{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

Er ret ny i det her (marsvin) {{forumTopicSubject}}

Jeg søger ldit information omkring marsvin...

Vi søger ikke marsvin lige nu, men venter til vi er kommet ordentligt på plads herhjemme (flytterod og håndværker besøg :-)), og vi er mere sikre på hvad vi begiver os ud i :-)!!
Det skal være til kæl, til vores datter, men vi er selvfølgelig med hele tiden med pasning , fodring, dyrlægebesøg og kæl samt løb i indhegning.
Vi søger en til kæl, men vil gerne have tavle på, og måske prøve med udstilling.
Jeg er tavle freak, men sådan er det jo...he he

1) Hvad er forskellen på DMK og DMF?
2) Er sind/temperament nogenlunde det samme ved hanner som ved hunner?
3) Den vil komme i hænder hver dag, og kunne komme til at løbe i en lille indhegning med lidt udfordringer, behøver den så et meget stort bur? (Har hørt 100 cm i længde er ok)
* Vi søger en opdrætter der har glathårede marsvin, nogle links?

Dette var bare lidt....måske der kommer mere C",)

Der må gerne skrives private beskeder som svar til disse...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er ret ny i det her (marsvin)
  • #1   19. apr 2012 1) Læs på de forskellige hjemmesider og se hvad du er mest til. Der er lidt fundamentale forskelle i hvordan de to foreninger kører og vedtægter mv. men ellers er det bare to forskellige foreninger for samme interesse.

2) Ja sind og temperament er der vist ikke den store forskel på, kønnene imellem

3) Det lyder som udemærkede forhold. Bare husk de er flokdyr så man bør altid have mindst 2 sammen.

• #2   19. apr 2012 Okay....vi bor i boligforening så jeg ved ikke om vi må have 2, men det er jo bare at undersøge det smiley
    Men jeg tænker når du må have de fugle du næsten vil, kan jeg ikke se problemet i 2 marsvin....men det skal helt sikkert undersøges...

• #3   19. apr 2012 Som regel afhænger det mere af antal bure end antal dyr, men ja altid godt at tjekke. Det duer i hvert fald ikke med kun ét smiley

• #4   19. apr 2012 Allerførst: marsvin er flokdyr og skal bo mindst 2 sammen. Én er ikke nok ligemeget hvilke køn det er.

• #5   19. apr 2012 Von Fancy :

Der skal nok blive plads nok hvis det er 2 der kommer her i hjemmet. Men det er jo altid rart at være forberedte smiley

• #6   20. apr 2012 1) Hvad er forskellen på DMK og DMF?
    DMK er den "gamle" klub, DMF er meget ny og dannet af en gruppe udbrydere fra DMK, men som andre skriver, læs på hjemmesiderne og se hvad du bedst kan lide, tag evt. ud på udstillinger i de forskellige klubber og se hvor du synes bedst om at være..

2) Er sind/temperament nogenlunde det samme ved hanner som ved hunner?
    Hanner har ofte lidt mere personlighed efter min mening, er mere nysgerrige og er skønne kæledyr, men hunner kan naturligvis også sagtens være dejlige kæledyr, sindet hos det enkelte marsvin har jo også stor betydning.

3) Den vil komme i hænder hver dag, og kunne komme til at løbe i en lille indhegning med lidt udfordringer, behøver den så et meget stort bur? (Har hørt 100 cm i længde er ok)
    100x50 er et ok bur til to, specielt hvis de også kommer ud og løbe, men det kan naturligvis aldrig blive for stort smiley

* Vi søger en opdrætter der har glathårede marsvin, nogle links?
    Jeg har opdrætter kæledyr, både glatte og med hvirvler, og glathårede racedyr og har udstillet i mange år, begge dele kan bruges til udstilling i børne-/kæledyr. Min hjemmeside er www.t44.dk

Og som andre har skrevet er det vigtigt med to, det skulle ikke være et problem i boligforeningen smiley

• #7   20. apr 2012 Sara :

Der er meget kringlede regler indenfor denne boligforening, for en gang jeg ringede ( en anden lejlighed), der sagde vedkommende det var dyr i bur, og jeg sagde fedt så dvs. kaniner, marsvin etc....men nej nej det var fugle, og det var jo ikke det vi var interesserede i...

Men denne lejlighed (samme boligforening), der må vi gerne have en kat, fugle og marsvin..men hvor mange marsvin aner jeg ikke, derfor jeg vil høre om det er okay med 2, for ikke at træde nogle over tæerne...

Hvis der kommer 2 herhjemme, så bliver buret større end de 100X50. Jeg har selv haft kaniner som barn, og der havde jeg 2 der havde et udendørsbur på 200X250, og så rendte de løs indenfor (de var renlige) smiley

• #8   20. apr 2012 hvis man skal generalisere på temperamentet, så kan man sige at hanner ofte er mere udadvendte end hunner.. synes jeg altså.. fordi de logisk skal være mere 'på' i den naturlige flokstruktur.
    Jeg synes så at hunnerne har lisså meget personlighed, men man skal kigge lidt dybere for at se den, hvor hannernes er sådan lidt mere 'in your face'.

Og selvfølgelig er der så igen individuelle forskelle.

Som de andre nævner, så tjek med boligforeningen - men hvis det er fordi der er regler om ét husdyr, så er burdyr og husdyr ikke det samme. Husdyr dækker kat og hund.
    Når du så når til at tage ud og kigge, så ville jeg ikke låse mig fast på kønnet med det samme. Jeg synes du skal være åben overfor hvad folk har til salg, og så se hvad du falder med et brag for - og så finde en i samme køn.

• #9   20. apr 2012 Sweet :

Vi tager heller ikke efter bestemt køn, men ville bare vide lidt omkring sind/temperament, da det kan være meget forskelligt fra hinanden...C",)
    Men jeg vil stadig gerne være sikker med boligforneningen, for vi vil jo ikke træde andre over tæerne her i opgangen...

Kommentér på:
Er ret ny i det her (marsvin)

Annonce