1.248 visninger
|
Oprettet:
Marsvin: Er det forkert det jeg gør?? {{forumTopicSubject}}
Jeg har to marsvin, Eliot og Bob. Eliot er så begyndt at være ond mod bob og rende efter ham og har fundet hele 4 bide mærker på Eliot. Vi brugte meget tid på at sidde ned foran buret og irrete sætte dem. Men det blev irriterende at sidde der konstant, og hvad når vi var iskole eller sov?? Det vi så har gjort er at vi har sat en glasmur midt i buren. Så de kan se hinanden, og tale men ikke slås. De ser begge ud til at trives der. Bob han render rundt i hele buret, og spiser (det gjorde han jo ikke før fordi han ikke måtte for Eliot..) Og nu ville jeg så høre, er det rigtig det jeg gør?? eller er det en dårlig idé?
apr 2010
Følger: 255 Følgere: 246 Gnavere: 3 Emner: 14 Svar: 56
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.102
Så det er et udenmærket alternativ når de nu ikke kan enes mere.
jul 2010
Det mest optimale ville være og kasterer dem begge og give dem hver en dame. Men som sagt det er en løsning, dog ikke den aller bedste
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Gnavere: 6 Emner: 53 Svar: 472
Men selvfølgelig skal de skilles ad nu, hvis de gør skade på hinanden - det er klart. Jeg ville bare ikke selv være tilfreds med det på længere sigt.
apr 2010
jul 2010
Og nej det er IKKE den mest optimale løsning. Den mest optimale løsning vil være at kasterer dem begge og give dem hver en dame.
PS: Dine kan godt gå sammen i 1 gruppe det gjorde de da de var hos von Fancy uden problemer. Så det handler nogle gange mere om hvad ejeren gør frem for marsvinene kan eller vil. Men at du så vælger og dele dem op, det er jo så dit valg.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Men hvor stort er jeres bur til de to drenge? Hvor mange huse, skåle, vandflasker osv. har I deri?
Størrelsen på buret kan altså også ha' en del at sige, to drenge på fx 60x40cm som mange tror er "STORE" bure, duer ikke.
jul 2010
Som jeg skrev så er det en løsning, og den kan sagtens fungere og være god. Men i mine øjne er det ikke den mest optimale og bedste løsning. Men den er bedre end at have 2 marsvin gående sammen som slås.
Men i mine øjne bliver den forsat aldrig 100 % optimal eller det bedste man kan give de 2 dyr.
apr 2010
IMØ kan det aldrig blive en helt optimal løsning for et marsvin at gå alene - det gir lidt sig selv når det er et flokdyr. Men selvfølgelig er det heller optimalt at lade dem slås - så de skal jo skilles af lige pt.. Men som Sortfod siger, så findes der alternativer til at de ville kunne få en optimal tilværelse (= rent fysisk at kunne være sammen med et andet marsvin) såsom kastration.
apr 2010
apr 2010
Det tror jeg da absolut heller ikke at der er nogen som helst, der er uenig med dig i... Ikke bare ville det være latterligt, det ville også være synd at lade dem blive sammen, når de ikke trives sammen.
Folk forsøger bare at komme med løsningsforslag til, hvordan du kan håndtere situationen på længere sigt. For det ER ikke optimalt for et marsvin at gå alene, men det er jo selvfølgelig heller ikke optimalt for dem at skade hinanden - i det hele taget står du jo med en ærgerlig situation, som du må forsøge at finde den bedste mulige løsning på. Det er jo det, folk kommer med forslag til hvordan du kan løse
Jeg synes det er en god idé at skille dem ad for nu. Har selv en gris der har fået dybe ar i sjælen fordi jeg lod ham gå for længe med burkammerater han overhovedet ikke trivedes med, og det fortryder jeg da på det groveste nu. Der gik rigtig lang tid før han fandt ud af, at andre marsvin faktisk kunne være rare at have i nærheden og ikke farlige monstre der var ude på at tæve ham.
Så jeg tror der er bred enighed om at det er GODT du har skilt dem ad Held og lykke med at træffe en beslutning om, hvad der skal ske i fremtiden!
Marsvin: Er det forkert det jeg gør??