611 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Kan jeg sætte en mere ind til dem jeg har? Kan jeg sætte en mere ind til dem jeg har?

Hej.
Jeg fik 2 hankaniner for to ugers tid siden, der var de 6 uger gamle. (fik at vide at hvis jeg tog to måtte jeg gerne tage dem med hjem, fordi de alligevel skulle væk fra mor - skyd mig ikke, hvis ikke er enige!!!!!)
De to går sammen nu og skal gøre det indtil start august.

Mit spørgsmål er så, om jeg kan købe en hunkanin på samme alder og sætte ind til dem? Hun vil selvf. også blive skilt fra de andre, så snart hun er 4 mdr. Men kan de lade sig gøre at sætte en fremmed ind til de to drenge?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.
  • Hænge to lamper op 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan jeg sætte en mere ind til dem jeg har?
  • #1   21. jun 2012 Husk at skille hannerne ad inden de bliver kønsmodne, to fertile hanner går sjældent godt.
    Jeg ville ikke sætte hunnen ind til dem hvis jeg var dig, også selvom hun ikke er kønsmoden, det ser jeg ingen grund til - medmindre du kastrere dine hanner, eller begge og har plads nok til et fælles bur

Der kommer sikkert en masse beskeder lige om lidt med 1 kanin = 1 bur - det rer jeg uenig i, kaniner er SOCIALE dyr, og videnskaben har bevist at flere kaniner sammen er mindre stressede og mentalt sundere - jeg har selv været til foredrag og studier om det i USA (hvor vi blev undervist af forskere samt natur entuisiater) men igen, to fertile hanner med hormonerne kørende går sjældent godt - så hvis du vil have dem til at gå sammen (hvilket jeg synes er en god idé) så få hannerne neutraliseret.

• #2   21. jun 2012 Tillykke med dine kaniner forresten, de ser flotte ud smiley

• #3   21. jun 2012 helt enig med SjazzMean
    husk art i overskriften smiley

• #4   21. jun 2012 Okay mange tak for svar. De vil som sagt blive skilt ad i start august, så det er inden de bliver modne. pt går de i et almindelig bur indenfor sammen. der er ikke meget plads, men om dagen er de udenfor i en ok stor indhegning, når de bliver skilt vil hver af kaninerne få et udendørsbur med tilhørende løbegård. Så her får de godt med plads hver især smiley
    Som udgangspunkt vil jeg ikke neutralisere dem, fordi jeg overvejer lidt at lave et lille hygge opdræt selv, men jeg skal ikke kunne sige om de med tiden vil blive det smiley
    Mange tak for det.. Synes også de begynder og blive rigtig flotte smiley

• #5   21. jun 2012 frietjes: art i overskriften? hvad er det? :S er ny herinde, så er ikke helt med på det hele endnu. Det beklager jeg smiley

• #6   21. jun 2012 art i overskriften er en selvopfundet regel herinde som brugerne selv har fundet på.
    Feks emneoverskrift "min hun er drægtig (Kanin)"
    Så det er ikke noget du <b>skal</b> huske, det er valgfrit.

• #7   21. jun 2012 nej for der stod på et tidspunkt at det var en regel at der skal stå art i overskriften
    og hvorfor er det kun når jeg skriver at der er nogen der skriver at man ikke skal?
    når andre skriver bliver det bare enjoreret
    men det er også lige gyldigt nu
    du har jo fået svar smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #8   21. jun 2012 Jeg ville heller ikke sætte hunnen sammen med dem.

• #9   21. jun 2012 "nej for der stod på et tidspunkt at det var en regel at der skal stå art i overskriften
    og hvorfor er det kun når jeg skriver at der er nogen der skriver at man ikke skal?
    når andre skriver bliver det bare enjoreret
    men det er også lige gyldigt nu
    du har jo fået svar"

Nå men så kom da med det link hvor det står i, for det gør der ingen steder.
    Det er en misforståelse, og det er efterhånden pænt irriterende at folk altid skal skrive det som om det er en regel selvom det <b>ikke</b> er en regel.
    Det har ikke noget med at det er dig der skriver det.

-Det er valgfrit om man ønsker at skrive art eller ikke, medmindre Firetjes.. kan komme med et link til nogen regler herinde det står i.

• #10   21. jun 2012 Hannerne må ikke gå sammen når de bliver kønsmodne:)
    og det ender med hvis du sætter hunnen ind at du får en masse unger osv(Ved ikke om det er det du ville)

• #11   21. jun 2012 Fint fint, jeg skriver arten for eftertiden smiley tak. Det gør det selvføgelig også nemmere hvis det er mere specifiseret smiley

Men nej jeg ønsker bestemt ikke unger på dem endnu. Så det vil jeg da helst undgå.. Så jeg ville bare have sat dem sammen nu så jeg ikke skulle skaffe endnu et indendørsbur når de alligevel snart skal ud hele tiden smiley

• #12   21. jun 2012 To han kaniner kan sagtens gå sammen hvis de er vænnet til det fra helt små, som dine jo er. Men de skal bare begge kasteres så kan de sagtens være gode venner hvis de bare har en madskål hver og plads at befri sig på. Det er noget pjat alt andet, men synes det er dumt at lukke en ny i indtil dem med mindre du har plads nok og at de parvis skal hilse på hinanden på nyt territorium smiley held og lykke med det, og smukke kaniner smiley

• #13   21. jun 2012 Little Pigz© :
    jo på det gamle GG var det en regel men det er blevet lavet om fordig nogen havde ondt i røven over at det var en regel og at man skulle

• #14   21. jun 2012 Vil lige påpege at du ikke kan garantere hvornår hannerne bliver kønsmoden, det kan ske midt i juli men det kan også sket i ausgust.
    Lige nu må de være 10 uger (?) og så lad dem gå sammen to uger mere og så skild dem ad for en sikkerhedsskyld
    Derefter kan de sagtens blive kønsmoden kort efter

Bare så du ikke ender med to hanner som selv har kastreret hinanden

• #15   21. jun 2012 http://www.gnavergalleri.dk/grupper/hjaelpe_admin_info/17731-ha_info_forumoverskrifter_
    her er reglen om at der skal stå art i overskriften smiley

• #16   21. jun 2012 Hvis du sætter hunnen ind til hannerne er der ingen garanti for at hun ikke bliver drægtig. Nogle kaniner bliver kønsmodne hurtigere end andre.

• #17   21. jun 2012 Maria P tak jeg var ikke sikker på om det stadig stod der

• #18   21. jun 2012 Okay mange tak for jeres svar. Lige nu kan de i hvertfald enes (men som sagt er de heller ikke kønsmodne endnu) Kan garantere at de bliver skilt ad FØR de neutralisere hinanden smiley

Jeg kan høre på det hele, at hvis jeg får mig en mere, så må hun gå i eget bur. Jeg vil ikke risikere noget, endnu! smiley
    Tusind tak for svarene.

Kommentér på:
Kan jeg sætte en mere ind til dem jeg har?

Annonce