Marsvin og varmen Marsvin og varmen
Min lejlighed bliver meget varm om sommeren og er umulig at køle ned, selvom alt står åbent. Så jeg er lidt bekymret for mine marsvin. Hvad kan jeg gøre, for at gøre det lidt lettere for dem, her i varmen. Jeg læste at nogen fryser vandflasker og ligger ned til dem. Men så skriver andre at man skal passe på med forfrysninger? Kan jeg ligge en frossen vandflaske ned med en sok omkring og i så fald hvor tyk en sok? Jeg giver dem agurk i løbet af dagen, så de får væske. De har også adgang til frisk vand, men har aldrig drukket særlig meget.
Hvad kan jeg ellers gøre?
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
Altså lave en kasse af træ og så ligge flasken derind. Så kan dyrene også nemmere ligge oven på den og op ad den
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Svar: 2.259
Så luk vinduerne (hvis huset er ordentligt isoleret), skru ned for radiatoren og lad vinduerne stå åbne om natten. Det holder vores hjem køligt selvom det lyder lidt skørt at lukke vinduerne for at køle huset ned.
Når vi lufter ud så sørger vi for der er gennemtræk (ikke i det rum dyrene er i).
Med hensyn til flaskerne så bør en skisok eller "hyggesok" være nok. Det vigtigste er at dyrene ikke er i direkte kontakt med noget frossent
apr 2010
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 4 Emner: 19 Svar: 57
Ja, ideen med kassen er rigtig god
apr 2010
Mit værelset på skolehjemme står dårlig i forhold til solen. Solen står lige ind ad vinduet om dagen og laver værelset til en ovn.
Jeg har vinduerne åbne døgnet rundt. (heldigvis har jeg ingen dyr her)
apr 2010
Men det er da en god idé at have i sin lejlighed, hvor man har dyr.
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
Angående varme så tåler de det rimelige. I min stue blev der førhen i høj sommeren 32 grader uden de tog skade af det. Jeg har sommer solen på mine stue vinduer fra kl. 12 middag ca. og til kl. 22 om aftnen ofte om sommeren.
De eneste dyr som ikke kunne tåle det var de drægtige, som udviklede drægtighedssyge. ( det var i starten jeg boede her)
Efterfølgende købte jeg et mobilt klima anlæg hos haraldnyborg, tror det kostede 1700 kr. på tilbud, det er fra Wasco.
Det kan køle bla. og det virker rigtig godt. Det køler ikke ned som et ægte air con, men det gør alligevel at temperaturen ikke føles som mere end omkring 22-24 grader.
Og det gør faktisk rigtig meget. Jeg har haft mit i snart 5 år, og det køre troligt hver sommer når det er varmt.
aug 2011
Jeg er desværre en fattig stud, så aircon bliver det ikke til, men jeg skal ud og købe en fane i dag. Det er dog mere for min skyld, den skal ikke blæse på dyrene, men der er flasker i fryseren, så vil jeg se, om de synes om det. Jeg er glad for at høre at de kan tåle en del. Så er jeg ikke så bekymret. Jeg ruller ned for vinduerne om eftermiddagen, når solen står på, så de får direkte sol på noget tidspunkt. De spiser og drikker, men ligger bare og flader hele dagen. På den anden side, så ligger vi jo også bare og flder, når vi har det varmt.
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
aug 2011
Marsvin og varmen