1.421 visninger
|
Oprettet:
Kastering af Marsvin {{forumTopicSubject}}
Ja min 'Store drøm' er at få solgt min ene han, Få en Hun-Skinny, Få kasteret mit hanmarsvin og så at de alle skal gå sammen.. Jeg har pladsen til det (Har et 3 etagers bur) Så snart jeg får solgt min ene han.. Kan jeg få min drømme Skinny.. Men så kommer man til Kasteringen.. Hvad har i af erfaringer med det? Hvad er mindsteprisen for det og den højeste pris? Hvordan foregår det? osv.
På forhånd tak.
Den 'Drømmene' pige..
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
Prisen afhænger af dyrlægen, det kan være alt mellem 600 og 1200+ kr. Men lad være med at gå efter den billigste medmindre det er en dyrlæge der ved hvad vedkommende laver. Prøv at finde en i nærheden af hvor du bor som andre har gode erfaringer med til kastrering af marsvin.
Nogle dyrlæger er begyndt at kastrere gennem bugen, andre gør det længere nede. Men basalt set foregår det ved at de fjerner testiklerne.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Kastrering af marsvin er faktisk lidt småkompliceret sammenlignet med andre smådyr - og derfor kan prisen være noget højere.
Når du evt ringer rundt, så stil nogen spørgsmål - svarene kan give tips om de ved hvad de laver eller ej.
Spørg om grisen skal faste - korrekt svar er nej, og at de bestemt ikke må faste.
Spørg om de kan fortælle dig mere om hvordan det foregår.
F.ex skal marsvin syes i lag. Efter operationen skal man have dem vækket og igang med at spise forholdsvist hurtigt, fordi deres system hurtigt går i stå.
Kontakt evt nogen opdrættere i dit område - indenfor dmk bor du vist i kreds 2 - og spørg om de kender til en kyndig dyrlæge, som de kan anbefale.
Selv kan jeg kun udtale mig om Glostrup og uvelse (tæt på Hillerød).
maj 2010
maj 2010
aug 2011
Følger: 57 Følgere: 67 Gnavere: 8 Emner: 87 Svar: 2.013
Men tak for hjælpen Sweet Leaf og Cavy Cats
maj 2010
aug 2011
Følger: 57 Følgere: 67 Gnavere: 8 Emner: 87 Svar: 2.013
Kastering af Marsvin