Kan jeg sætte en mere ind til dem jeg har? Kan jeg sætte en mere ind til dem jeg har?
Hej.
Jeg fik 2 hankaniner for to ugers tid siden, der var de 6 uger gamle. (fik at vide at hvis jeg tog to måtte jeg gerne tage dem med hjem, fordi de alligevel skulle væk fra mor - skyd mig ikke, hvis ikke er enige!!!!!)
De to går sammen nu og skal gøre det indtil start august.
Mit spørgsmål er så, om jeg kan købe en hunkanin på samme alder og sætte ind til dem? Hun vil selvf. også blive skilt fra de andre, så snart hun er 4 mdr. Men kan de lade sig gøre at sætte en fremmed ind til de to drenge?
apr 2010
Følger: 40 Følgere: 36 Gnavere: 11 Emner: 10 Svar: 496
Jeg ville ikke sætte hunnen ind til dem hvis jeg var dig, også selvom hun ikke er kønsmoden, det ser jeg ingen grund til - medmindre du kastrere dine hanner, eller begge og har plads nok til et fælles bur
Der kommer sikkert en masse beskeder lige om lidt med 1 kanin = 1 bur - det rer jeg uenig i, kaniner er SOCIALE dyr, og videnskaben har bevist at flere kaniner sammen er mindre stressede og mentalt sundere - jeg har selv været til foredrag og studier om det i USA (hvor vi blev undervist af forskere samt natur entuisiater) men igen, to fertile hanner med hormonerne kørende går sjældent godt - så hvis du vil have dem til at gå sammen (hvilket jeg synes er en god idé) så få hannerne neutraliseret.
apr 2010
Følger: 40 Følgere: 36 Gnavere: 11 Emner: 10 Svar: 496
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 59 Gnavere: 31 Emner: 6 Svar: 353
husk art i overskriften
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 2 Emner: 23 Svar: 74
Som udgangspunkt vil jeg ikke neutralisere dem, fordi jeg overvejer lidt at lave et lille hygge opdræt selv, men jeg skal ikke kunne sige om de med tiden vil blive det
Mange tak for det.. Synes også de begynder og blive rigtig flotte
jun 2012
jan 2012
Følger: 147 Følgere: 143 Gnavere: 2 Emner: 104 Svar: 1.187
Feks emneoverskrift "min hun er drægtig (Kanin)"
Så det er ikke noget du <b>skal</b> huske, det er valgfrit.
mar 2012
og hvorfor er det kun når jeg skriver at der er nogen der skriver at man ikke skal?
når andre skriver bliver det bare enjoreret
men det er også lige gyldigt nu
du har jo fået svar
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
jan 2012
Følger: 147 Følgere: 143 Gnavere: 2 Emner: 104 Svar: 1.187
og hvorfor er det kun når jeg skriver at der er nogen der skriver at man ikke skal?
når andre skriver bliver det bare enjoreret
men det er også lige gyldigt nu
du har jo fået svar"
Nå men så kom da med det link hvor det står i, for det gør der ingen steder.
Det er en misforståelse, og det er efterhånden pænt irriterende at folk altid skal skrive det som om det er en regel selvom det <b>ikke</b> er en regel.
Det har ikke noget med at det er dig der skriver det.
-Det er valgfrit om man ønsker at skrive art eller ikke, medmindre Firetjes.. kan komme med et link til nogen regler herinde det står i.
dec 2010
Følger: 13 Følgere: 20 Gnavere: 2 Emner: 46 Svar: 200
og det ender med hvis du sætter hunnen ind at du får en masse unger osv(Ved ikke om det er det du ville)
jun 2012
Men nej jeg ønsker bestemt ikke unger på dem endnu. Så det vil jeg da helst undgå.. Så jeg ville bare have sat dem sammen nu så jeg ikke skulle skaffe endnu et indendørsbur når de alligevel snart skal ud hele tiden
mar 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Gnavere: 2 Emner: 6 Svar: 12
mar 2012
jo på det gamle GG var det en regel men det er blevet lavet om fordig nogen havde ondt i røven over at det var en regel og at man skulle
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.350
Lige nu må de være 10 uger (?) og så lad dem gå sammen to uger mere og så skild dem ad for en sikkerhedsskyld
Derefter kan de sagtens blive kønsmoden kort efter
Bare så du ikke ender med to hanner som selv har kastreret hinanden
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 9 Svar: 145
her er reglen om at der skal stå art i overskriften
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
mar 2012
jun 2012
Jeg kan høre på det hele, at hvis jeg får mig en mere, så må hun gå i eget bur. Jeg vil ikke risikere noget, endnu!
Tusind tak for svarene.
Kan jeg sætte en mere ind til dem jeg har?