819 visninger
|
Oprettet:
Rigtig eller forkert? Kanin. {{forumTopicSubject}}
Hej..
Jeg så en herinde, nævner ikke hvem, hvor hun har billeder af en kanin der er i sele også er spændt fast i en kæde og en pløk i jorden.
Er det noget i selv ville gøre? Og er det okay?
Jeg tror godt selv jeg kunne finde på det, også alligevel ikke. Hvis hunde ikke må, hvorfor skulle kaniner så må?
apr 2010
Følger: 39 Følgere: 38 Gnavere: 9 Emner: 1 Svar: 310
maj 2011
Følger: 32 Følgere: 31 Gnavere: 1 Emner: 33 Svar: 148
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Svar: 2.261
1. Er mindre sårbare
2. Er rovdyr og derfor træder deres flugtinstink slet ikke ligeså meget ind som byttedyrs.
Dog skal både hund og kat altid være under opsyn når de er bundet.
Jeg ville aldrig binde en kanin (el. marsvin osv...) fast til noget da de pludseligt kan blive bange og så fare afsted. Hvilket er noget rigtig skidt da de kan komme slemt til skade hvis de trækker sig selv omkuld når snoren/kæden strammes. De kan risikere at få hårde slag, forvridninger, brække led/knogle, brække nakken (hvis snoren er bundet til halsen) og i værste fald kvæle sig selv ihjel hvis de ikke bliver frigjort i tide.
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 810
Jeg kunne heller ikke finde på at gøre det derhjemme.
Hilsen Aase
jun 2010
Følger: 39 Følgere: 36 Gnavere: 6 Emner: 44 Svar: 87
Tokyo går også i sin sele der er sat fast med en pæl i jorden når vi går i haven og der er da ingen problemer.
eneste regel jeg har er af man bare altid skal kunne se eller vide hvor han er og laver. samt af der skal ikke være have redskaber eller ligne han kan vikle sig ind i.
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 810
I sådan et tilfælde slipper jeg normalt bare snoren.
Det kan jo ikke ske, når snoren er bundet fast et sted.
Hilsen Aase
apr 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Gnavere: 2 Emner: 157 Svar: 642
Rigtig eller forkert? Kanin.