Til fare for sig selv |Kanin| {{forumTopicSubject}}
Så må jeg altså spørge jer alle til råds igen, GG
Jeg har en hunkanin, som er en blanding mellem en Løvehoved og en Hermelin. Hun er omtrent et år.
Det er ved at være rutine, at jeg lader hende løbe frit lidt rundt på mit værelse, da det er temmelig lille alligevel, og der ikke er nogen ledninger eller noget, hun kan komme i kombolage med.
Der har ikke været problemer indtil for nyligt. En enkelt gang har hun forsøgt at hoppe op efter noget, som var uden for hendes rækkevide. Siden da, har hun ellers ikke gjort noget.
Men her i går, gik det altså "galt" igen. Først prøvede hun at hoppe op på min skuffereol, som er lidt over en meter høj. Selvfølgelig uden succes, og hun faldt ned. Jeg satte mig sammen med hende, og sikrede mig at hun ikke var kommet til skade, og lukkede hende ind i lidt tid.
Da jeg efter et stykke tid lukkede hende ud igen, gik det fint i en halv times tid, inden hun igen fik for høje tanker om sig selv. Hun hoppede op på sit bur, som har tremmer i toppen - Og landede med alle fire ben nede mellem tremmerne, og væltede baglæns ned, inden jeg nåede at gøre noget, da hun spjættede.
Jeg kunne se på hende, at det havde gjort ondt, for hun løftede og sænkede den ene forpote lidt. Jeg tjekkede alle fire ben, maven, osv. for eventuelle smerter, men hun lod bare til at have fået et gevaldigt chok, og ellers være sluppet med skrækken - Denne gang!
Hun har ikke ondt i dag, og hopper lige så livligt rundt som altid. Men hvad skal jeg gøre? Pt. holder jeg burets låg åbent, så hun ikke kan slå sig på den måde igen, selvom det stadig ikke ville være godt. Jeg er bange for at hun kommer til skade, hvis hun bliver ved med de spring. Jeg holder hele tiden øje med hende nu, når jeg har hende ude, og er meget opmærksom på, om hun ser for interesseret ud, når hun kigger på noget.
Hvad gør jeg med en kanin, der er alt for ambitiøs i sine spring? ö
Jeg vil ikke have, at hun ender med at komme til skade, men kan heller ikke holde hende inde i buret 24/7.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 3 Emner: 8 Svar: 14
Hun er ikke så glad for at komme ud endnu, har nemlig prøvet det. Men vil blive ved med at give hende nogle smagsprøver ind i mellem, og se hvordan hun reagerer Hun er helt klart en kanin, der er lidt for sikker på sig selv og sine evner!
Tusinde tak for rådet! Jeg håber, at hun begynder at se tingene i et perspektiv, der passer lidt bedre til hendes størrelse c:
Til fare for sig selv |Kanin|