{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DMK vs DMF??
  • #1   8. jun 2012 Det kommer jo bl.a. an på hvad du vil med dit medlemskab (om det bare er stamtavler, eller om det også er udstilling, hyggelig samvær mm.), hvilken forenings vedtægter du finder bedst i dine øjne, hvilken forening der harmonerer bedst med hvad du er og vil osv. osv. osv.

Der er ingen her der kan sige hvilken du skal vælge.
    Læs evt. vedtægterne ved de to foreninger og se hvad du evt. synes bedst om, eller hvis du ønsker at udstille så tag til udstillinger i de to og se hvad du synes om de to forskellige steder mv.

For og imod, så får du en hel bunke ikke brugbare svar, for folk vil gerne fremhæve den klub/forening de selv er medlem af. Begge har fordele og ulemper smiley

• #2   8. jun 2012 Jeg er helt enig med Von Fancy - herinde vil du opleve fortalere for begge klubber.
    Og alle vil fremhæve "deres" klub.
    Du skal vælge den, DU føler er "din" klub - den du finder mest troværdig og rar!

Og så skal du vurdere "hvad" du vil bruge stamtavlerne til.
    Hvis det er dyr, der ikke er registreret, så vil du få blank stamtavle, da dyrets forældre ikke er registreret.
    Det kan man egentlig ikke bruge til vanvittigt meget alligevel.

• #3   8. jun 2012 de kan begge lave stamtavler og holde udstillinger, jeg syntes det er unødvendigt/spild af tid at vi sidder og tjeker kontigenter, vedtægter, priser på registreringer osv og listewr dem op for dig herinde, det er jo ikke McD... du må selv lige gøre lidt og læse på siderne hvor det hele alligevel står:

DMK
    http://www.marsvineklub.dk/

DMF
    http://danskmarsvinforening.dk/

• #4   8. jun 2012 Hvis det bare er for at få de billigste stamtavler, så er det DMF, du skal vælge.

Hvis du vil have mere ud af at være medlem end bare billige stamtavler, så er du nødt til at kigge lidt mere på, hvad de to foreninger hver især kan tilbyde dig som medlem.

• #5   8. jun 2012 Om jeg kan bruge de tavler jeg får lavet er jo underordnet.. og mit valg alene..

For og i mod.. hmm det var jo det jeg bedte om.. om det er den ene eller den anden klub der bliver talt bedst om det er jo ligegyldigt for det er jeres meninger jeg vil have.. jeres syn på den individuelle klub..

• #6   8. jun 2012 Altså, medlemmer af DMK vil altid tale pænest om DMK. Og medlemmer af DMF vil altid tale pænere om DMF.

Der er sandsynligvis fordele og ulemper ved begge foreninger.

• #7   8. jun 2012 Cavy Cats.. hvad er din mening om din klub.. hvad gør klubben for dig som person?

• #8   8. jun 2012 Vores syn på de forskellige klubber får du ikke meget ud af.
    Jeg kan da godt fortælle jeg er medlem af DMK og hvad jeg synes om DMF - eller Turbo kan fortælle hun er medlem af DMF og hvad hun synes om DMK... Det gavner ikke dig i forhold til at vælge forening smiley
    Det er forholdvist nyt at der er to klubber at vælge imellem, og der er stadig noget fnidder imellem folk (eller, der kan være) der har valgt deres klub og fravalgt den anden, så at spørge folk hvad de synes om de respektive klubber og hvorfor, får du næppe noget godt ud af - søg på forum og find de "gamle" diskussioner om emnet, så kan du se hvad jeg mener smiley

• #9   8. jun 2012 Jeg er medlem af DMK. Det har jeg altid været og det vil jeg altid være.
    Der er alt for mange ting jeg personligt ikke kan komme overens med i DMF til at jeg nogensinde bliver medlem derovre.
    Men det er jo ikke ensbetydende med, at andre vil have den samme holdning. Det er jo kun min personlige mening.

• #10   8. jun 2012 Nå ja, og så synes jeg jo personligt også, at DMK har en meget bedre stambogsregistrator. Men tror nok jeg er den, der er mest forudindtaget på det punkt, så der er det nok ikke mig, du skal lytte til *GG*

• #11   8. jun 2012 Von Fancy.. jeg siger tak.. havde egentlig håbet på at få nogle meninger fra folk om deres klub for det er jo som regelt det der tæller.
    Nu er jeg selv i hundeverdenen og der vælger man jo også i mellem klubberne..

• #12   8. jun 2012 Jeg tror det hænger sådan sammen, at der ikke er nogen der vil sidde og sige offentligt, at den ene klub er bedre end den anden, fordi det som regel bare fører til mudderkastning mellem medlemmerne af de to klubber.

• #13   8. jun 2012 Men derfor kan folk vel stadig fortælle deres mening, om deres klub, uden at nævne den anden ?

• #14   8. jun 2012 Ja, det kan man selvsagt til hver en tid smiley

• #15   8. jun 2012 jeg er medlem af begge klubber og jeg vil næsten sige det er hip som hap... netop derfor har jeg valgt medlemskab i begge.

• #16   8. jun 2012 Så kom med dem da :D.
    Sidder selv og vil høre folks forskellige meninger om <i>deres</i> klub :)..

• #17   8. jun 2012 Men hvad du vil bruge andres meninger til?

Det giver jo kun mening hvis man sidder og siger "min klub er den bedste", for der er vel ingen der melder sig ind et sted, hvis de ikke mener det er det bedste?

Nej, jeg mener også at man selv skal læse op på det.
    Ja, der er også forskellige klubber inden for hunde - og helt ærligt, så kunne de mennesker godt lærer noget af dem der sidder her.

Hvad nytte er der ved at sidde og sige hvad der er godt ved ens egen, og hvad der er noget lort ved den anden?
    Du får ikke andet end skænderier ud af det.

• #18   8. jun 2012 Furrytails:Citat:
    <i>"Hvad nytte er der ved at sidde og sige hvad der er godt ved ens egen, og hvad der er noget lort ved den anden?
    Du får ikke andet end skænderier ud af det. "</i>

Jeg skrev at jeg ville høre folks meninger om <i>deres</i> klub

Citat mig:
    <i>"Men derfor kan folk vel stadig fortælle deres mening, om deres klub, uden at nævne den anden ?"</i>

Det kan jeg ikke se der kommer skænderier ud af.

- Jeg kan ikke se hvorfor folk ikke kan skrive deres mening om deres klub.
    Hvad de syntes er godt i den, sammenhold, udstillinger osv osv.
    Og evt. noget de selv syntes kunne gøres bedre?
    Self. skal folk også selv læse sig frem til det meste, men det er nu alligevel meget rart at høre nogen medlemmers meninger.
    Sådan har jeg det i hvert fald.

• #19   8. jun 2012 Tal Little Pigz lige mine tanker =o)

• #20   8. jun 2012 Jamen jeg kan godt lide sammenholdet i DMK og den hyggelige atmosfære på vores udstillinger.
    Vi mødes ikke på udstillingerne fordi det er vigtigt at vinde noget, men fordi det er hyggeligt at mødes med andre marsvineinteresserede smiley

• #21   8. jun 2012 Men hvis du bare vil høre meningen, så kan du jo lige så godt bare læse om klubben. I det store hele må man jo antage at folk er tilfredse med det de er med i.

Mht. skænderier, så kan det meget hurtigt løbe løbsk, når det er sådan nogle ting der snakkes om.
    Det er slet ikke sikkert at det sker her inde, men det ville på ingen måde undre mig.

Der er lige en der får sagt "Det her kan jeg godt lide, for det gør klub X på den bedste måde", og så er der en eller anden der bliver børnesur, og mener at der bliver rakket ned på klub Y, for de gør det også.

Kommentér på:
DMK vs DMF??

Annonce