(marsvin) lugt og småsår {{forumTopicSubject}}
jeg har et marsvin fra butikken som min lillesøster skal have.
han har været taget fra da nogle af de andre hanner har været efter ham, og har fundet en del små sår rundt omkring på ham.
jeg undrer mig dog lidt hvis det er fra de andre hanner, da det er flere uger siden han har været sammen med nogle af dem.
huden ser dog fin ud, så er der nogen der har en idé om hvad det kan være?
I alle tilfælde får han en uges tid, og hvis det ikke bliver bedre, så kommer han til dyrlægen.
derudover har jeg undret mig over at hans bur lugter anderledes end jeg har oplevet marsvin lugte før. og han lugter ikke, kun hans bur.
ingen af mine tidligere hanner har lugtet anderledes.
kæresten foreslog at det måske er fordi han er en fertil han som kan lugte hunner..
lugten kan jeg bedst beskrive som sødlig.
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
De små sår... kan det evt. være skab?
jun 2010
Følgere: 28 Gnavere: 15 Emner: 28 Svar: 555
Det ligner mest gamle sår som er ved at hele, jeg forstår bare ikke hvad han så har fået dem af.
Monjo fik skab da jeg fik ham hjem, og det så helt anderledes ud, ved at skalle og gøre ved. det her ligner det slet slet ikke.
mit bedste bud er at han har kløet sig, men så må han jo have kløet sig af en grund. men kan ikke se noget der kunne give anledning til det, eller set ham klø sig.
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
jun 2010
Følgere: 28 Gnavere: 15 Emner: 28 Svar: 555
men jeg vil lige se om det udvikler sig til noget. skæl ser det ikke ud til at han har heller, og vil helst ikke til at bade ham med mindre han virkelig har brug for det. for det er jo også noget stredsene, især når han ikke har prøvet det før
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
(marsvin) lugt og småsår