{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
729 visninger | Oprettet:

Kastering af han marsvin? {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Mit marsvin Tulle fik unger for lidt over en måned siden og hun har fået den dejligste og sødeste lille han og jeg nenner ikke at skille mig af med ham og ville spørge jer om hvad der er bedst.
Kastering? eller han går ''alene'' men ved siden af pigerne så de kan snakke eller om jeg skal sælge ham?

Og hvis kastering er det bedste Hvordan foregår det (både før og efter operationen) og hvor meget vil det koste?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kastering af han marsvin?
  • #1   16. jun 2012 Lige nu går han alene op af det andet bur og jeg opfatter ikke at han føler sig ensom på nogen måde han hygger sig og er glad smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #2   16. jun 2012 Helt klart en kasteration.

• > Simse <

#3   16. jun 2012 Prisen kan vi ikke svare på da det varierer meget, så ring og spørg jeres dyrlæge.

Mange dyrlæger siger at de skal faste op til operationer, men jeg ved at kaniner ikke kan kaste op, og må på ingen tidspunkter faster - jeg tror også at det er sådan hos marsvin.
    Foder og vand skal tilbydes lige så snart den vågner, dog kan der godt gå lidt tid inden den spiser, men der må altså ikke gå for længe, så tilbyd den noget af dens yndlings grønt. smiley

• #4   16. jun 2012 Men hvad med efter operationen er der et tidspunkt hvor han skal gå alene for at sikre der ikke kommer flere små mutter smiley

Og hvor meget ca tror du det vil koste?

• > Simse <

#5   16. jun 2012 Det kan koste alt mellem 500 og 2000 kr.

• #6   16. jun 2012 Okay tak for hjælpen smiley Vil da overveje det fordi penge er ikke lige hvad jeg lider af xD

• #7   16. jun 2012 hvis ik du vil sælge så er det klart en kastration, han vil hygge sig meget mere ved at være fikset og kunne tilbribge livet med artsfæller end at være intakt og stresse over de dejlige damer lige ved siden af som han ikke kan komme til og så ellers bare gå alene..

• #8   16. jun 2012 Mange tak overvejer det også ringer til dyrelægen mandag. Men hvor lang tid efter operationen kan jeg sætte ham ned igen? smiley

• #9   16. jun 2012 hvis en dyrlæge siger marsvinet skal faste inden skal man slet ikke bruge den dyrlæge, for så ved h*n intet om marsvin. Jeg fik engang 4 hanner kastreret, ved alle 4 gik der infektion i operationssåret. Den ene dannede en lukket kyld der heldigvis nemt kunne opereres ud og han klarede den. En af de andre var ligeså, dog tog det lige 14 dage på antibiotika (og omoperation) før han var frisk. De sidste to gik til... den ene pga blodforgiftning fordi infektionen ikke lod sig stoppe af antibiotika og den sidste døde pga al hans naturlige bakterieflora i tarmsystemet døde af antibiotika oralt i en måned, han fik svamp i både mund og ende (og sansynligvis hele vejen igennem) og kastede voldsomt op flere gange om dagen de sidste to døgn han levede... så jo marsvin kan kaste op når den er helt gal (men derfor skal de alligevel ikke faste da de kan få ketose af at faste) og jeg vil IKKE anbefale kasteration under nogle omstændigheder medmindre måske hvis dyrlægen bruger den nye operationsform hvor de åbner ved navlen og trækker testiklerne ud den vej. Går de igennem pungen som jo ligger tæt på endetarmen er der alt for stor infektionsrisiko... så spørg hvordan de vil udføre operationen og find en der går gennem navlen/maveskindet

• #10   16. jun 2012 kyld=byld selvfølgelig...

• > Simse <

#11   16. jun 2012 Det lyder ikke som en sjov omgang, men helt ærligt, det er sjældent at det går så galt - specielt hvis det er hos en dyrlæge som har god erfaring med kasteration af marsvin.

Jeg ville få den kastreret.

• #12   16. jun 2012 Okay mange tusind tak!! har også hørt at 40 % af marsvin ikke overlever det s;

Og han er fandme for dejligt til at gå bort nu!!

• #13   16. jun 2012 Hva med at få en anden han unge han kan gå sammen med ??

• #14   16. jun 2012 Den sidste jeg fik kastreret var ved metoden gennem bugen, og det er helt klart den metode jeg vil anbefale.
    Ikke at jeg har haft problemer de gange der er blevet kastreret gennem pungen, men jeg kan bedre lide den nye metode.
    Det er jo også et spørgsmål om, hvorvidt ens dyrlæge ved hvad de laver.
    Det er kun hvis ikke dyrlægen ved hvad de laver, at dyrene dør.
    Min dyrlæge er i hvert fald rigtig dygtig når det kommer til kastration af marsvin smiley

Jeg synes du skal tage chancen og kastrere ham.
    Som de andre siger, han skal på ingen måde faste inden operationen. Han skal være minimum 10 uger. Og derefter skal han gå 4 uger alene mens såret heler.

Jeg kan se du bor på Lolland/Falster. Prøv at tage en snak med Annette Creutzberg omkring kastration af ham. Hun er dyrlæge og har selv marsvin og har opdrættet i over 25 år. Jeg kan ikke forestille mig, at hun ikke ved hvordan man kastrere et marsvin smiley

• #15   16. jun 2012 Okay tusind tusind tak!!!

Og jeg har desværre ikke plads til at have to bure og min han går i et lidt lille bur men han er også kun 6 uger så han er meget lille.

• #16   17. jun 2012 Jeg kan ikke huske hvad vi skulle give for en kasteration af vores marsvin men han skulle ikke faste.

• #17   17. jun 2012 Jeg vil også kastrere og igennem bugen - jeg fik snippet 2 for 14 dage siden og det går bare så godt. Det er 3. gang jeg får gennem bugen og min dyrlæge går aldrig tilbage til den anden metode igen.

• #18   17. jun 2012 Okay tusind tak :D!!

Kommentér på:
Kastering af han marsvin?

Annonce