1.863 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Kaninunge hopper ikke ind når det regner + om natten Kaninunge hopper ikke ind når det regner + om natten

Hej, jeg er en grøn kanin - har dog haft andre dyr hele mit liv.
Jeg fik en kanin for 3 dage siden. Vi har et slags hønsehus. Udendørs bur - ca 1 x 2½meter, et hul ind til skuret hvor der er ca 1 x 1½meter. Den ved hvor kasse med halm er, + hø, mad og vand. Kan sagtens finde derind når den er ude.
Fik at vide kaniner selv søger ind + finder deres katte v/aftentid eller dårligt vejr.
Om aftenen sidder den ude, i det ene hjørne. I dag da det regnede gjorde den det samme smiley
Ved ikke hvor gammel den er.. Fik at vide den selv har spist i 2 uger og derfor var klar til at flytte hjemmefra..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af loftlampe 400 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.
  • opsætning af 2 natlamper 700 kr.
  • Montering af termostat på radiator 800 kr.
  • Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • slibning og service af elektrisk plæneklipper 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kaninunge hopper ikke ind når det regner + om natten
  • #1   16. jun 2012 * kasse smiley

• #2   16. jun 2012 jeg undrer mig over hvad du mener med "finder selv deres katte..."?
    derudover kan man ikke bruge som målestok at den selv spiser, den skal være en vis alder før den flytter.

• #3   16. jun 2012 nårh du mente kasse, ups...

• #4   16. jun 2012 Det ku' hun ikke oplyse.. smiley
    Har lige oprettet et album med et par billeder
    http://www.gnavergalleri.dk/fotoalbum/kaniner/12381-vores_nye_kanin_moeder_killingerne

• #5   16. jun 2012 Mine sidder også med glæde ude i regnen smiley uuh de elsker det smiley Mine har gået ude i 2 år, og er ikke blevet det mindste syge. Men nu når det er en unge, ville jeg nok lige sørge for den ikke blev al for gennemblødt smiley Så evt. tage den ind og tørre den smiley Evt. proppe dem i en transportkasse hvis du ved det kommer stærk regn i en hel nat.. smiley

• #6   16. jun 2012 En kaninunge skal være 8 uger for at flytte fra sin mor, før det er den hverken fysisk eller psykisk klar. Det er direkte dumt at købe en kanin man ikke ved hvor gammel er, en for lille kaninunge kan have et meget svagt immunforsvar og blive meget nemt syg = kæmpe dyrlægeregning. Derudover bliver jeg vildt forarget over at sælger tror at den bare kan flytte hjemmefra når den har spist selv i 2 uger.... Stakkels kaninunge.

• #7   16. jun 2012 Derudover har den ikke dækpels der er god nok til at stå imod regnvejr og blæst, den bør ikke være udenfor når det regner. Det ved den ikke selv men det gør du nu, og derfor er det dit ansvar som dens ejer at tage den ind når det er regnvejr.

• #8   16. jun 2012 Vil skyde på den er 5-6 uger:-(

• #9   16. jun 2012 Rolig rolig rolig da.. jeg spørg pænt om råd.. Sælger sagde den var klar + den selv havde spist i flere uger.. hun har haft kaniner i mange år.. det område gider jeg ikke forsvare, og gider da slet ikke blive talt ned til!!

• #10   16. jun 2012 Alt er gjort i en god mening - nu søger jeg råd til min situation..

• #11   16. jun 2012 Jeg synes da også at jeg har givet et rimelig tydeligt råd - luk den ind når det regner.

• #12   16. jun 2012 Derudover vil jeg lade være med at give den grønt, blande havregryn i dens foder og håbe på det bedste. En kaninunge af den størrelse bør ikke leve uden sin mor, men sket er sket og nu er det din opgave at forsøge at få den til at overleve.

• #13   16. jun 2012 Har den inde hver nat.. mit spørgsmål er om de ikke selv kan finde ud af det.. Jeg fik at vide at det klarer de selv. + når det regner. Jeg er ikke hjemme 24/7, så vil jo helst have den selv kan gå i læ.

• #14   16. jun 2012 Kan sælger ikke oplyse en fødselsdato?

• #15   16. jun 2012 Hun vidste den var ml 6-8 uger, mindst, og at den ikke var afhængig af sin mor mere.. Jeg ventede derefter 1 uge med at hente den..

• #16   16. jun 2012 Men hvordan burde det være - burde den hoppe ind når det blir køligt om aftenen + i regnvejr, eller er det noget vi skal lære den?

• #17   16. jun 2012 Jeg tror du skal holde den inde lidt tid, til den lige bliver fortrolig med sit nye hjem og omgivelser, jeg fik en hjem på 3 mdr, og der gik lige 14 dage inden den ikke opførte sig som en skramt lille baby. smiley så syntes bare du skal lukke den ind og så vente til den er fortrolig med dig og den rytme du har. så kan du åbne op, så ved den også hvor der er lunt og godt og næste gang det så regner vil den selv søge det varme sted hvis den føler trang til det smiley held og lykke mede den

• #18   16. jun 2012 Det er nu ikke en usikker kanin vi har fået os, en meget aktiv og opsøgende.. Men god idé - selv lige kode den ind i rutinen smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #19   17. jun 2012 Mine kaniner styre selv det med at gå ind - MEN det kan en unge altså ikke.

Det ser ikke ud til at den er over 6 uger gammel, og hvis avleren ikke kunne sige en præcis fødselsdato (plus/minus en dag) betrager jeg det som en useriøs avler.

Du bør enten lave noget læ over løbegården, lukke den ind når det regner eller lade den bo inde indtil vejret bliver bedre.

Jeg er enig med Line i at du bør blande havregryn i dens foder, og så skal den selvfølgelig have fri adgang til hø i en høhæk. Jeg kan ikke se et problem i at giv den grønt, hvis bare man vænner den til det.

• #21   17. jun 2012 Kaniner er fuldkommen ligeglade om det regner, nogle er synes faktisk det er dejligt, men en lille unge skal du nok ikke give valget smiley

• #22   26. jun 2012 Jeg tror at ungen er omkring de 8 uger ellers må den slet ikke sægles. Der er en god ide at give den noget ekstre halm. Du kan bare nøjes med at lægge i det ene hjørne så den kan tøre hurtigt når den nu gør derhen. Jeg lægger plader over mine kaniners ude bure når det regner så de ikke bliver våde. Det er meget efiktivt så det kunne du jo også prøve hvis du altser har nogle plader smiley Når den er i sit ude bur kan den så grave? Ellers er det en god ide at lade den gøre det så den kan snuse rundt og lære sit nye hjem at kende smiley

• #23   27. jun 2012 Den er begyndt at hoppe ind om natten nu.. Mht regnvejr har vi lagt en pressening over buret smiley Så nu kører det.. tak for de gode råd

• #24   27. jun 2012 Nina - Desværre findes der ingen regler i DK omkring at kaninunger ikke må sælges før de er 8 uger. Det er dog den alder som Danmarks Kaninavlerforening anbefaler. Det er langt fra optimalt at tage en kaninunge fra sin mor og sit fødehjem før, det er ikke sundt for ungen - hverken mentalt eller fysisk. Men det er ikke ulovligt og man må derfor gerne sælge den før den er 8 uger.

Kommentér på:
Kaninunge hopper ikke ind når det regner + om natten

Annonce