg har en kulsort hun jeg betalte 120 for med stambog. Så din pris er fin tror jeg.

• #12   30. sep 2012 Jeg synes det er en lav pris, men har heller ikke forstand på marsvin
    Men tror ikke du undgår inpulskøbere ved kun at tage 50 kr

Hellere sætte prisen for højt end for lavt, og så sætte prisen ved hvis den rette køber kommer

• #14   30. sep 2012 250-500 - så skal hun da vist komme guldbelagt...

Eftersom hun ikke er raceren og ingen stamtavle har, synes jeg 50 kr. er udmærket.

• #15   30. sep 2012 Helt enig Fancy smiley

• #16   30. sep 2012 Mellem 50,- og 100,- er fint når der er tale om et kæledyr uden stamtavle. Du får sandsynligvis ikke mere for den end det.

• #17   30. sep 2012 i peru koster de helt sorte ekstra for de bruges i ånderitualer, eller blev det i hvert fald før i tiden. I DK kan du måske sælge en sort for ekstra til en wiccadyrker....kun måske, men resten af os gider i hvert fald ikke give mere end 100 når det er et kæledyr;)

• #18   1. okt 2012 Susan - jeg vil nu gerne gi mere end 100 kr for et kæledyr smiley
    Men så skal det være af god afstamning - helst med en del champs i linjen.
    Udstillingsegnede forældre og kendt stamtavle.
    Og eftersom denne hun ikke har nogen af delene, så synes jeg 50 kr er en rigtig fin pris smiley

• #19   1. okt 2012 Jeg ville aldrig sælge et marsvin til 50 kr. Du risikerer den enten ender som foder eller hos en som bare køber den fordi den er billig.

Vil man virkelig have dyret er man også villig til at give mindst 100 kr. På nogle DMK udstillinger har jeg endda set at der skal være en mindstepris på 125 kr ligemeget hvilket race, type og farve dyret er, for at undgå at nogle slæber marsvinet med hjem bare fordi den næsten er gratis (hvilket en 50'er er).

Jeg ville sige mellem 100-150 kr. smiley

• #20   1. okt 2012 Ja det ville jeg også smiley

• #21   1. okt 2012 Et dyr kan ende som foder eller en dårlig ejer uanset om den koster 50 kr. eller 500 kr.
    Det er korrekt at mindsteprisen på DMK's udstillinger som regel er 125 kr. - men der er så i langt de fleste tilfælde også tale om dyr hvor afstamningen er kendt og/eller er er stamtavle på dyret.

Folk må såmænd tage hvad de vil - held og lykke smiley

• pernille K
    pernille K Tilmeldt:
    jun 2012

#22   2. okt 2012 Puha, der er godt nok delte meninger. Men det er altid dejligt, at se flere holdninger og gode begrundelser.

Jeg tror ikke de ender som foder. Vi har selv mus som foder til en slange, vi ville aldrig give 50 kr. pr. dyr, hvis de bare skal bruge til foder, for det er alt for dyrt i længden.

Jeg håber af hele mit hjerte, at de kommer ud til gode familier, hvor man vil elske dem til skyerne. Men bliver de alligevel brug til foder, så er det okay, så længe de får en værdig behandling til det sidste.

Prisen er sat til 50<. Folk skal komme her og se dem, jeg vil vide hvilke mennesker mine dyr bliver solgt til og jeg vil have adresse og telefon nummer. De får også muligheden, at de altid vil kunne levere den/dem tilbage til mig, hvis interessen for dyret skulle falme.

Stamtavle debatten er enorm stor og et følsomt emne, som jeg ikke vil gå for dbt ind i.
    Mine heste har alle stamtavle og jeg vil ikke så gerne købe en hest uden, men det er også en noget større sum penge, jeg ligger i hestene end i marsvinene.
    Jeg ville aldrig avle på et dyr, jeg ved har en defekt.

Nogen vil nok blive en smule forargede nu, og jeg vil bede jer om, at holde det i en pæn tone, da vi alle har vores forskellige meninger.

Jeg respekterer jeres, lytter og tager det til mig. Jeg håber I vil gøre det samme.

Og tak for hjælpen. smiley

• #23   2. okt 2012 bare husk at spørg om de har andre marsvin hjemme og sørg for at sælg dem en af samme køn;) (eller to hvis de ikke har andre hjemme)

• pernille K
    pernille K Tilmeldt:
    jun 2012

#24   4. okt 2012 Vi har kun fået piger, så det gør det ret nemt. smiley

Ej, hvis ikke der kommer de rigtige familier/mennesker til dem, så beholder vi dem nok. Vi har plads nok.

Kommentér på:
(Marsvin) Pris og farve.

Annonce