{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
989 visninger | Oprettet:

Marsvin - Fedtpletter og lugt {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg i alle mine år med marsvin kun haft 4 hanner.
Jusse en trefarvet intakt han der gik med tremmer imellem ham og pigerne (engang i 80erne hvor kastration ikke var noget man gjorde.)

Rodney: en rød/hvid kastrat fra Rødovre

Toddy og Prop: 2 før-intakte hanner , født her, senere kastreret. Prop er flyttet og Toddy bor her.

Og ingen af dem har haft hverken fedtpletter eller har lugtet ekstra. Faktisk har de bare haft et lækkert sind alle sammen og ikke været så "hys" som pigerne kan være.

Men synes jeg høre en del om at de skulle lugte og have disse "fedtpletter".. er man særligt uheldig hvis man møder dette eller har jeg været særligt heldig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin - Fedtpletter og lugt
  • #1   29. aug 2012 Fedtpletter og lugt afhænger ofte af hvor meget "mand" hannerne er. Dem der bruger meget tid på at vugge, brumme, spille op mm. er dem der lugter mest og producerer mest fedtplet.

• #2   29. aug 2012 Altså Rodney var så meget "han" at min kæreste og store hanhund blev vugget, brummet og klapret tænder af og stak de snuden eller fingrene derned bed han. så vil vove han var temmelig maskulin..;)

• #3   29. aug 2012 Altså jeg oplever i hvert fald mine kastrater producerer mindre end de fertile, men ellers har du måske været heldig smiley Der er utrolig stor forskel på hvor meget/lidt man skal forvente fra de forskellige hanner.

• #4   29. aug 2012 det er da lidt interessant synes jeg.. altså Toddy er der INTET maskulint i;) men igen, så er der ingen risiko for han udvikler de ting;) ha ha

• #5   29. aug 2012 det er nok fordi de ikke kan lugte nogle hunner, hvorfor spille smart hvis der ingen damer er i nærheden? smiley

• #6   29. aug 2012 Taget i betragtning af at de er/var kastrater, går jeg ud fra de fleste af dem gik/går med dame(r) ?

• #7   29. aug 2012 Alle har gået med damer hele livet , kun Jusse gik alene som der står men i et bur hvor kun trådnet delte ham og 2 damer. Rodney havde 6 hunner og Toddy har 4

• #8   29. aug 2012 Jeg må indrømme, jeg synes faktisk heller aldrig rigtig jeg oplever, at nogen af mine hanner lugter. Men ok, de er sq også ret gay de fleste af dem *GG*

• #9   30. aug 2012 Cavy : ha ha. men rart at høre at det ikke kun er mig. Men Rodney var sgu mere mand end min daværende kæreste;-) ha ha

• #10   30. aug 2012 Jeg har enkelte fertile hanner, der virkelig hørmer når de sættes sammen med en hun. Det er lige så man kan stå ved siden af hylden og lugte dem... Fy føj...
    Det hører heldigvis dog til sjældenhederne smiley

• #11   30. aug 2012 det er da lidt spøjst..

• #12   30. aug 2012 Mon ikke også blot nogen er mere sarte med lugt end andre er?
    - Synes heller ikke ligefrem jeg har oplevet stinkbombe-hanner, mens andre jo nærmest ikke kan tåle at deres dyr faktisk lugter lidt af dyr smiley

Har haft en enkelt han, som selv som kastrat selv synes han var nooooget så hothothot, han havde en nasty fedtplet, men synes ikke han som sådan lugtede.
    - Tænker sjældent over fedtplet, lugt osv. - mine marsvin lugter af marsvin, sådan er dét smiley

• Ove L
    Ove L Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 4 Følgere: 4 Svar: 33
    #13   30. aug 2012 Som skrevet fedt pletter hannerne meget forskelligt, fedt pletter lufter som regel ikke, mener du det er så fjerne den for at se om det kunne hjælpe. Hvis du kigger længere nede, mellem bollerne, prøv at skil dem ad der finder du så måske årsagen til problemet, det er virkeligt ulækkert det der sidder der og stikker temmelig meget.

• #14   30. aug 2012 jeg har nogle hanner som har fedtplet og andre som ikke har.
    jeg gør kun noget ved det fedtpletter,hvis dyret skal udstilles.

dog hvis det er en grel duft der kommer ved hannen, kan han da godt få en lille vask:)

Kommentér på:
Marsvin - Fedtpletter og lugt

Annonce