Mit marsvin har mistet appetit? {{forumTopicSubject}}
Hej derude,
Jeg har lige oprettet mig for at høre om nogle af jer evt. kan hjælpe mig med råd!
Jeg er lidt bekymret for mit ene marsvin.
Jeg har 2 hunner som går sammen og de har aldrig fejlet noget(endnu) og de er knap 2½ år begge 2.
Her i forgårs lagde jeg mærke til at mit ene marsvin ikke rigtigt gider at spise, og dette står stadig på.
Når jeg kommer med fx salat til dem "skriger" de begge 2 efter mad, men når de så får det er det kun den ene som æder.
Den anden skal nærmest "kæmpe" lidt for at få noget ned, eller i hvert fald tygge længe på det, hvis hun overhovedet gider have noget.
Hun virker også lidt nedtrykt, men ellers er der intet at se på hende.
Hvad kan årsagen være til dette? Noget med hendes tænder? Eller har I andre ideer?
Håber der er nogle der har nogen råd, for ved ikke helt hvad jeg skal stille op eller om jeg bare skal se det lidt an.
På forhånd tak
maj 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 12 Emner: 37 Svar: 409
feb 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Gnavere: 7 Emner: 15 Svar: 105
aug 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Når jeg kommer med mad er hun ligeså meget oppe på "dupperne" som den anden, så hun har nok ikke mega ondt, men der nok noget der driller hende.
Men det lyder til jeg må en tur til dyrelægen med hende.
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.102
Derudover kan marsvin ikke tåle at gå fra maden særlig længe da de begynder t tære på fedtdepoterne og derved får fedtlever og så er chancerne ikke gode.
Derfor så snart et marsvin går fra fodret så er det dyrlægen med det samme.
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
jun 2010
Følgere: 28 Gnavere: 15 Emner: 28 Svar: 555
jeg vil anbefale dig at komme afsted til dyrlægen hurtigst muligt, så du når at få ordnet tænderne inden hun mister modet og helt holder op med at forsøge at spise.
og til fremtiden, så er den nemmeste måde at holde øje med om dyrene er raske er ved at veje dem regelmæssigt. for som sortfod siger, så skjuler de alle sygdomstegn, så den hurtigste måde at opdage at der er noget galt, er netop ved at de spiser mindre, hvilket meget hurtigt kan ses på vægten.
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Mit marsvin har mistet appetit?