{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

Marsvin udenfor? {{forumTopicSubject}}

Min lillesøster har sit marsvin ude ved mine kaniner og har haft det hele sommeren, da det så var nemmere for mig at passe, for det gør hun ikke selv.

Mit spørgsmål er så bare om det er for koldt til det nu?

Og grunden til at der kun er en, er at den anden døde og mine forældre nægter at købe endnu en, som hun simpelthen ikke passer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin udenfor?
  • #1   20. sep 2012 Går den sammen med kaninerne eller i et bur for sig selv?
    Der skal være minimum 10 grader døgnet rundt der hvor marsvinet er. Hvis der ikke er det, så skal den flyttes ind et sted, hvor der er varmere.

• #3   20. sep 2012 de kan som nævt ikke tåle frost og der bør helst være omkring 10 grader. Mine går på altanen hvor der forrige år en nat med minus 20 udenfor blev helt ned til 7 plusgrader på altanen, jeg kune se nogle af dem frøs lidt men ingen af dem tabte sig, de åd bare en hel del mere.... men koldere end det ville jeg ikke byde dem. Jeg syntes så det er forkert hun har den gående alenemarsvin sammen med kaniner.... marsvin er flokdyr og det kunne bedre gå at putte en dværgkanin ind til en flok marsvin, end omvendt, kaniner kan bedre klare at være alene. Jeg syntes hun skulle overveje at finde et andet hjem til den hvor den kan få selskab og komme indenfor, i stedet for at lade den gå som den gør.... snak med jeres forældre om det er synd for marsvinet hvis din søster ikke vil ændre på situationen...

• #4   20. sep 2012 Nej nej, marsvinet har selvfølgelig sit eget bur!! smiley
    Jeg blander mig desværre ikke i det mere, da min lillesøster er en lille hidsigprop og vil ikke sælge sit marsvin! Men hun passer det aldrig, og hvis jeg beder hende om at tage sig af det fodrer hun det og giver vand og går så indenfor igen.

De står ude i stalden, så ja den skal nok ind igen, da det er ved at blive for koldt for den så! smiley

• #6   20. sep 2012 det kunne være hun ville passe den bedre hvis den kom indenfor..... det kan godt være problemet ligger i hun skal HEEEEEELT udenfor, de der tweens/teens er ofte nogle dovne nogle....:)

• #7   20. sep 2012 Før stod de inde på hendes værelse - der måtte JEG også gå ind og fodre dem og vande dem, da hun ikke gjorde det. Og når jeg bad hende om det, var det det samme. Tror ikke hun har nusset med dem længe.

• #8   20. sep 2012 Hun er kun 8 år. De var spændene i starten, så var de det ikke mere. smiley Ja, det må hun forstå men mine forældre orker ikke tage kampen op med hende om at den skal væk. Og hun begynder at skrige og tude hver gang jeg nævner noget med dem, så jeg gider altså ikke bøvle med hende og hun får snart af vide at hun selv kan passe det for jeg gider ikke. Men gider ligesom heller ikke se på imens den dør.

• #9   20. sep 2012 Den skal ha en ven, alt andet er synd for den!
    Dertil vil jeg sige at jeg har mine 3 piger stående ude på vores altan (bor på 3 sal)
    Altanen er mere eller mindre lukket, de nederste vinduer er helt faste og lukkede og de øverste vinduer er nogle man kan skubbe til siden og åbne( alle sammen) så der kommer altid lidt luft ind, da den jo ikke er 100% lukket.
    Men mine piger står derude hele året rundt. De står i hjørnet hvor der er læ og ingen træk, de har et stort hus med delte rum, og hele huset er isoleret.
    derudover får de tæppe/lagen over hele buret/delvis buret, det kommer an på temperaturen derude..
    Der blev koldt derude ved dem sidste år, men der er ikke frost inde ved dem, og så længe der ikke er det, lader jeg dem stå derude.. de får også godt med hø derinde.

Kommentér på:
Marsvin udenfor?

Annonce