663 visninger
|
Oprettet:
DMK vs DMF?? {{forumTopicSubject}}
Hvilken klub skal jeg vælge?
Jeg har 18 dyr uden stamtavle og det vil jeg da naturligvis gerne have lavet meeeen hvor skal jeg få det lavet ?
Det er jo klart billigere hos DMF end hos DMK..
For og imod?
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
Der er ingen her der kan sige hvilken du skal vælge.
Læs evt. vedtægterne ved de to foreninger og se hvad du evt. synes bedst om, eller hvis du ønsker at udstille så tag til udstillinger i de to og se hvad du synes om de to forskellige steder mv.
For og imod, så får du en hel bunke ikke brugbare svar, for folk vil gerne fremhæve den klub/forening de selv er medlem af. Begge har fordele og ulemper
apr 2010
Følger: 63 Følgere: 63 Emner: 21 Svar: 675
Og alle vil fremhæve "deres" klub.
Du skal vælge den, DU føler er "din" klub - den du finder mest troværdig og rar!
Og så skal du vurdere "hvad" du vil bruge stamtavlerne til.
Hvis det er dyr, der ikke er registreret, så vil du få blank stamtavle, da dyrets forældre ikke er registreret.
Det kan man egentlig ikke bruge til vanvittigt meget alligevel.
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
DMK
http://www.marsvineklub.dk/
DMF
http://danskmarsvinforening.dk/
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
Hvis du vil have mere ud af at være medlem end bare billige stamtavler, så er du nødt til at kigge lidt mere på, hvad de to foreninger hver især kan tilbyde dig som medlem.
okt 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Gnavere: 5 Emner: 26 Svar: 152
For og i mod.. hmm det var jo det jeg bedte om.. om det er den ene eller den anden klub der bliver talt bedst om det er jo ligegyldigt for det er jeres meninger jeg vil have.. jeres syn på den individuelle klub..
maj 2010
Der er sandsynligvis fordele og ulemper ved begge foreninger.
okt 2011
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
Jeg kan da godt fortælle jeg er medlem af DMK og hvad jeg synes om DMF - eller Turbo kan fortælle hun er medlem af DMF og hvad hun synes om DMK... Det gavner ikke dig i forhold til at vælge forening
Det er forholdvist nyt at der er to klubber at vælge imellem, og der er stadig noget fnidder imellem folk (eller, der kan være) der har valgt deres klub og fravalgt den anden, så at spørge folk hvad de synes om de respektive klubber og hvorfor, får du næppe noget godt ud af - søg på forum og find de "gamle" diskussioner om emnet, så kan du se hvad jeg mener
maj 2010
Der er alt for mange ting jeg personligt ikke kan komme overens med i DMF til at jeg nogensinde bliver medlem derovre.
Men det er jo ikke ensbetydende med, at andre vil have den samme holdning. Det er jo kun min personlige mening.
maj 2010
okt 2011
Nu er jeg selv i hundeverdenen og der vælger man jo også i mellem klubberne..
maj 2010
jan 2012
Følger: 148 Følgere: 144 Gnavere: 2 Emner: 104 Svar: 1.189
maj 2010
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
jan 2012
Sidder selv og vil høre folks forskellige meninger om <i>deres</i> klub :)..
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Det giver jo kun mening hvis man sidder og siger "min klub er den bedste", for der er vel ingen der melder sig ind et sted, hvis de ikke mener det er det bedste?
Nej, jeg mener også at man selv skal læse op på det.
Ja, der er også forskellige klubber inden for hunde - og helt ærligt, så kunne de mennesker godt lærer noget af dem der sidder her.
Hvad nytte er der ved at sidde og sige hvad der er godt ved ens egen, og hvad der er noget lort ved den anden?
Du får ikke andet end skænderier ud af det.
jan 2012
<i>"Hvad nytte er der ved at sidde og sige hvad der er godt ved ens egen, og hvad der er noget lort ved den anden?
Du får ikke andet end skænderier ud af det. "</i>
Jeg skrev at jeg ville høre folks meninger om <i>deres</i> klub
Citat mig:
<i>"Men derfor kan folk vel stadig fortælle deres mening, om deres klub, uden at nævne den anden ?"</i>
Det kan jeg ikke se der kommer skænderier ud af.
- Jeg kan ikke se hvorfor folk ikke kan skrive deres mening om deres klub.
Hvad de syntes er godt i den, sammenhold, udstillinger osv osv.
Og evt. noget de selv syntes kunne gøres bedre?
Self. skal folk også selv læse sig frem til det meste, men det er nu alligevel meget rart at høre nogen medlemmers meninger.
Sådan har jeg det i hvert fald.
okt 2011
maj 2010
Vi mødes ikke på udstillingerne fordi det er vigtigt at vinde noget, men fordi det er hyggeligt at mødes med andre marsvineinteresserede
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Mht. skænderier, så kan det meget hurtigt løbe løbsk, når det er sådan nogle ting der snakkes om.
Det er slet ikke sikkert at det sker her inde, men det ville på ingen måde undre mig.
Der er lige en der får sagt "Det her kan jeg godt lide, for det gør klub X på den bedste måde", og så er der en eller anden der bliver børnesur, og mener at der bliver rakket ned på klub Y, for de gør det også.
DMK vs DMF??