5.551 visninger
|
Oprettet:
At tæmme et marsvin ;-) {{forumTopicSubject}}
Ja som overskriften siger....hvad gør I for at få jeres marsvin tamme?? jeg har 2 hunner på 9 uger og når jeg tager dem op, sidder de bare og er ved at dø af skræk jeg prøver at tilbyde dem lidt grønt..men de tør ikke spise, når de sidder hos mig... men er det bare at fortsætte på den måde eller er der andre gode råd.. når jeg vil tage dem i buret, spunser de rundt..
hvordan undgår I at de tisser når I sidder med dem..er der et bedste tidspunkt at sidde med dem??..en siddepude...eller andre fif?
sep 2011
Følger: 51 Følgere: 45 Gnavere: 2 Emner: 24 Svar: 80
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Svar: 2.261
Så jeg ville bare give dem til at vænne sig til omgivelserne og så tage dem op og kæle når du har lyst.
Og så skal du selvfølgelig være rolig omkring dem - ikke noget med at jage dem rundt i buret med hånden. Vent til de har mod til at komme tættere på dig. Lær dem at det er rart at være ude af buret og at det lønner sig at være nysgerrig ved at give dem lidt grønt når de kommer hen til dig. De vil sikkert gerne æde det i buret da det jo er deres trykke base.
Mht til at de tisser så kan det være fordi de er bange og derfor tisser af skræk. Enten kan du sætte dem tidligere ind i buret, eller også kan du sætte noget under dem de gerne må tisse på
apr 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Gnavere: 16 Emner: 81 Svar: 821
Hvad angår det med at sidde med dem, og at de tisser imens. Herhjemme bruger jeg et gammelt tæppe til at have under dem, så hvis de skulle have et ''uheld'' så kan jeg bare smide det i vaskemaskinen. Derudover synes de også det er lidt hyggeligt at få lov at putte sig i sådan et tæppe, og det kan også give dem lidt tryghed.
Held og lykke med de små
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 3 Emner: 6 Svar: 13
apr 2010
Følger: 63 Følgere: 63 Gnavere: 8 Emner: 13 Svar: 265
Så tror det eneste gyldne er, start så tidligt som muligt, jeg tager dem tit op bare lige 5 min, så de lærer at blive taget op, og sat ned lidt efter, også langsomt kommer de længere og længere tid væk fra buret
Håber det var hjælpsomt
apr 2010
apr 2010
Ja det plejer at virke godt, det med at få dem til at spise af hånden, gerne mens de er i buret til at starte med.
Også det med at tage dem op mange gang om dagen, bare lige 2min også ned igen, så lærer de det med at blive taget op, men også at de altså kommer hjem igen
jun 2012
idag spiste Flora peberfrugt imens hun sad i mit skød.. så det kommer nok...
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
jun 2012
og så har jeg set at flere skriver at deres marsvin popcorner..hvad søren er det???
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 30
Mine 8 dage gamle unger gør det konstant når de er ude. Det er så hyggeligt.
jun 2012
At tæmme et marsvin ;-)